[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#676 Post autor: MARCEL! » 29 sty 2016, 20:36

U mnie nie ma niebieskiej kreski, a wg instrukcji jest, że wskazówka powinna być w zakresie środkowego pola, (nie równo na środku) także niby ok.

Skasowany użytkownik 6483

#677 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 27 kwie 2016, 12:50

Mucias pisze:Siema :piwo: Klubowicze skonczyl mi sie termostat...jakiej firmy zakupic? Wiem,ze najlepiej w serwisie ale czy jakis zamiennik daje rade? :>Jakie to sa koszta ori a zamiennik? Dzieki z gory

Ja miałem w swojej ZA kupiony sam wkład , bodajże firmy Thermet lub brzmiącej podobnie , koszt był nieznaczny w porównaniu do całego termostatu. Działał bardzo ładnie, trzymał temperaturę więc spokojnie moge polecić zakup samego wkładu , oszczędność pieniążków widoczna :piwo:
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 21:05 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#678 Post autor: tomzam » 27 kwie 2016, 15:52

w oryginale siedzi wahler i można go kupić poza serwisem tylko w innym opakowaniu i taniej, jednak nie tak tanio jak wkład, chociaż nie wiem czy do benzyny nie jest w przystępnej cenie, do omegi w benzynie kupowałem to kosztował poniżej 80zł do diesla ponad 200

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#679 Post autor: zajcus7 » 30 lis 2016, 16:36

Witam wszystkich:) mam takie pytanie ile stopni powinien miec silnik w zafirze a 1.8 na biegu jalowym przy sredniej temperaturze 1,2 stopnie Celsjusza bo ostatnio mialem gdzies z 80 stopni i dmuchalo takim letnim powietrzem a gdy juz jechalem to lecialo cieple powietrze dodam ze sytuacja ta miala miejsce stojac w korku. Prosze o jakies podpowiedzi. Pozdrawiam:)
:zdrowko:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1921
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#680 Post autor: Dziadek13 » 30 lis 2016, 18:25

Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#681 Post autor: zajcus7 » 01 gru 2016, 15:45

Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#682 Post autor: Bodek » 01 gru 2016, 15:47

zajcus7 pisze:
Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?
skręć ogrzewanie w aucie na minimum - auto szybciej się nagrzeje ;)

druga sprawa - sprawdź wąż - tak jak opisał Dziadek :ok:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#683 Post autor: zajcus7 » 01 gru 2016, 20:57

Bodek pisze:
zajcus7 pisze:
Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?
skręć ogrzewanie w aucie na minimum - auto szybciej się nagrzeje ;)

druga sprawa - sprawdź wąż - tak jak opisał Dziadek :ok:
okej jeszcze raz sprobuje i dam znac co wyszło pozdro:)

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#684 Post autor: zajcus7 » 03 gru 2016, 11:35

dzisiaj zrobiłem próbe ogrzewanie ustawione do minimum przejechalem z okolo kilometr a waz który idzie z termostatu do chłodnicy był letni wiec pytanie termostat do wymiany? bo juz sam nie wiem;/ :roll:
:zdrowko:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3908
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#685 Post autor: janekW67 » 03 gru 2016, 12:09

zajcus7 pisze:dzisiaj zrobiłem próbe ogrzewanie ustawione do minimum przejechalem z okolo kilometr a waz który idzie z termostatu do chłodnicy był letni wiec pytanie termostat do wymiany? bo juz sam nie wiem;/ :roll:
Wąż letni, to jest pojęcie względne. Być może termostat jest niedomknięty.
A czy silnik osiąga temperaturę rzędu 90 stopni?
Oczywiście!

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#686 Post autor: zajcus7 » 03 gru 2016, 15:03

janekW67 pisze:
zajcus7 pisze:dzisiaj zrobiłem próbe ogrzewanie ustawione do minimum przejechalem z okolo kilometr a waz który idzie z termostatu do chłodnicy był letni wiec pytanie termostat do wymiany? bo juz sam nie wiem;/ :roll:
Wąż letni, to jest pojęcie względne. Być może termostat jest niedomknięty.
A czy silnik osiąga temperaturę rzędu 90 stopni?
podczas jazdy nie osiagnie 90 stopni na postoju tak z 92 i sie włącza wentylator

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3908
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#687 Post autor: janekW67 » 03 gru 2016, 15:10

To wychodzi na to,ze termostat jest sprawny.
Być może masz filtr kabinowy do wymiany?
Oczywiście!

zajcus7
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: nowy staw
Model:
Kontakt:

#688 Post autor: zajcus7 » 03 gru 2016, 16:19

janekW67 pisze:To wychodzi na to,ze termostat jest sprawny.
Być może masz filtr kabinowy do wymiany?
filtr wymieniałem gdzies tak w lipcu bodajze

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

Re: Temperatura płynu chłodzącego

#689 Post autor: Bodek » 20 sty 2017, 12:29

danielex pisze:Witam. Posiadam Opla Zafire A Silnik to 2.0 DI 16V 60KW (82HP) i problem jest w tym ze temperatura płynu chłodzącego nie dochodzi do 90 Stopni po trasie 130km chłodnica zasłonięta dwoma kawałami kartonu przy mrozie około -5 Stopni Wskazówka dochodziła do 90 ale gdy załączyłem nagrzewanie na 2 stopien to spadało wskazówka automatycznie spadała a dół. Panowie podejrzewamy ze to termostat i wiadomo przez to może więcej spalac paliwa wieć jak to termostat to gdzie go znajdę jakej firmy najlepiej kupic ?
Pozdrawiam
Temat z Forum: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... &start=675

O części możesz zapytać w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... &start=285

Proszę używać opcji: "szukaj" - na Forum jest już sporo informacji, wystarczy poszukać ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1921
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#690 Post autor: Dziadek13 » 20 sty 2017, 16:27

danielex pisze:Witam. Posiadam Opla Zafire A Silnik to 2.0 DI 16V 60KW (82HP) i problem jest w tym ze temperatura płynu chłodzącego nie dochodzi do 90 Stopni po trasie 130km chłodnica zasłonięta dwoma kawałami kartonu przy mrozie około -5 Stopni Wskazówka dochodziła do 90 ale gdy załączyłem nagrzewanie na 2 stopien to spadało wskazówka automatycznie spadała a dół. Panowie podejrzewamy ze to termostat i wiadomo przez to może więcej spalac paliwa wieć jak to termostat to gdzie go znajdę jakej firmy najlepiej kupic ?
Pozdrawiam
Ja kupiłem sam wkład zawsze taniej i doprowadziłem do pełnej szczelności.
Taki mały opis.

Moja walka z termostatem więc tak kupiłem nowy wraz z obudową nowy to nowy 100zł nie sprawdziłem szczelności w sklepie czy jest przedmuch a był i to duży żadnych oporów, więc pojechałem go wymienić ale w sklepie okazało sie że żaden z nowych nie jest szczelny więc zaczęto mi wpierać że musi być taki przedmuch, ale nie skorzystałem z ich podpowiedzi oddałem go i kupiłem sam wkład ten prosty 36zł. Podczas wymiany też okazało sie że ten nie trzyma bo obudowa ma już wżery tak one wyglądały.
Obrazek
Więc sie zawziołem od kolegi dostałem paste do docierania zaworów i postanowiłem dotrzeć ten termostat co by był szczelny.

Obrazek

Obrazek

Docierałem oczywiście starym uszkodzonym wkładem, 20 min półobroty lewo,prawo.

Obrazek

Po zakończeniu docierania sprawdziłem szczelność wkładając termostat nie dociskając go nalałem wody i nie wydostała sie ani jedna kropla wody.

Obrazek

Na fotkach użyłem do docierania starego termostatu ale wkładając nowy szczelność była idealna tak że polecam kupienie samego wkładu i pasty do docierania zaworów koszt pasty 7zł ja akurat dostałem,teraz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny cały czas aż do otwarcia termostatu,przedtem wąż zagrzewał sie razem z silnikiem choć sam wkład był dobry (ten okrągły) nie polecam go, przetestowane po prostu ten płaski dotrzeć do szczelności i będzie spokój na długi czas i troche kasy w kieszeni.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 16:29 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”