Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jozek
Mieszkaniec
Posty: 415
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:51
Lokalizacja: OPOCZNO(woj.łódzkie)
Model:
Kontakt:

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

#1 Post autor: jozek » 14 gru 2010, 17:27

witam
czujnik temperatury płynu chłodzącego jaki i gdzie można go dostać?
z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 17:38 przez jozek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#2 Post autor: MieHor » 14 gru 2010, 17:35

jozek1981, ofert jest zatrzęsienie, np. tutaj http://allegro.pl/listing.php/search?st ... _id=494886

Awatar użytkownika
jozek
Mieszkaniec
Posty: 415
Rejestracja: 18 paź 2010, 10:51
Lokalizacja: OPOCZNO(woj.łódzkie)
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: jozek » 14 gru 2010, 17:37

oki dzięki :piwo:
takich trzech jak nas dwóch nie ma ani jednego

Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinzx1
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 12 paź 2010, 20:27
Lokalizacja: USTKA
Model:

#4 Post autor: marcinzx1 » 14 gru 2010, 22:08

czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie :D

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#5 Post autor: sobit » 14 gru 2010, 22:21

mam takie pytanie odnośnie tego czujnika, bo na allegro są dwa rodzaje(na zegary/do komputera). Są dwa w bloku? Tzn jeden daje informację do ecu a drugi na wskaźnik. Czy w zależności od tego, czy mam komputer pokładowy wybieram jeden albo drugi?

Mihó

#6 Post autor: Mihó » 14 gru 2010, 22:43

Kolor ma znaczenie (w niektórych przypadkach, gdy są różni producenci zegarów, wtedy musisz trzymać się koloru).

Czujnik na kompa - to ten do ECU. Czujnik na zegary - to ten wkręcany w kolektor - do zegarów i MIDa (w niektórych modelach).

A w ogóle w ZA diesel jest wskaźnik na zegary ? W benzynowych Astrach G nie było takiego, sygnał do zegarów i MIDa szedł z ECU

markusp_25
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2010, 22:47
Lokalizacja: Tczew
Model:

Problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej

#7 Post autor: markusp_25 » 21 gru 2010, 08:30

Witam.
Wymieniałem wczoraj termostat w mojej zośce.
Cała procedura przebiegała poprawnie bynajmiej tak mi się wydaje. Wymieniałem sam wkład. Dzisiaj podczas jazdy do pracy okazało się że czujnik temperatury nie działa a z pod osłony kolektora wydobywa się dym. Dym prawdopodomnie bieże się z wycieku płynu z pod obudowy termostatu ( bo tylko to odkręcałem) ale dlaczego czujnik nie działa?
Ma ktoś z drogich kolegów jakiś pomysł?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#8 Post autor: Harry200 » 21 gru 2010, 08:45

A czy jak wymieniałeś wkład to czy powierzchnia obudowy współpracująca z wkładem nie miała wżerów,jeżeli miała to po prostu samochód Ci się nie nagrzewa i dlatego może byc problem z brakiem wskazania,bo oczywiście przewód do czujnika masz założony...

markusp_25
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2010, 22:47
Lokalizacja: Tczew
Model:

#9 Post autor: markusp_25 » 21 gru 2010, 09:53

Tak oczywiście czujnik jest założony, Natomiast wżerów niezauważyłem a przyglądałem się uważnie gdyż słyszałem właśnie o tych wżerach. Dziwi mnie tylko to że wskaźnik przestał działać po wymianie wkładu przed tą operacją działał bez zarzutu.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#10 Post autor: MieHor » 21 gru 2010, 09:58

Sprawdź dobrze styki kontaktowe w łączówce, może brak kontaktu

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#11 Post autor: Harry200 » 21 gru 2010, 10:20

Nie wiem jak w benzyniakach ale może układ masz jeszcze nie odpowietrzony miałem tak kiedys w Audi,zostaje jeszcze na chłodnym silniku wykręcic na chwilę ten czujnik i zobaczyś czy jest pod nim płyn..

markusp_25
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2010, 22:47
Lokalizacja: Tczew
Model:

#12 Post autor: markusp_25 » 21 gru 2010, 12:13

Strzał w dziesiątke układ musiał być jeszcze zapowietrzony. Wsiadłem w zośkę i zrobiem pare kilometrów potem stanołem na kilka minut i znów machnołem pare km i wskaźnik zaczoł działać. Teraz chodzi jak malinka. Dziękuje panowie za podpowiedż. Pozdrawiam!!!!

[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 21:23 ]
To jednak nie koniec problemów z czujnikiem temperatury teraz co ciekawe raz działa a raz nie. Mówiąc dokładnie jak odpalę silnik i jadę wskaźnik nie działa natomiast jak go zgaszę i za chwilkę odpalę ponownie już na ciepłym silniku wskaźnik zaczyna działać ( Styki sprawdziłem wszystko wygląda ok).

pawcio782
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 2012, 03:30
Lokalizacja: jawiszowice
Model:

#13 Post autor: pawcio782 » 26 sie 2012, 20:11

mam zośke 1.8 benzyna + gaz pokazuje mi błąd czujnika temperatur płynu chłądzącego wyświetlanego jako usterke. mam pytanie gdzie mam szukac tego czujnika. proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: Bodek » 26 sie 2012, 20:25

pawcio782 pisze:mam zośke 1.8 benzyna + gaz pokazuje mi błąd czujnika temperatur płynu chłądzącego wyświetlanego jako usterke. mam pytanie gdzie mam szukac tego czujnika. proszę o pomoc
Szukać się nie chciało ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

alek_jan

#15 Post autor: alek_jan » 30 mar 2015, 20:28

Czy w 2 litrowym dieslu 82KM są 2 czujniki temperatury silnika ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”