Dmuchawa 1,2,3 stopnia nie działa . Rezystor

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

Dmuchawa 1,2,3 stopnia nie działa . Rezystor

#1 Post autor: Anony Mous » 07 sty 2011, 18:08

Nie kupować nowego!!! Pomogę naprawić małym kosztem za darmo no może Jaśka wędrowniczka zimową porą :)

jacek28
Mieszkaniec
Posty: 260
Rejestracja: 12 wrz 2010, 15:55
Lokalizacja: Koziegłowy;śląsk
Model:

#2 Post autor: jacek28 » 07 sty 2011, 18:22

PanSledziowy, a kolego według ciebie jakiej temperatury powinien byc bezpiecznik temperaturowy w opornicy ?? zalozyłem ostatnio 120st. i po jakis 2 tygodniach sie spalił teraz mam 250st. i jest ok.,ale czy to nie za duzo ???

Awatar użytkownika
TUX
Zafiromaniak
Posty: 574
Rejestracja: 28 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: Łódź koło Kolumny :)
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: TUX » 07 sty 2011, 18:35

PanSledziowy pisze:Nie kupować nowego!!! Pomogę naprawić małym kosztem
- koszt rezystora to 3zł max - to po co go naprawiać ??
PanSledziowy pisze:no może Jaśka wędrowniczka
hmm - najtańszy Johnnie Walker to ok 46zł :P :piwo:
jacek28 pisze:mam 250st. i jest ok.,ale czy to nie za duzo
??
ja wstawiałem chyba 200stC
- pozdro Tux
Obrazek

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: Anony Mous » 07 sty 2011, 18:44

TUX pisze:- koszt rezystora to 3zł max - to po co go naprawiać ??



hmm - najtańszy Johnnie Walker to ok 46zł
Skąd ty te ceny bierzesz? :) W sklepie o skrzydlato-kropkowym logo masz za 34 zł :)

Pokaż mi rezystor za 3zł a stawiam tobie litrowego Jaśka. :)

Prawidłowa temp to 182 stopnie,ja sobie załadowałem 200 stopni ale to już jest ryzyko kopcenia instalacji.Powyżej 200 stopni w Oplach nie radze.

jacek28
Mieszkaniec
Posty: 260
Rejestracja: 12 wrz 2010, 15:55
Lokalizacja: Koziegłowy;śląsk
Model:

#5 Post autor: jacek28 » 07 sty 2011, 18:54

PanSledziowy pisze:Pokaż mi rezystor za 3zł a stawiam tobie litrowego Jaśka. :)
za dużego jaśka ja ci pokaże taki bezpiecznik temperaturowy za ok 2zł tylko znajde paragon :lol: :piwo: :piwo:

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: Anony Mous » 07 sty 2011, 19:05

jacek28 pisze:
PanSledziowy pisze:Pokaż mi rezystor za 3zł a stawiam tobie litrowego Jaśka. :)
za dużego jaśka ja ci pokaże taki bezpiecznik temperaturowy za ok 2zł tylko znajde paragon :lol: :piwo: :piwo:
A ja tobie znajdę że ten bezpiecznik to nie rezystor,dla jasności rezystor to cały ten instrument który wyciągasz z komory dmuchawy dopiero w rezystorze wymieniasz bezpiecznik.

Jak go założyłeś? Chodzi mi czy przylutowałeś czy zgrzałeś?

Z tym 250stopni to przepłaciłeś trzeba było drut miedziany założyć :) a tak poważnie zmień na 186 max 200 stopni bo instalacje zjarasz a wtedy to dużo Jaśków będzie się lało.

jacek28
Mieszkaniec
Posty: 260
Rejestracja: 12 wrz 2010, 15:55
Lokalizacja: Koziegłowy;śląsk
Model:

#7 Post autor: jacek28 » 07 sty 2011, 21:53

A ja tobie znajdę że ten bezpiecznik to nie rezystor,dla jasności rezystor to cały ten instrument który wyciągasz z komory dmuchawy dopiero w rezystorze wymieniasz bezpiecznik.
aha to ja pomyliłem pojecia,to tak jak piszesz za 34zł to super cena tyle ze lepiej za pare groszy wymienic sam ten bezpiecznik
Jak go założyłeś? Chodzi mi czy przylutowałeś czy zgrzałeś?
wyciołem stary a nowy włozyłem na taki ala wcisk "stare te blaszki podgiołem tak zeby było oki :)

Cass
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2011, 19:39
Lokalizacja: Płock
Model:

#8 Post autor: Cass » 17 lut 2011, 22:23

witam!
Widzę deklarację pomocy w sprawie nadmuchu także poproszę o jakiś tutorial jak to naprawić. Mam objawy jak w temacie 1,2,3 stopień nie działa a 4 działa. Będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1891
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#9 Post autor: Dziadek13 » 18 lut 2011, 13:54

Jak wyjmiesz rezystor to na nim zobaczysz taki srebrne zabezpieczenie spisz nr i zakup nowy podmień i będzie git,musisz wyjąć schowek żeby dostać sie do niego user @Tux ma na dowloadzie instrukcje http://www.tux.republika.pl/.

Cass
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2011, 19:39
Lokalizacja: Płock
Model:

#10 Post autor: Cass » 18 lut 2011, 18:13

Ok. Dzięki za info, nie zauważyłem :lol:

ZICO
Posty: 1
Rejestracja: 01 wrz 2011, 21:59
Lokalizacja: Lubin
Model:

#11 Post autor: ZICO » 01 wrz 2011, 22:08

Witam. Dziś odbyła się operacja związana z wyjęciem opornicy. Nie było łatwo gdyż plastik dość sztywny i troszkę zapieczony - wszystko należy robić według opisu z download jednakże należy użyć siły ale z wyczuciem ;) Opornice są w porządku lecz bezpiecznik termiczny f-my Microtemp G4A00 144°C padł i jutro zostanie zakupiony i wymieniony na nowy.
...::: POZDRAWIAM :::...

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#12 Post autor: GOTI » 28 cze 2013, 08:00

ZICO pisze:Witam. Dziś odbyła się operacja związana z wyjęciem opornicy. Nie było łatwo gdyż plastik dość sztywny i troszkę zapieczony - wszystko należy robić według opisu z download jednakże należy użyć siły ale z wyczuciem ;) Opornice są w porządku lecz bezpiecznik termiczny f-my Microtemp G4A00 144°C padł i jutro zostanie zakupiony i wymieniony na nowy.
Odświeże troche temat :D

Mam dokładnie taki sam bezpiecznik i zastanawiam sie czy kupić taki jak był (chyba oryginalnie) na 144stC czy może większy.
Co daje większy bezpiecznik :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
arni251
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 05 sty 2010, 13:51
Lokalizacja: Grodzisko
Model:

#13 Post autor: arni251 » 14 wrz 2013, 18:06

No a jak u mnie w astrze nie działają wszystkie zakresy to też może być wina tego rezystora??

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: GOTI » 14 wrz 2013, 18:43

W Zafirze jest zakres obrotów wentylatora od 1 do 4.
4 działa bezpośrednio z akumulatora czyli bez bezpiecznika termicznego i gdy spierdzieli sie ten bezpiecznik to maksymalna moc powinna działać.
Obrazek

Awatar użytkownika
arni251
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 05 sty 2010, 13:51
Lokalizacja: Grodzisko
Model:

#15 Post autor: arni251 » 14 wrz 2013, 18:47

GOTI pisze:W Zafirze jest zakres obrotów wentylatora od 1 do 4.
4 działa bezpośrednio z akumulatora czyli bez bezpiecznika termicznego i gdy spierdzieli sie ten bezpiecznik to maksymalna moc powinna działać.
No właśnie ale nie działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”