Problemy z użytkowaniem wycieraczek przednich

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bamber8
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:03
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#151 Post autor: bamber8 » 01 sty 2012, 18:20

wiesz co bo tra różnica jest duża,zanim się zapiekły chodziły dobrze teraz nie dość że lewa leży w poziomie po skosie to do pionu nie dochodzi około 15cm,podobno mozna to regulować osadzeniem wieloklina silniczka ale z kolei na logikę skoro prawa chodzi dobrze a przecież są spięte razem mechanizmem,przy regulacji tak już pióro skróciłem prawe że ma chyba ok 53cm i jak są założone w poziomie i tak haczą a to że lewa nie dochodzi do pionu to inna sprawa

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#152 Post autor: marwisn » 01 sty 2012, 21:03

Uważam, że któryś z elementow zaznaczonych na foto jest lekko wygięty. Lekka deformacja w tym rejonie przełoży się na spory rozjazd na ramjeniu. Skoro prawa jest ok, to problem musi być na polaczeniu. Cięgna to profile zamknięte, które bardzo ciężko zgiąć. Obstawilbym ten trójkątny łącznik.

Obrazek

Awatar użytkownika
bamber8
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:03
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#153 Post autor: bamber8 » 01 sty 2012, 21:21

jutro wyciągnę je po raz 3 i zobacze bo lewa nie dość że jest po skosie około 5cm to u góry nie dochodzi do pionu z 15cm a jak nie pościągałem fotki mechanizmów i zobaczę polożenie ramion w stanie spoczynku silnika,czytałem też że osadzenie na wieloklinie silnika ma znaczenie ale to raczej chyba jak obydwie sa źle
Ostatnio zmieniony 01 sty 2012, 21:23 przez bamber8, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#154 Post autor: Harry200 » 01 sty 2012, 21:21

A któreś ramię wycieraczki się nie wygięło.. :?:

Awatar użytkownika
bamber8
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:03
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#155 Post autor: bamber8 » 01 sty 2012, 21:26

przed zatarciem tulei i spaleniu silnika były dobrze a wydaje mi się ze jak by sie wygieło ramię to w jedną stronę szła by za dużo a w druga za mało tak jak pisałem prawą skróciłem do 53cm i jak sa w poziomie na dole to haczy jak nie wiem co a na wieloklinie ramiona przestawiałem ze 20 razy

vojti

Re: [A] regulacja wycieraczek

#156 Post autor: vojti » 01 sty 2012, 22:50

bamber8 pisze:Witam,ma taki problem zatarła mi się tuleja w wycieraczkach po czym wyłamało ślimak i spaliło silnik,po rozebraniu wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechanizm chodzi OK,zakupiłem silnik wymieniłem.Po wymianie silnika jak załacze wycieraczki prawa chodzi OK natomiast lewa nie dochodzi do pionu tylko gdzieś tak 15 stopni mniej,jak założę ramiona że są w spoczynku w pozycji poziomej to podczas pracy haczą o siebie przy długości pió 60cm i 53cm,jak znowu podniosę o ząb na wieloklinie wycieraczkę lewą to po powrocie jest krzywo a nie w poziomie,na logikę tam nie ma nigdzie regulacji obydwa pióra są spięte mechanizmem prawe chodzi OK a lewe jak by zamałe wychylenie miało,ręce opadają.
Jeśli wyłamało silnik to i któryś z pozostałych elementów mogło wygiąć.

Awatar użytkownika
bamber8
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:03
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#157 Post autor: bamber8 » 01 sty 2012, 23:05

jutro będę patrzał jak znajdę czas czy widać żeby coś było wygięte

[ Dodano: Wto Sty 03, 2012 22:06 ]
dzisiaj NAPRAWIŁEM w końcu wycieruchy,jak co mogę zrobić na nich magisterkę chyba już,nic nie było wygięte tylko silnik trzeba było ustawić na wieloklinie i wszystkie cuda zniknęły jak za kliknięciem różczki :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
enzo
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 28 gru 2011, 23:45
Lokalizacja: Lublin [LU]
Model:

#158 Post autor: enzo » 24 mar 2012, 23:27

Witam,
w mojej świeżynce pojawił sie problem z wycieraczkami.
1. bardzo ciężko chodzą (jakby meble przesuwały)
2. jak wracają do pozycji spoczynkowej i powinny sie wyłączyć wydobywa się z nich terkoczący dzwięk tak jakby coś blokowało silnik i załączało go na nowo.

Czy możliwe, że zacierają się tuleje w module wycieraczek i stąd te problemy?

Czym odkręcacie te duże plastikowe nakrętki pod mocowaniem ramion?

[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 10:39 ]
Niestety nie mogę już dopisać do poprzedniego posta. Problem rozwiązany. Zatarł się ten trójkątny element zaznaczony na czerwono 6 postów wyżej na zdjęciu. 1,5 h rozbierania 10 min składania i smarowania. Pięknie teraz chodzą.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#159 Post autor: SD72 » 12 mar 2013, 10:44

Panowie macie moze doswiadczenia lub opinie tych wycieraczek


http://moto.allegro.pl/serwisowe-wycier ... 66395.html

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#160 Post autor: Bodek » 12 mar 2013, 11:13

bazyliszek72 pisze:Panowie macie moze doswiadczenia lub opinie tych wycieraczek


http://moto.allegro.pl/serwisowe-wycier ... 66395.html
Firma mi zupełnie nie znana, ale myślę, że jak kupisz w markecie i te - na jedno wyjdzie

Cudów nie ma, a z serwisem to nie ma chyba nic wspólnego, tak się zastanawiam - jaka serwisowa :?: - w ASO zakładają na serwisie - nie wierzę :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

melon94
Posty: 2
Rejestracja: 30 mar 2013, 11:06
Lokalizacja: warszawa
Model:

#161 Post autor: melon94 » 30 mar 2013, 11:37

witam
Sznowni Furumowicze
mam problem z wycieraczkami najpierw sie zacierały rozebrałem przesmarowałe i wydawało się że bedzie git ale teraz tylko buczą i ani drgną co to może być ??? pilnie potrzebuję wskazówki


pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#162 Post autor: Harry200 » 30 mar 2013, 12:07

Na początek odłącz cięgno napędu bezpośrednio na silniku i wtedy załącz..

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#163 Post autor: Rybka » 30 mar 2013, 14:21

Harry ma rację najpierw odkręć silnik od całego mechanizmu. To tylko jedna nakrętka.
Tym sposobem sprawdzisz sam silnik oraz zobaczysz czy ręką da rade ruszać mechanizmem, czy nie jest zapieczony.
Przerabiałem to u sąsiada w zafirce.
Zatarte były 2 bolce w tulejkach.
Silnik buczy bo nie może ruszyć mechanizmu.

melon94
Posty: 2
Rejestracja: 30 mar 2013, 11:06
Lokalizacja: warszawa
Model:

#164 Post autor: melon94 » 30 mar 2013, 20:25

tulejki od ramion zdemontowane nie chce mi się wierzyc ze zapiekło się coś innego ale zobaczę odłączę
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 20:26 przez melon94, łącznie zmieniany 1 raz.

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#165 Post autor: robertgl17 » 13 gru 2013, 14:21

Odgrzewam temat.
Chciałbym wymienić cały mechanizm wycieraczek, bo mi sie znowu spartolił. Czy można swobodnie zamontować mechanizm z "anglika" czy będzie jakiś problem w stylu prawo-lewo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”