Problemy z użytkowaniem wycieraczek przednich

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 16629

#181 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 11 sie 2015, 23:59

Ja osobiście do Bosch Eco nie mam przekonania, szybko się zużywają (to takie eco). Jeżeli chcesz tanie to kup Alca - sam kupiłem na początku roku, a dlaczego? Dałem kumplowi moje Bosche (banany) na wymianę gumek, wymienione gumki na Valeo (koszt zaledwie 30zł, ale kumpel chwali je niesamowicie np. w Seacie Altea i BMW E39), ale Alca spisuje się nadal wyśmienicie (choć nie wygląda zajefajnie). Zatem ma wycieraczki z wymienionymi gumkami na następny sezon, bo szkoda na zimę zakładać, a Alca za 34 zł komplet (banany, zwykłe są jeszcze tańsze) dobiję przez zimę. Wracając do tematu, nikt z nas nie rozumie na czym polega Twój problem, najlepiej weź dobry aparat i nakręć filmik z pracy na mokrej szybie (spryskiwacz albo żonka z rozpylaczem niech wodą polewa szybę i wycieraj). Dodam jeszcze, że zanim kupiłem rok temu moją Zosię poprzedni właściciel wymieniał mechanizm wycieraczek, nie wiem czemu, ale trzeba było podobno, więc może ten typ tak ma, że po prawie 15 latach wysiada, może faktycznie wd40 przedłuży żywot :)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#182 Post autor: MARCEL! » 12 sie 2015, 08:46

Wrócę do domku to nagram jak to wygląda....
Po prostu efekt jest taki, że hmmm... wyciera szybę ale jakby.... szyba była szorstka, nie jest to ruch płynny ale taki szarpany....

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#183 Post autor: MARCEL! » 13 sie 2015, 11:23

Byłem u elektromechanika... Mechanizm wycieraczek do regeneracji.
Podobno po jakimś czasie to norma w Oplach i VW...

vojti

#184 Post autor: vojti » 13 sie 2015, 14:54

Napisz ile taka przyjemność kosztuje

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#185 Post autor: MARCEL! » 17 sie 2015, 07:31

Zapłaciłem 150 zł za regeneracje tego mechanizmu, plus skasował mi błąd w komputerze w tej cenie. (miałem błąd z mieszanką paliwa, ale przed skasowaniem błędu wyczyściłem przepustnicę, przepływomierz, zrobiłem ok 100 km na benzynie, no i regulacja gazu i wymiana filtrów gazowych, także powinno być OK).

vojti

#186 Post autor: vojti » 19 sie 2015, 10:53

To jeszcze znośnie. Po regeneracji jeszcze pojeździsz. Dzięx za info.

matush2904
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2015, 10:08
Lokalizacja: ostrowiec
Model:

#187 Post autor: matush2904 » 05 wrz 2015, 15:52

Witam. Moj problem to niedzialajace wycieraczki przednie. Jak je wlacze to pojda do gory 10 cm i sie zatrzymuja, po zdjeciu ramion nic sie nie zacina a z ramionami mechaniz pochwili stop. Pomocy

matush2904
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2015, 10:08
Lokalizacja: ostrowiec
Model:

#188 Post autor: matush2904 » 09 wrz 2015, 17:48

witam ponownie. czy moze mi ktos tu pomoc. dzisiaj chcialem cos tam pogrzebac z tym mechanizmem ale nic to nie dalo. zauwazylem tylko ze wszystko jest w porządku jak zdejme piora to wszystko jest ok
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 18:03 przez matush2904, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#189 Post autor: MARCEL! » 09 wrz 2015, 23:04

vojti pisze:To jeszcze znośnie. Po regeneracji jeszcze pojeździsz. Dzięx za info.
Co ciekawe ten mechanizm mógł się nieco zepsuć od "zastania".
Przez ten czas co mam auto ja b. rzadko nim w deszcz jeździłem...

vojti

#190 Post autor: vojti » 10 wrz 2015, 14:13

MARCEL! pisze:
vojti pisze:To jeszcze znośnie. Po regeneracji jeszcze pojeździsz. Dzięx za info.
Co ciekawe ten mechanizm mógł się nieco zepsuć od "zastania".
Przez ten czas co mam auto ja b. rzadko nim w deszcz jeździłem...
Ja w ten sposób załatwiłem mechanizmy lusterek. Dwa lata nie używałem bo nie było potrzeby a teraz nikt nie potrafi ich rozruszać. Nauka : jak coś jest to używać :driver:
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2015, 14:13 przez vojti, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#191 Post autor: Janus » 30 lis 2015, 23:19

matush2904 pisze:Witam. Moj problem to niedzialajace wycieraczki przednie. Jak je wlacze to pojda do gory 10 cm i sie zatrzymuja, po zdjeciu ramion nic sie nie zacina a z ramionami mechaniz pochwili stop. Pomocy
Też musiałem zrobić regenerację. Wyjąłem raz, położyłem na silniku, spryskałem WD-40, olejem, posmarowałem przeguby. Na jakiś czas było lepiej - może na tydzień. W końcu wycieraczki umarły. Okazało się że nie byłem "przygotowany". Trzeba było rozebrać od razu całe ramię - wyjąć sworznie z wielowypustami pod ramiona wycieraczek, przesmarować (chociaż nie były zatarte). Tak naprawdę zatarł się ten "trójkątny" łącznik cięgien pomiędzy napędem wycieraczki lewej a prawej. Wybić się nie dało. Mój zdolny tata wsadził całość w imadło i kręciliśmy całym mechanizmem - niestety złamał się ten aluminiowy odlew. Sworzeń tego "trójkąta" dał się w końcu wybić, ale dopiero po przeszlifowaniu pilnikiem "główki" sworznia. Po przetarciu papierem ściernym sworznia i tulejki wszystko zaczęło chodzić jak nowe. Mechanizm udało się złożyć na dwie blaszki nierdzewne jako łączniki oraz po 4 nity na każdą blaszkę/stronę. Jeszcze nigdy nie widziałem w swojej Zośce tak szybko zasuwających wycieraczek :)
Załączniki
IMG00100-20151129-1843.jpg
Miejsce pęknięcia odlewu
IMG00101-20151129-1844.jpg
Łata z blachy na pęknięcie i widoczny "trójkąt" z przegubami kulowymi który zatarł się na sworzniu
IMG00102-20151129-1844.jpg
Łata z blachy z drugiej strony odlewu
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 18:25 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

lordmaster
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2015, 14:41
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

#192 Post autor: lordmaster » 04 sty 2017, 20:49

Przyszedł czas wymienić piórka w mojej OPC więc zakup padł na Motguma( na tą chwile lepsze od Bosha i Valeo) grube pióra 2x600m (cena za 2 szt 24zł )no i po wymianie okazuje się że zahaczają o siebie .Poprzednie (takie były jak kupiłem auto) były Bosha zwykłe i tam było 600/550. W katalogu jak sprawdzałem u Siebie w firmie (duża hurtownia motoryzacyjna ) podpowiadało żeby kupić 2x600mm.Jutro wezmę jedną 550mm i mam nadzieje że pomoże.U was też w Zafirce A wycieraczka pasażera jest krótsza?

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#193 Post autor: Forfiter2012 » 04 sty 2017, 21:42

Powinna być krótsza :) Na oko wygląda że powinna 60cm pasować ale będzie haczyć jak nie od razu to po jakimś czasie.

lordmaster
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2015, 14:41
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

#194 Post autor: lordmaster » 06 sty 2017, 15:01

Dokupiłem 560 Motguma na stronę pasażera i jest idealnie:)

Casian
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
Imię: Przemyslaw
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#195 Post autor: Casian » 08 sty 2017, 15:14

Witam. U mnie również wycieraczki chodzą "skokowo" czy ten mechanizm łatwo się wyciąga ? Czy łatwo to zregenerować czy trzeba mieć warsztat? A może wina leży w silniczku który się kończy? Dodam że największy problem jest na najniższej prędkości wycieraczek, na wyższych też nie jest idealnie ale jakoś marża te wycieraczki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”