Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
djrolex
Posty: 3
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:52
Lokalizacja: Działdowo
Model:

#616 Post autor: djrolex » 26 gru 2015, 16:31

Podlaczylem pod kompa to pokazalo pompę bo w sumie tez jest do naprawy bo jest rozszczelniona ale te objawy bardziej na egr mi wyglądają i boje się ze zrobię pompę a problem pozostanie.dodam jeszcze ze jak to się dzieje to strasznie kopci na bialo a jak kontrolka zgaśnie to przestaje kopcic.
Dzisvodpalilem jeździłem i nic nie szwankowalo dobrze wchodzi na obroty wiec juz sam nie wiem co robic. Jesli to by była pompa to mysle ze szwankowal by dalej a dzisiaj bylo wszystko ok...

Piechcio
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 27 maja 2013, 11:20
Lokalizacja: Radom
Model:

#617 Post autor: Piechcio » 30 gru 2015, 17:10

Witam,
Mam problem ze swoją zafirą - Cały czas pojawia mi się błąd:
P0400 (5) - Rozpoznano zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego

Oczywiście silnik w tryb awaryjny przechodzi i odblokowuje się po ponownym uruchomieniu silnika lub po wciśnięciu pedału gazu na max na jakiś czas na obrotach i puszcza na moment.

OP-COM pokazał mi w blokach pomiarowych:
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin - Nieprawidłowa

Czy może to być uszkodzony sam zawór egr? Przepływomierz wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu na nowy oryginał GM i przez 3-4 miesiące był spokój, teraz problem powrócił, a samochodem nie da się już jeździć :(
Zafira A - 2002r. Y22DTR

Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#618 Post autor: SD72 » 30 gru 2015, 17:14

Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 17:19 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

ulica
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 09 lis 2015, 13:07
Imię: Bartek
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: Opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTR
Plec:

#619 Post autor: ulica » 29 sty 2016, 16:13

Witam mam pytanko opel zafira a 2.2dtr 2002 jade na 3,4,5 biegu (bez wzgledu na predkosc) ciagne powyzej 3000 obr zapala sie magiczny klucz i wchodzi w tryb awaryjny gasze zapalam wraca do normy i znow po przeciagnieciu to samo.
Egr ok pompa vacu ok przewody podcisnienia ok wywala blad P0234 grzebalem na forum ale postow dotyczacych tego bledu jest ok 8 tak wyszukalo i nic w nich konkretnego.
Czekam na podpowiedzi z gory dzieki.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#620 Post autor: Rybka » 29 sty 2016, 19:01

Zerknij na map sensor czy nie jest brudny.

ulica
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 09 lis 2015, 13:07
Imię: Bartek
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: Opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTR
Plec:

#621 Post autor: ulica » 01 lut 2016, 10:17

Nie jest czysciutki jak lza

Haczynski
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#622 Post autor: Haczynski » 17 kwie 2016, 23:00

Witam wszystkich, pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Zwykle jeżdżę astra G 1.6 16V Pb+gaz (taki mały offtopik), ale około dwa tygodnie temu, rodzice jako, że oboje już na emeryturze, zakupili niemiecką piękną i zadbaną zafirkę 2.2 Dti 2003 rok produkcji w wersji selection. Ogólnie są bardzo zadowoleni, lecz tak się stało, że w moim aucie spadło sprzęgło i alternator, miałem okazję przetestować trochę to auto.

Moja droga do pracy polega na jeździe przez 20 km autostradą i ok.7 km droga przez masakryczne korki (przy obecnych remontach) na południu krakowa.

Po kolei. Wyjeżdżając z pod domu, po wyłączeniu lampki odpowiedzialnej za rozgrzane świec zarowych, odpalam silnik bezproblemowo, lecz po kilku sekundach pojawia się kontrolka z samochodem i kluczykiem. Przelaczam na luz, daje 2500 obrotów i kontrolka znika, lub odczekam minute i również znika.
Samochód jedzie według mnie w miarę normalnie choć wydaje mi się, że trochę jakby muli, ale ok. Następnie wjezdzam po 1 kilometrze na autostradę, wciskam gaz na full no i następuje problem od 3 biegu w górę. Obrotomierz zatrzymuje się na kilka sekund na 2500 obrotów i albo puszcza do 3000 obrotów i znów zatrzymuje na chwilę i puszcza dalej i jedzie się potem normalnie, albo - 2500 obrotów i zaswieca się kontrolka i jest brak mocy. Zmiana biegu na nizszy, albo noga z gazu, odczekać 3 sekundy i znów gaz i jest ok.


Błędy z OBD:
- P0149
- P0380
W poniedziałek/wtorek sprawdzam świece czy są ok czy coś jest nie tak, bo jeden z tych błędów chyba na to wskazuje.

Drugi błąd mnie trochę zaskakuje, bo mam FV na wymianę/naprawę pompy, a ten błąd wskazuje, że coś jest nie tak.

Proszę was o pomoc, co najpierw po kolei sprawdzić z tym błędem P0149, aby nie wyszło na tą pompę od razu. Czy może być problem z egr? Dodam że przepływomierz też jest nowy jak i pompa.
Dodam jeszcze, że auto jak się wkręci to jedzie 180 km/h ładnie na tempomacie (normalnie jeżdżę spokojnie tak w gwoli ścisłości).
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 23:05 przez Haczynski, łącznie zmieniany 2 razy.

Haczynski
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#623 Post autor: Haczynski » 19 kwie 2016, 07:52

Dziś ruszając rano przy 4 stopniach Celsjusza, przy odpalaniu samochodu - nawet się nie zająknął. Nie zaświecił żadnymi kontrolkami przez całą trasę. Jednakże problem przy przyspieszaniu dalej istnieje.

Czy ktoś mnie pokieruje co sprawdzać po kolei przy tych błędach i nieudogodnieniach?

Świece sprawdzone i są ok. Dziwi więc mnie ta kontrolka zaświecająca się od czasu do czasu przy odpalaniu nad ranem lub z pod pracy - i wyskakujący przy tym błąd P0380.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 07:52 przez Haczynski, łącznie zmieniany 1 raz.

kubiak2007
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2013, 14:47
Lokalizacja: Toruń
Model:

#624 Post autor: kubiak2007 » 19 kwie 2016, 20:48

Witam wszystkich forumowiczów :) Dzisiaj w mojej Zafirze 2.0 DTI pojawił się dość duży problem - mianowicie auto całkowicie straciło moc i strasznie kopci. Przyśpieszenie do 30km/h trwa dłużej, niż kiedyś do 120km/h:) silnik przy wkręcaniu się na obroty dość mocno telepie. Sprawdziłem już EGR, klapy zawirowań oraz turbinę - wszystkie te elementy wyglądają na sprawne. W załączniku dołączam również logi nagrane OP-COM'em. Moim zdaniem uszkodzony wydaje się być przepływomierz - podaje on bardzo niskie wartości. Czy ktoś jest w stanie "coś" stwierdzić z tych logów? Dodam, iż auto wpadło na chwilę w tryb awaryjny - kod błedu p0400-3 wskazywałby na EGR, jednak ten na 100% jest sprawny. Prosiłbym o pomoc. Z góry bardzo dziękuję:)
Załączniki
zafira.xls
(197.5 KiB) Pobrany 17 razy

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#625 Post autor: Dziadek13 » 19 kwie 2016, 21:51

Ja też przychylam się po oglądnięciu loga że przepływomierz.
Może masz kogoś z zafirą lub vectrą lub astrą z tym silnikiem to podmień na próbę.

kubiak2007
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2013, 14:47
Lokalizacja: Toruń
Model:

#626 Post autor: kubiak2007 » 20 kwie 2016, 08:58

Dziękuję za odpowiedź - niestety nie znam nikogo, kto miałby ten sam silnik, więc pozostaje mi zaryzykować i kupić nową przepływkę - mam nadzieję ze pomoże. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź:)

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#627 Post autor: tomzam » 20 kwie 2016, 19:30

Pojedź na szrot i kup tam, dadzą ci na spróbowanie i jak pomoże to weźmiesz bo nowe zamienniki często bywają do niczego

kubiak2007
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 24 lut 2013, 14:47
Lokalizacja: Toruń
Model:

#628 Post autor: kubiak2007 » 21 kwie 2016, 07:46

Witam,

problem został rozwiązany:) zakupiłem wczoraj przepływkę (używaną, ale oryginalną) - po założeniu przepływki próba odpalenia auta i... samochód gaśnie po 3 sekundach. Pierwsza myśl, że auto jest zapowietrzone, jednak to nie było to. Zaczołem grzebać i przyjrzałem się dokladniej zaworkowi EGR (na podciśnienia) okazało się, iż mimo że chowa się i wysuwa jak należy to ma za mały skok... EGR do domu, rozkręcenie go a tam się okazało, że blaszka która jest na membranie odczepiła się od "grzybka" tak więc nie miała jak zamknąć EGR do końca, tak więc samochód dostawał "spaliny" nawet wtedy kiedy nie powinien - mam nadzieję ze wszyscy wiedzą o co mi chodzi :) nawet nie zdawałem sobie sprawy, że niesprawny EGR może unieruchomić auto... Dla potomnych - sprawdzajcie dokładnie EGR, bo to że się chowa i wysuwa to niekoniecznie musi działać prawidłowo - u mnie brakowało 2-3mm do pęłnego zamknięcia i autko już nie chciało pracować i gasło. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Haczynski
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#629 Post autor: Haczynski » 21 kwie 2016, 19:34

Problem jednak się powtarza. Świece sprawdzone i są ok. Jeżeli są ok to co innego może być powodem błędu P0380?

Jakieś porady macie dotyczące błędu P0149?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#630 Post autor: Janus » 21 kwie 2016, 22:58

Haczynski pisze:Problem jednak się powtarza. Świece sprawdzone i są ok. Jeżeli są ok to co innego może być powodem błędu P0380?

Jakieś porady macie dotyczące błędu P0149?
Porada P0149 tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2636799.html

Co do P0380 - sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury silnika, przy jakiej temperaturze załączają się świece, przy jakiej przestają pracować. Najlepiej tak jak Kolega Dziadek to kiedyś robił - dioda albo żarówka równolegle do świecy i obserwować kiedy się zapala/gaśnie/mruga i porównać to z odczytem temperatury z kompa. Jak nic podejrzanego nie znajdziesz - może być sterownik świec do wymiany i tyle.
Aha - i same kable zasilające świece - czy gdzieś zwarcia nie ma przypadkiem do masy...
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 22:59 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”