Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
fredek
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2016, 20:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Model:

#646 Post autor: fredek » 23 sie 2016, 11:29

Witam wszystkich moja Zafirka została podłączona pod kompa i pokazało 2 błędy
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)

Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś :/
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .

Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free :mrgreen: )
pozdrawiam
fredek

kylu
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Lokalizacja: Bolesławiec-Chevenez
Model:

utrata mocy

#647 Post autor: kylu » 16 sty 2017, 10:16

Witam! chciałem sie z wami podzielic w\w tematem; co u mnie było nie tak

ogólnie podczas jazdy na autostradzie przy 170-180 spadek mocy
górka i tylko 120 i nic wiecej czym wyższa górka tym wolniej, pedał do spodu i nic więcej

żadnych błędów i innych objawów poza tym.że chodził opel jak sportowe auto
2-3 razy myslałem ,że to powodował deszcz lub snieg -zatykał wlot powietrza
do tego czasu ,gdy na sucho tez sie zaczeło i juz coraz czesciej 5-7 razy na 1000 km
czasami pomagało wyłączenie silnika i ponownie włączenie ,ale tylko z początku dostawał mocy po czym ją tracił

podjechałem do serwisu Boscha w Bolesławcu tylko dlatego ,że jak byłem u psełdomechaników to najchetniej by mi wymienili pół auta, a diagnozy i tak by nie było

w serwisie okazało się ,że przewód turbosprężarki był pękniety i dostawało sie lewe powietrze fachowo przewód sterowania podcisnienia i dodatkowo mówił serwisant aby wymienic nastepny wąż podcisnieniowy

za pierwszym razem mi to połatali zrobiłem Szwajcaria pl w obie strony i zamulił tylko raz przynajmniej jazda w miarę
w tym tygodniu wymienię oba węże w owym serwisie, zrobie trase bo i tak czesto jeżdżę i napisze czy teraz jest 100% ok pozd!!!!!

Zefir91
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2016, 13:21
Lokalizacja: Kielce
Model:

#648 Post autor: Zefir91 » 04 lut 2017, 09:35

rajli pisze:Niestety EGR do wymiany. Kosztowało mnie to prawie 1500 zł.
1500??? Za sam egr, tzn sam zawór?
Mam ten sam silnik w moim zefirze i za egr z wymianą dałem 300 PLN... Co nie zmienia faktu, że to nie rozwiązało wszystkich problemów z oddychaniem :P
Jaki by nie był to ważne, że za swoje!😀

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#649 Post autor: tomzam » 04 lut 2017, 11:45

w tych silnikach były egry podciśnieniowe i elektroniczne (w nowszych modelach po 2003r)
elektroniczny jest znacznie droższy

Skasowany użytkownik 6483

#650 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 04 lut 2017, 19:52

EGR elektroniczny był montowany juz w rocznikach od 2002. :) . Koszt - tak jak wyżej pisali koledzy..

Haczynski
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#651 Post autor: Haczynski » 13 lut 2017, 20:50

Witajcie po dłuższej przerwie,

ostatnio jest bardzo kiepsko z czasem, więc nie miałem okazji zająć się autem rodziców aż do dziś kiedy przyszło mi sprawdzić stan oleju, który choć nie ubywa znacząco - przejechane 10 tys od wymiany i ubyło 1/4 na bagnecie - to zmartwił mnie widok pod maską taki (poniżej zdjęcia):


Jak widać na załączonych obrazkach, czy to jest wyciekający olej? Przy 1,2,3 widać, że jest mokro, coś tu się poci ostro ostatnio i pytanie do was. Czy to koniec turbiny...?

Oczywiście piszę w tym temacie, bo objawy nie zmieniły się od ostatniego posta. Mam zakupione do podmiany trzy zawory elektromagnetyczne i myślałem, że jak się zrobi cieplej to podmienię i sprawdzę czy efekt turbodziury i braku mocy w niskich obrotach są spowodowane niesprawnością zaworu przy turbinie lub przy akumulatorze, no ale jeżeli dzisiaj zauważyłem taki problem, to stwierdziłem, że nie ma chyba co czekać do wiosny i was spytać o radę.
Załączniki
rura_turbiny.jpg
rura_turbiny_2.jpg
rura_turbiny_mokry_fragment.jpg
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:53 przez Haczynski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1891
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#652 Post autor: Dziadek13 » 13 lut 2017, 21:04

Haczynski pisze: to zmartwił mnie widok pod maską taki
To standart tym się nie przejmuj w tym gumowym czyli 2,3 to wszyscy tak mamy można się tym pobawić i uszczelnić ten olej to z przedmuchu pokrywy zaworów wiadomo najechane jest nie oszukujmy się.
Co do tej rury 1 na tym złączu jest uszczelka oring weź go wymień i po kłopocie będzie sucho.
Na tym oringu jest nie szczelność i ciśnienie ci ucieka zamiast do silnika to na bok i może ci troche kopcić oraz słabszy może być.

Obrazek

Obrazek

Po uszczelnieniu i umyciu sucho.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 21:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

Haczynski
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#653 Post autor: Haczynski » 13 lut 2017, 21:24

Dziękuję za odpowiedź. Trochę lżej na sercu się zrobiło. Zdjęcia tym bardziej rozwiały moje obawy. :)

Co do kopcenia - kopci rano po odpaleniu przez 500-1000 metrów. Potem nie ma nic. Tylko utrata mocy.

Dziadek13 - szukam tej uszczelki, ale nie mogę znaleźć? Wskazałbyś jakiś link, np. z allegro?

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#654 Post autor: airbus » 20 lut 2017, 22:30

Witajcie 2 tygodnie temu oddałem Zafirkę do mechanika trudniacego sie wyprogramowaniem EGR, oraz klap zawirowań a to dlatego ze mam taką sprawe. Silnik chodzi ok ale powyżej 2tys obrotów jak próbuje na wszystkich biegach pociągnąc troche wyżej na obrotach to za każdym razem pojawia mi sie taki objaw ze raz auto idzie a za chwile jak by brakowało mu mocy. dzieje sie to w ułamkach sekund ale jest dość mocno odczuwalne . Auto po prostu jak by chciało isc ale nie może. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok. Dodatkowo EGR chlapał olejem. Firma dość znana na podkarpaciu a moze i dalej, więc sądzilem ze coś pomoga. Owszem wyprogramowali EGR, oraz klapy zawirowań, niestety nic to nie pomoglo, auto nadal nie przyspiesza równomiernie. Po odebraniu pare dni temu dokładnie w sobotę po przegoniłem auto po autostradzie ale pojawił się kolejny problem. Powyżej prędkości 120-130 km/h pojawia się auto z kluczykiem i samochód łapie totalnego muła.
Dzis dzięki pomocy kolegi z forum Crazy (dziękuję za pomoc :D ) odczytaliśmy błędy i wyszło tak:

P0105 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 2, oraz
P1100 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 1


Z tego co przeleciałem wątki po forum to przeczyścić lub zakupic nowy czujnik ciśnienia doładowania, a błąd P1100 ?? Przepływomierz?? Bo szczelonosc ukladu raczej sprawdzali wylaczajac EGRa.

Podpowiedzcie koledzy od czego zaczać poszukiwania?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 22:31 przez airbus, łącznie zmieniany 1 raz.

kylu
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Lokalizacja: Bolesławiec-Chevenez
Model:

Brak mocy

#655 Post autor: kylu » 09 mar 2017, 09:58

Witam,wracając do moich poprzednich postów związanych z brakiem mocy jest Tak,,po zalataniu przez serwis tych przewodów ciśnieniowych jest lepiej jak nie pomykam więcej jak 160-170 kmh mocy nie traci ,,,,narazie nie wymieniam Tych przewodów bo mechanik nie daje gwarancji ze to na pewno to ,,,,mówi że można jezdzic,,,,,przedtem traciła moc podczas jazdy a teraz jak postoi dzień dwa po uruchomieniu w ogóle nie ma mocy ,,,muszę gasić i jeszcze raz zapalić motor,,,,,czasami mam takie milisekundowe urywki gazu,,,,,będę testował i w końcu może znajdę usterkę to napiszę pozd

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#656 Post autor: airbus » 11 mar 2017, 15:12

Powyżej prędkości 120-130 km/h pojawia się auto z kluczykiem i samochód łapie totalnego muła.
Dzis dzięki pomocy kolegi z forum Crazy (dziękuję za pomoc :D ) odczytaliśmy błędy i wyszło tak:

P0105 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 2, oraz
P1100 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 1

Z tego co przeleciałem wątki po forum to przeczyścić lub zakupic nowy czujnik ciśnienia doładowania, a błąd P1100 ?? Przepływomierz?? Bo szczelonosc ukladu raczej sprawdzali wylaczajac EGRa.
Czujnik doładowania ze szrotu okazał się pomocny :D :D :D

ggrreeggoorr
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2017, 13:32
Lokalizacja: konstancin
Model:

#657 Post autor: ggrreeggoorr » 15 maja 2017, 13:51

Witam jestem tu nowy mam problem z zafira, traci moc w czasie jazdy ale jak włącze nawiew na 4 to bład sie nie zapala i moc jest. Moge liczyc na jakąś pomoc? Przepływomierz i egr juz wymieniłem i nic nie pomoglo

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1891
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#658 Post autor: Dziadek13 » 15 maja 2017, 15:16

ggrreeggoorr pisze: traci moc w czasie jazdy
Podłącz pod komputer musi być błąd i go podaj chyba że jesteś zwolennikiem wróżenia z fusów.
Jak włączysz na 4 bieg nawiewu podaj jaka klimatyzacja manual czy climatronik.Masz działające wszystkie 4 biegi?.Jaki nawiew Behr czy Delphi?.
To jakiś zbieg okoliczności bo wentylacja nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym silnika.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 15:27 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

ggrreeggoorr
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2017, 13:32
Lokalizacja: konstancin
Model:

#659 Post autor: ggrreeggoorr » 16 maja 2017, 12:04

Tryb awaryjny zapala sie jak sie na chwile zatrzymam później musze piłować zafire zeby błąd zniknoł a jak nawiew jest włączony to nawet jak sie zatrzymam to sie nie zapala. Klima jest manualna i biegi dzialaja. A na kompie pokazuje jakiś błąd ciśnienia na kolektorze ssoncym.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1891
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#660 Post autor: Dziadek13 » 16 maja 2017, 19:16

ggrreeggoorr pisze:A na kompie pokazuje jakiś błąd ciśnienia na kolektorze ssoncym.
"jakiś" ??.
0235 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0236 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0237 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy
0238 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0239 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - usterka sporadyczna
0240 Czujnik ciśnienia doładowania „B"
0241 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy
0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0243 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - usterka sporadyczna
W dieslu nie ma kolektora ssącego tylko kolektor dolotowy i tam jest tłoczone przez turbine powietrze.
Jest w nim czujnik ciśnienia doładowania i może on ma problemy,jak załączysz 4 bieg wentylatora i podnoszą się obroty silnika to i doładowanie jest większe więc czujnik widzie dobre ciśnienie w dolocie i brak błędu.Wyczyść czujnik może zawalony.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 19:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”