Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1919
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#676 Post autor: Dziadek13 » 06 lip 2017, 17:03

To proste zaciągnij tym wężykiem ustami powietrze z tego siłownika i wtedy powinien się przesunąć jak nie to masz przebitą membrame w nim i starczy kupić nowy .
Dead_Inside pisze:A powiedzcie czy jeżeli układ podciśnienia jest nieszczelny to komputer pokaże błędy?
Tak pokaże bo turbo nie będzie działać czyli P0400.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lip 2017, 17:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1382
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#677 Post autor: Kocur » 19 lip 2017, 21:00

buszmen13 pisze:Witam.
Mam taki problem ze zafira na 4 i 5 biegu traci moc powyzej 3000 obrotow,wymienilem juz przeplywomierz i czujnik doladowania i nic. Uprzedze pytania blad jaki wyskakuje to P1125 normalnie masakra.Dziwi mnie to ze dzieje sie to tylko na 4 i 5 biegu.Ma ktos jakies pomysly.
Pozdrawiam i dzieki za jakas pomoc.

Domyślam się, że zapala Ci się auto z kluczykiem, bądź kontrolka Check Engine, gdy
to się dzieje ?
Sprawdź wężyki na elektrozaworach, a w szczególności zawór doładowania turbiny. Same te zaworki lubią się zabrudzić. Generalnie - sprawdź całą tę instalację podciśnieniową skrupulatnie. Ja sam miałem kiedyś w tym samym silniku bardzo podobne objawy - winowajcą był właśnie jeden z tych wężyków.

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5672 - tu więcej na temat tych EZ
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 22:19 przez Kocur, łącznie zmieniany 3 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

buszmen13
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2017, 13:16
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#678 Post autor: buszmen13 » 19 lip 2017, 22:16

Ok dzieki jutro bede walczyl z tymi zaworkami jak cos ustale dam znac na forum. :)

buszmen13
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2017, 13:16
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#679 Post autor: buszmen13 » 20 lip 2017, 15:17

Dzieki KOCUR07 za tego linka wyczyscilem wszystkie trzy zawory i przewody podcisnienia benzyna ekstrakcyjna i jest wszystko ok.Awaria usunieta chodzi jak zloto 82km tylko ale dostal nowe zycie 180km/h i zero bledow jeszcze raz wielkie dzieki. :piwo:

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1382
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#680 Post autor: Kocur » 20 lip 2017, 15:40

buszmen13 pisze:Dzieki KOCUR07 za tego linka wyczyscilem wszystkie trzy zawory i przewody podcisnienia benzyna ekstrakcyjna i jest wszystko ok.Awaria usunieta chodzi jak zloto 82km tylko ale dostal nowe zycie 180km/h i zero bledow jeszcze raz wielkie dzieki. :piwo:
Cieszę się, że Ci mogłem pomóc :) Cóż - pozostaje mi życzyć bezawaryjności :)
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

Dead_Inside
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2017, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#681 Post autor: Dead_Inside » 20 lip 2017, 19:40

Witam wszystkich :) odebrałem samochód od mechanika i tak jak się spodziewałem i mi koledzy podpowiadaliście układ podciśnienia był nieszczelny, któryś z wężyków był rozwalony. Wężyk wymieniony i auto od razu lepiej chodzi. Musze wyjechać poza miasto żeby sprawdzić jak się zbiera :)

Może zły temat ale może mi ktoś powiedzieć czy wymiana tarcz hamulcowych na tyłn klocków komplet, wymiana linki ręcznego i regeneracja zacisków przy cenie 1250zł to dużo czy tanio?

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1382
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#682 Post autor: Kocur » 20 lip 2017, 20:57

ale może mi ktoś powiedzieć czy wymiana tarcz hamulcowych na tyłn klocków komplet, wymiana linki ręcznego i regeneracja zacisków przy cenie 1250zł to dużo czy tanio?
Ciężko odpowiedzieć, ponieważ nie wiemy, na jakich częściach ten mechanik chce to wszystko robić. Markowych, mniej markowych, całkowitych nonejmach ? Poza tym - nie wiemy, jaki jest zakres "regeneracji" tych zacisków ? Czy pod tym pojęciem kryje się wstawienie reperatury do tłoczka, czy coś więcej ?
Ale generalnie wydaje mi się jakoś nie najtaniej ...
Ostatnio zmieniony 20 lip 2017, 20:58 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

Dead_Inside
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2017, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#683 Post autor: Dead_Inside » 20 lip 2017, 21:52

Dzięki wielkie ;) Musze popatrzeć w takim razie gdzie indziej :)

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#684 Post autor: tomzam » 23 lip 2017, 19:39

Na początek wiem że trzeba zczytać błędy - ale nie mam jak a rano bym sobie już zrobił
Problem:

jazda ze stałymi obrotami silnika zaświeca się check
dodaje gazu po chwili gaśnie i czuć że żyje, przy ostrej jeździe gdy pedał siedzi w podłodze nic się nie dzieje, tylko przy stałych obrotach - eco driving

zakładam że albo klapki albo egr (podciśnieniowy mam)
pytanie do znawców (a wiem że kilku jest na tym forum) - który z tych układów aktywuje się przy spokojnej/równej pracy silnika

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1919
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#685 Post autor: Dziadek13 » 23 lip 2017, 20:08

tomzam pisze:który z tych układów aktywuje się przy spokojnej/równej pracy silnika
Pompa wakum skończyła swój żywot i jest mało wydajna na wyższych obrotach jeszcze jako tako,polecam zrobić pomiar układu podciśnienia i wydajność pompy.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#686 Post autor: tomzam » 23 lip 2017, 22:21

jak powoli przyspieszam to check cały czas się świeci aż do 3,5-4tys obrotów. wyżej nie wchodzi i turbo się nie załącza, jechałem na tych obrotach z 5min i nic
a jak od razu ogień to po chwili już check gaśnie, turbo zapina i idzie już od 1,5k obrotów, aby tylko machać gazem to jest dobrze, nawet w niskim zakresie obrotów

sturnus
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2017, 11:50
Lokalizacja: Opole
Model:

#687 Post autor: sturnus » 31 lip 2017, 14:32

Witam

Problemy z mocą, głownie na 5 biegów zapala się kontrolka i traci moc (jakby odcięło turbo), wystarczy się zatrzymać i odpalić ponownie i wszystko wraca do normy... Na kompie wywala "błąd spalin"- Mechanik mówi ze cała turbosprężarka do wymiany... możliwe to? czy raczej chce isc na łatwizne?

narciarz89
Posty: 2
Rejestracja: 01 sie 2017, 21:42
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:

#688 Post autor: narciarz89 » 01 sie 2017, 22:17

Witam Panowie mam duzy dylemat i tak od tyg z tym walcze . Konkret odkupilem od znajomego zafire a 2.0 dti 101km 2000r ogolnie auto stalo bez odpalania 2 lata bo mialo uszkodzony wybierak w skrzyni z tym sie uporalem , ale odpalam ja pierwsza trasa brak mocy 1 i 2 bieg jeszcze jedzie ale na kolejnych muł jak nie wiem co . Ogólnie nie kopci na biegu jałowym wkreca sie maks do 4 tys obrotow czyscilem egr zmiana filtra paliwa nic nie pomoglo sprawdzalem przewody nic przed postojem smigala normalnie niby .Komp pokazuje mi błedy p1613,1614 cos z imo i p1631 to juz bardziej pompa wtryskowa macie jakies pomysly moze pali sie kontrolka auto z kluczem i abs ale to wina czujnika w lewym kole ????? Prosze o pomoc .Ogolnie auto stoi w norwegi takze porady do warsztatu itd nic mi nie dadza dzieki za jakies podpowiedzi co mohe sprawdzic na tzw podworku z laptopem i programem checiami i odrobina umiejetnosci
Ostatnio zmieniony 01 sie 2017, 22:18 przez narciarz89, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

problem w czasie jazdy

#689 Post autor: lukasz1984-l2 » 09 gru 2017, 09:55

koledzy problemów z zafirą ciąg dalszy. otóż w czasie wyprzedzania(nie zawsze ) auto łapie zamuła,nie zapala się check engine, a druga sprawa gdy zjeżdzam z głównej drogi w boczną to po wrzuceniu dwójki szarpie jakby paliwa nie dostawało. jak rozpędzi sie to już idzie. zafira a silnik 2.0di 82km

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

problem w czasie jazdy

#690 Post autor: Morfi_pl » 10 gru 2017, 18:45

działa ci na pewno dioda check engine ? jak przekręcasz kluczyk to się zapala na chwile ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”