KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
RommeL
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2012, 20:05
Lokalizacja: Lębork
Model:

Wyświetlacz komputera nie wyłącza się

#406 Post autor: RommeL » 12 paź 2012, 20:42

Witam

Jestem nowym forumowiczem. Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Zafiry 2.0 DTI z 2002 roku i dzisiaj pojawił mi się problem z moim MID-em. Mianowicie wyświetlacz nie wyłącza się nawet po zgaszeniu silnika i zamknięciu samochodu. Palił sie całą noc oraz dzisiaj w dzień. Komunikaty wyświetlają się poprawnie. Wszystkie funkcje działają. Tyle,że jest to denerwujące i już dziś miałem problem z akumulatorem. Nie kręcił już na 100%. Jedyną opcją jaką znalazłem na chwilę obecną było wyjęcie bezpiecznika 34. Zdjęcie poniżej:

http://i48.tinypic.com/1zpmr8m.jpg

Nadmieniam, że nie mam fabrycznego radia tylko zwykłe CD Sony. W tej chwili mój samochód jeździ bez wyświetlacza komputera oraz bez możliwości włączenia radia. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#407 Post autor: Maciek » 13 paź 2012, 10:30

RommeL, sprawdź instalację, coś jest namieszane przy podłączeniu niefabrycznego radia. Jak sobie nie radzisz z kabelkami to pierwszy lepszy elektryk podejrzewam, że za flaszkę to ogarnie ;)

Awatar użytkownika
RommeL
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2012, 20:05
Lokalizacja: Lębork
Model:

#408 Post autor: RommeL » 13 paź 2012, 10:40

Też mam taką nadzieję, że to tylko wina podłączenia radia. Dziś pojadę do znajomego elektryka i sprawdzę to. O wynikach powiadomię ;)

[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 21:14 ]
Jakimś cudem dziś wsadziłem ponownie bezpiecznik nr 34 i nagle wyświetlacz gaśnie po wyłączeniu silnika. Będę obserwował dalej. Jeśli sytuacja się powtórzy to z miejsca startuję do elektryka....

wdrazek
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2012, 21:22
Imię: Włodzimierz
Lokalizacja: Sandomierz
Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Plec:

#409 Post autor: wdrazek » 19 paź 2012, 21:59

Witam, czy możecie pomóc mi zidentyfikować typ wyświetlacza? Jest on sprzężony z radiem NCDR 1100 Siemensa. I nie wiem czy jest jakiś sposób na naprawienie tych pionowych linii. Poniżej podaję linki do zdjęć.
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 4012735170
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 7296752930

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5194
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#410 Post autor: Tunio999 » 19 paź 2012, 22:01

wdrazek pisze:Witam, czy możecie pomóc mi zidentyfikować typ wyświetlacza? Jest on sprzężony z radiem NCDR 1100 Siemensa. I nie wiem czy jest jakiś sposób na naprawienie tych pionowych linii. Poniżej podaję linki do zdjęć.
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 4012735170
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 7296752930
http://www.zafira-forum.de/showthread.p ... t-Zafira-A ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

wdrazek
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2012, 21:22
Imię: Włodzimierz
Lokalizacja: Sandomierz
Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Plec:

#411 Post autor: wdrazek » 19 paź 2012, 22:09

OK, czyli rozumiem, że jest o GID. Ale skąd te pionowe linie i czy można je jakoś naprawić, czy w grę wchodzi tylko wymiana wyświetlacza?

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#412 Post autor: Maciek » 20 paź 2012, 11:52

Zdjęcia nie działają, ale jak masz na myśli zanikanie poziomych/pionowych pikseli to jest to do naprawy. Na allegro oferują regenerację wyświetlaczy. Oczywiście bez demontażu się nie obejdzie.

wdrazek
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2012, 21:22
Imię: Włodzimierz
Lokalizacja: Sandomierz
Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Plec:

#413 Post autor: wdrazek » 20 paź 2012, 20:26

Dokładnie o to mi chodzi. Dzięki za podpowiedź spróbuję czegoś poszukać.

michal_93
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:13
Lokalizacja: Olkusz
Model:

#414 Post autor: michal_93 » 12 lis 2012, 13:44

Witam ,jestem tu nowy od jakiegoś czasu mam zafirke, fajnie się jeździ , ale kupiłem ją z cieknącą turbiną , ma mniejszego kopa lecz tu nie o tym.samochód jak wyświetli się kontrolka silnika ta taka pomarańczowa traci moc i to ostro;/
wymienił mi mechanik czujnik położenia wału czy cos takiego i wykasował wszystko ale wyskoczyło ,że błędu P0400 nie da się skasować i wciąż mam taki problem;/ samochód pod gore nie może się uwlec na 1-ce;/

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#415 Post autor: Bodek » 12 lis 2012, 14:20

michal_93 pisze:Witam ,jestem tu nowy od jakiegoś czasu mam zafirke, fajnie się jeździ , ale kupiłem ją z cieknącą turbiną , ma mniejszego kopa lecz tu nie o tym.samochód jak wyświetli się kontrolka silnika ta taka pomarańczowa traci moc i to ostro;/
wymienił mi mechanik czujnik położenia wału czy cos takiego i wykasował wszystko ale wyskoczyło ,że błędu P0400 nie da się skasować i wciąż mam taki problem;/ samochód pod gore nie może się uwlec na 1-ce;/
P0400 - błąd EGR-a - poszukaj na forum informacji jest od zaryp.......
Ostatnio zmieniony 23 lip 2013, 16:44 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 779
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#416 Post autor: Mattai » 12 lis 2012, 15:36

... i jeszcze więcej :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Jedrus
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2010, 17:17
Lokalizacja: Bełchatów
Model:

#417 Post autor: Jedrus » 07 lut 2013, 18:42

Witam wszystkich
mam taki problem podlaczylem mida do zoski i wszystko OK tylko pozostalo mi podpiac przewod do ECU i d...
Wymontowalem ECU i na forach pisza zeby podpiac pod pin A 29 (chodzi o spalanie) ale u mnie tego pinu niema
Moja Zofia to 2.0 di 2000 rok
Prosze o podpowiedzi co z tym zrobic
Sorki jak nie trafilem z tematem

ecu

[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 20:48 ]
Dodam jeszcze ze w nadkolu mam chyba sterownik wentylatorow a przy pompie jedna wtyczke chyba 6 pinow
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 07:29 przez Jedrus, łącznie zmieniany 1 raz.

mariusz1974
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2013, 19:27
Lokalizacja: świetokrzyskie
Model:

#418 Post autor: mariusz1974 » 18 mar 2013, 20:13

witam wszystkich .mam problem z wyświetlaczem .autko zakupiłem w sobotę wszystko było ok ,rano przekrecam stacyjkę i zapale ciężko.patrzę na wyświetlacz a ten świeci kilkoma kręskami raz na środku raz lewej bąz prawej strony.może jakieś zwarcie .podpowiem była prana w środku tapicerka może przez noc wszystko zawilgło a może coś innego .proszę o podpowiedzi gdziei co bo jak na razie to mam autko drugi dzień a tu już wyświetlacz .pozdrawiam

michadar
Posty: 1
Rejestracja: 08 cze 2013, 13:02
Lokalizacja: Luboń
Model:

#419 Post autor: michadar » 08 cze 2013, 17:28

Witam.
Mam pytanie odnośnie czujnika który daje sygnał przejechanych kilometrów do komputera. Na wyświetlaczu pojawiła się podczas hamowania litera R i komputer przestał pokazywać dystans, średnie spalanie zaczeło gwałtownie rosnąć. Po skasowaniu danych dystans przejechany wynosi zero. Licznik przebiegu dziennego umiejscowiony w tablicy liczników działa prawidłowo, kontrolka ABS nie zapaliła się. Czytałem w jednym z postów że prędkościomierz dostaje sygnał z lewego czujnika ABS, a skąd jest podawany sygnał do komputera pokładowego? Zafira 1,8 benzyna 2004 rok.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#420 Post autor: GOTI » 23 lip 2013, 16:32

Jestem po montażu komputera tzn. MIDa już miałem w aucie tylko brakowało manetki i okablowania.

Wszystko zrobiłem jak w poradnikach (Vectry), a po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora nagle zong tj. nic nowego - dalej data, godzina i temperatura, żadnych wskazań komputera.
nie reaguje na przyciski w manetce i nic sie nie dzieje (manetke sprawdziłem miernikiem jeszcze przed montażem pod kątem przejścia i jest ok).

Temat troche mnie denerwował więc rozebrałem deske ponownie - sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko jest jak należy.

Podczas przeprowadzania sygnałów z licznika do wyświetlacza napotkałem sie na przeprowadzone (podłączone) już przewody (bodajże sygnał obrotomierza i paliwa bądź cieczy chłodzącej - nie pamiętam już) ale przeciągnąłem mimo to swoje i wpiąłem sie w te już podłączone. Myślałem, że przez to komputer nie reaguje - po ponownym rozebraniu deski sprawdziłem jeszcze raz te "podejrzane" lecz oryginalne przewody.
Po kilki próbach na swoich (podłączonym lub przeciętyvh) i oryginalnych przewodach doszedłem do wniosku, że nie w tym problem (przynajmniej tak mi sie wydaje).

Pomysły mi sie już kończą - co by jeszcze zrobić/sprawdzić :mysli:
Może ktoś rozgryzie mój problem lub podpowie gdzie szukać problemu.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”