świeci kontrolka kontroli trakcji

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
wegor
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: oława
Model:

świeci kontrolka kontroli trakcji

#1 Post autor: wegor » 03 lut 2011, 11:02

Mam pytanko, kiedy rano odpalam czasami pali się kontrolka trakcji. Mechanik sprawdził
na kompie i powiedział, że to od walniętego przepływomierzą, który żle liczy mieszankę
i nie daje odpowiedniego impulsu do komputera. Czy jest to możliwe? Mam silnik 1,8
i zomontowaną sekwencję. Cz ktoś miał podobny problem?

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#2 Post autor: darkp1 » 03 lut 2011, 11:27

Kontrolka może się palić przez spadek napięcia poniżej 10V podczas odpalania. Sprawdź sprawność akumulatora.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

Re: świeci kontrolka kontroli trakcji

#3 Post autor: Dek » 03 lut 2011, 11:50

wegor pisze:Mam pytanko, kiedy rano odpalam czasami pali się kontrolka trakcji. Mechanik sprawdził na kompie i powiedział, że to od walniętego przepływomierzą ....
Jedna rada: Czym prędzej zmień mechanika.
To już trzeba być wyjątkowym naciągaczem żeby do kłopotów z układem hamulcowym przypisać walniętą przepływkę.

Są dwie możliwości:
1) Jeżeli zapala się kontrolka trakcji a w komputerze nie ma błędów odnośnie kontroli trakcji - to przyczyną jest za niskie napięcie przy rozruchu (nie szkodliwe do puki zapala silnik)
2) w drugim przypadku jeżeli są błędy w kompie odnośnie kontroli trakcji to właśnie one prawdę powiedzą co dalej.

pozdrawiam

wegor
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: oława
Model:

#4 Post autor: wegor » 03 lut 2011, 11:59

To jednak napięcie. We wtorek wymieniłem akumulator bo parę razy nie mogłem rano odpalić
i rzeczywiście wczoraj i dzisiaj kontrolka nie pali się.

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 12:00 ]
Dzięki serdeczne!!!

zymek
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 07 paź 2009, 20:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model:

#5 Post autor: zymek » 03 lut 2011, 17:54

Witam
A w jaki sposób ona ci się paliła ciągle, bo mi po zapaleniu pali się na 3 sek. i też mam z tym problem.
pozdrawiam
Nie moge strawić Zafiry B z tego powodu że nie ma wskaźnika tepmeratury silnika :P ;)

wegor
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: oława
Model:

#6 Post autor: wegor » 04 lut 2011, 08:57

Mi nie gasła. Dopiero po jakimś czasie- najczęściej po dłuższej trasie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#7 Post autor: Harry200 » 04 lut 2011, 09:03

To musiałeś mieć padniętą jedna celę w akumulatorze,po dłuższej trasie alternator doładowywał i kontrolka gasła..

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 373
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#8 Post autor: oki » 04 lut 2011, 11:06

Albo łapał błędy i po przejechaniu odcinka drogi i sprawdzeniu poprawności odczytu czujników kasował je uznając ze wszystko jest OK.
Identyczna jest sytuacja jak zaciągniesz ręczny i przeciągniesz kawałek samochód po sniegu (w moim przypadku przymarzł ręczny) tez zapala się kontrolka TC i po odpuszczeniu dopiero po kawałku drogi sama zgasła.

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#9 Post autor: darkp1 » 04 lut 2011, 17:08

oki, ale Ty masz ESP, który zapewne wykrywa ciągły poślizg tylnych kół i pewnie dlatego.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
AndrzejS
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 17 mar 2010, 09:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Model:

#10 Post autor: AndrzejS » 24 mar 2011, 08:08

mam taki problem: wczoraj podczas jazdy zapaliła się kontrolka kontroli trakcji. zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie i wszystko było ok. dzisiaj podłączyłem O-C i wyszedł błąd C0256 - usterka redukcji momentu obrotowego. Wie ktoś w wyniku czego taki błąd wyskoczył?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1902
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#11 Post autor: Dziadek13 » 24 mar 2011, 09:58

C0256 "Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - usterka"
Posprawdzaj wtyk może brak kontaktu,brud,śniedź.
Gdzieś kiedyś sobie zapisałem taką odpowiedź.

Kod: Zaznacz cały

- sygnał prędkości pojazu, z ABS do sterownika silnika
- sygnał redukcji momentu obrotowego z ABSu do sterownika silnika (występuje gdy ABS realizuje kontrolę   trakcji / ESP)
- niekiedy wystęuje sygnał "rough road" czyli "wyboistej drogi" z ABS do sterownika silnika, uzywany m.in   przez algorytm detekcji wypadania zapłonów.
bartek_j

Awatar użytkownika
AndrzejS
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 17 mar 2010, 09:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Model:

#12 Post autor: AndrzejS » 24 mar 2011, 11:11

Sprawdzę to. Wczoraj zmieniałem koła na letnie, może coś poruszyłem. Dzięki.

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 07:58 ]
Wymieniłem wybite końcówki drążków i błąd się już nie pojawia.

Baton
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2013, 18:36
Lokalizacja: Polska
Model:

#13 Post autor: Baton » 25 lut 2013, 10:46

witam w mojej zośce świeci kontrola trakcji i dodatkowo pali się [czek] dodam że kontrolka trakcji i czek palą się cały czas po odpaleniu auta i powstają takie objawy jak spadek mocy pierdzenie auta jakby nie palił na jeden cylinder czasami gdy trakcja na kilka sekund zgaśnie autko śmiga jak nowe po zapaleniu problem wraca.byłem na kompie wymieniłem przepustnice,przepływomierz inny komp pokazał wypadanie zapłonu w 2 cylindrze ale czy coś ma wspólnego trakcja z zapłonem akumulator mam sprawny.może ktoś z was miał podobny przypadek.pozdrawiam.
Baton

opstry1
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2013, 18:22
Lokalizacja: Skierniewice
Model:

#14 Post autor: opstry1 » 01 mar 2013, 20:10

a może to coś ze sterownikiem silnika bo ja miałem taki objaw że kontrolka od trakcji mi się paliła cały czas i na techu wyszło że sterownik nie podaje napięcia na pedał gazu (silnik z18xe) może zacznij od diagnozy

lakitworog
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:53
Lokalizacja: Tworóg
Model:

#15 Post autor: lakitworog » 22 mar 2013, 21:52

Mechanik ma trochę racji. Jak odłączysz przepływkę to zapala się TC. Układ ten pobiera dane z przepływki nawiasem mówiąc jak chcesz wyłączyć TC wystarczy odpiąć przepływkę przydatne jak się zakopiesz :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”