[A] Czyszczenie przepustnicy - silnik 1,8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#31 Post autor: Maciek » 02 maja 2012, 19:40

Sonda lambda by pokazywała błąd i świecił by się check. Jak mechanik bez podłączenia stwierdził, że to sonda to niezły czarodziej z niego ;)

Rzbik
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 28 sty 2012, 18:11
Lokalizacja: Szczecin
Model:

Super

#32 Post autor: Rzbik » 26 maja 2012, 23:25

Wyśmienita instrukcja! Demontaż i czyszczenie było jak dziecinna igraszka. Tylko drobna różnica u mnie linki gazu brak, no i troszke czyściej było, ale mniejszy otworek też miałem zapchany na amen.
Dzięki
:piwo:

Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 01:01
Lokalizacja: Toruń
Model:

#33 Post autor: Łukasz82 » 03 wrz 2012, 21:50

Kolego ,,dracula4''świetna instrukcja zrobiłem czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego.
Tylko że po czyszczeniu mniałem czasami wysokie obroty do 1300, po przejechaniu około pięćdziesieciu kilometrów już jest ok myśle że to wszystko musiało sie poustawiać.

castagnet
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 30 sie 2012, 16:51
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#34 Post autor: castagnet » 17 paź 2012, 15:56

Kolega mnie straszył że czasem po czyszczeniu przepustnicy trzeba jechać na adaptację - trzeba coś tam kompem poprzestawiać,
czy faktycznie trzeba podpinać kompa czy zapinamy wtyczke po czyszczeniu i jazda?

Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 01:01
Lokalizacja: Toruń
Model:

#35 Post autor: Łukasz82 » 18 paź 2012, 15:36

Ja niepodpinałem się do żadnego kompa kierowałem się instrukcja kolegi z pierwszej strony,,draculi4'' poskładałem wszystko do jednej całości i jazda do przodu powodzenia

firek
Zafiromaniak
Posty: 1127
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#36 Post autor: firek » 18 paź 2012, 18:05

castagnet, po takim czyszczeniu dobrze jest autko zapalić i pozostawic an wolnych obrotach aż do właczenia sie wentylatorów chłodnicy(taka domowa adaptacja aby nie trzeba było jezdzic 50 kilometrów z obrotami 1300), a potem juz mozna śmigać. Pozdro ;)

Łukasz82
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 01:01
Lokalizacja: Toruń
Model:

#37 Post autor: Łukasz82 » 19 paź 2012, 17:34

Tylko że ta(domowa adaptacja) w moim przypadku nie pomogła,fakt nie wspomniałem o niej wcześniej dlatego pisałem że coś takiego może ewentualnie wystąpić.

czarny1x1x
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2012, 16:41
Lokalizacja: maloy
Model:

#38 Post autor: czarny1x1x » 20 paź 2012, 07:25

mnie również adaptacja nie pomogła :cry:

[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 16:27 ]
skoczę z mostu razem z zafirką

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#39 Post autor: MARCEL! » 27 paź 2012, 19:20

To ja mam pytanko : czy jeśli czasem kontrolka z kluczykiem zapali się w trakcie jazdy to oznacza,że przepustnica do czyszczenia? Ta kontrolka czasem się zapala jak jadę np w korku i taka niepłynna jazda. W trasie nigdy. Dodam, że czasem obroty mi falują delikatnie na zimnym silniku...
Co ciekawe kontrolka z kluczykiem i autem nie gaśnie jak włączę zapłon tylko dopiero po uruchomieniu silnika...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#40 Post autor: Bodek » 27 paź 2012, 21:07

MARCEL! pisze:To ja mam pytanko : czy jeśli czasem kontrolka z kluczykiem zapali się w trakcie jazdy to oznacza,że przepustnica do czyszczenia? Ta kontrolka czasem się zapala jak jadę np w korku i taka niepłynna jazda. W trasie nigdy. Dodam, że czasem obroty mi falują delikatnie na zimnym silniku...
Co ciekawe kontrolka z kluczykiem i autem nie gaśnie jak włączę zapłon tylko dopiero po uruchomieniu silnika...
A zczytałeś błędy, jakie są :?:

może jest inna przyczyna.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#41 Post autor: MARCEL! » 27 paź 2012, 22:45

Tzn. był "błąd otwarcia przepustnicy". Ale został skasowany i teraz chyba znowu to samo. Być może faktycznie do czyszczenia. Poprzednie auto miało podobne objawy i problemem okazała się przepustnica, pomogło czyszczenie i ponowna adaptacja.
Generalnie Zocha szybko przyspiesza, spalanie jest w granicach od 6,5 do 12 litrów (zależy od nogi, no i czy miasto czy trasa).

castagnet
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 30 sie 2012, 16:51
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#42 Post autor: castagnet » 06 lis 2012, 19:05

a jeżeli po czyszczeniu nie zrobiłem adaptacji tylko od razu pojechałem to muszę:
a) nic nie robić - obroty się ułożą - są na poziomie 1500
b) zrobić jeszcze raz adaptację
c) odłączyć klemę na kilka minut i zrobić jeszcze raz adaptację?

Mowa o domowej adaptacji.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1127
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#43 Post autor: firek » 07 lis 2012, 16:58

castagnet, najlepiej odpowiedz "c".

Awatar użytkownika
Kinia25
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 23 cze 2011, 22:13
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#44 Post autor: Kinia25 » 01 gru 2012, 02:12

Przepustnica wyczyszczona ten otworek podciśnienia rozwierciłem do 3mm nie bedzię się tak zatykał ponoć objawy pływania na wolnych obrotach ustąpiły :piwo:

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#45 Post autor: bykmark » 01 gru 2012, 12:41

Panowie mam pytanie?
Czy podany przepis na "adaptację przepustnicy"
firek pisze:po takim czyszczeniu dobrze jest autko zapalić i pozostawic an wolnych obrotach aż do właczenia sie wentylatorów chłodnicy(taka domowa adaptacja aby nie trzeba było jezdzic 50 kilometrów z obrotami 1300), a potem juz mozna śmigać. Pozdro ;)
( wynika z TIS'a ?
Nie ma prostrzego rozwiązania ? i czy to wogóle wpływa na korelację ustawień przepustnicy a komputer ZA?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”