[B]Webasto

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#76 Post autor: Zdenek2007 » 18 lis 2014, 22:22

tOmki pisze:Ostatnio zauważyłem, że jak wyłączam auto to mam włączone webasto, które pracuje jeszcze chwilę i się wyłącza.
Nie wiem kiedy i co je włącza.

To moja pierwsza zima z webasto - więc jeszcze się uczę.

W instrukcji znalazłem takie coś:
When starting the engine the heater goes in standby (see
3.1.1).
With the temperature of the water circuit below 60 °C and
the outside temperature below 5 °C (option with external
temperature sensor) the starting procedure is initiated.
Czyli, jeżeli temp. płynu chłodniczego ma poniżej 60 °C i czujnik temp. zew. wskazuje poniżej 5 °C to webasto włączy się automatycznie.

Właśnie doczytałem że tek tekst dotyczy Thermo Top Z - czyli dogrzewacza, ana nie Thermo Top C- ogrzewania postojowego.
W opisany przez Ciebie sposób, działa dogrzewacz. Piecem steruje dodatkowy
czujnik temp. zewnętrznej. W mojej Zośce czujnik włącza webasto jeśli temp. zewnętrzna jest poniżej 3 °C i piecyk grzeje dopóki silnik nie osiągnie 60°C a jeśli wcześniej wyłączę silnik to webaso pracuje jeszcze chwilę (jest to faza wychłodzenia i wygaszenia palnika)

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 531
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#77 Post autor: tOmki » 18 lis 2014, 22:41

Jednak znalazłem wytłumaczenie - tak to jest jak się nagłówków nie czyta.
To jest cały tekst, i jak byk jest napisane:

3.2.4 Ogrzewanie postojowe w trybie dogrzewacza
3.2.4 Auxiliary Heater in Supplementary Heater
Function

3.2.4.1 Switch On
When starting the engine the heater goes in standby (see
3.1.1).
With the temperature of the water circuit below 60 °C and
the outside temperature below 5 °C (option with external
temperature sensor) the starting procedure is initiated.
NOTE
When operating in the supplementary heater function
there will be no automatic trigger of the circulation pump
and the vehicle's heating air fan.
3.2.4.2 Switch Off
Turning the engine off deactivates the heater.
Combustion is terminated and run-down commences.
The combustion air fan however continues operation to
cool the heater down (run-down) to be automatically
switched off afterwards (see 3.1.3).
Obrazek

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#78 Post autor: Zdenek2007 » 18 lis 2014, 22:49

I wszystko jasne. ;)

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#79 Post autor: aroniusz » 07 kwie 2015, 09:12

Ja mam webasto Thermo Top C z zegarem i pilotem które pełni funkcję ogrzewania postojowego i dogrzewacza. Włącza się gdy na dworze jest chyba poniżej 5 stopni i działa w funkcji dogrzewacza chyba zbyt długo. Jeżdżę do pracy 20 km temperatura płynu 86 i jak wyłączam samochód pod firmą to webasto jeszcze chodzi, wentyluje się i wyłącza. Czy nie powinno wyłączyć się wcześniej jak silnik osiągnie wspomnianą wcześniej tem. 60 stopni ? Np gdy jest na dworze zimno w ok. 1 stopnia jak dziś to zagrzałem auto z pilota, po odpaleniu płyn miał w granicach 55 stopni i dogrzewacz się aktywował i działał aż do wyłączenia silnika po 20 km. Czy można jakość przeprogramować moment włączenia i wyłączenia dogrzewacza ?

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 531
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#80 Post autor: tOmki » 07 kwie 2015, 16:50

Ogrzewanie postojowe (praca):
Fuel
When the temperature rises to reach 72 °C the heater
switches to the energy saving part load operation. A rise
in temperature up to 76.5 °C causes the heater to enter a
control idle period. This also happens when exceeding a
total heating operating time of 76 minutes.
The circulation pump, the vehicle's own heating air fan,
and the operation indicator light remain on during control
idle.

After cool-down of the coolant to 71 °C the heater
resumes part load operation. Another rise in temperature
to 76.5 °C causes the heater to enter again the control idle
period. A drop in the coolant temperature during part load
operation due to an increased demand in heat will cause
the heater to switch to full load operation at 56 °C.

Diesel
Heating operation for the Diesel type heater is identical in
the sequence of events. Should the coolant temperature
drop during the control idle period to but not below 71 °C
within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant
temperature below 71 °C causes the heater to perform a
regular starting sequence into full load operation.
Dogrzewacz:
3.2.4.1 Switch On
When starting the engine the heater goes in standby (see
3.1.1).
With the temperature of the water circuit below 60 °C and
the outside temperature below 5 °C (option with external
temperature sensor) the starting procedure is initiated.

When operating in the supplementary heater function
there will be no automatic trigger of the circulation pump
and the vehicle's heating air fan.

3.2.4.2 Switch Off
Turning the engine off deactivates the heater.
Combustion is terminated and run-down commences.
The combustion air fan however continues operation to
cool the heater down (run-down) to be automatically
switched off afterwards (see 3.1.3).
Obrazek

MrBartek
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2015, 15:18
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Głogów
Auto: Opel Zafira B 2.0 Turbo Panorama LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#81 Post autor: MrBartek » 18 lis 2015, 21:25

Witam,
Ostatnio wymieniałem żarówkę nad drugą kanapą pasażerów i po demontażu oprawy żarówek znalazłem czarną skrzynkę Webasto
Wygląda na oryginał. Ma na naklejce napis Opel i pokrywa się z rocznikiem auta 2005r -27.06.2015

Mam zafirę z dachem panoramicznym i w tym irokezie jest ta skrzynka gdzie znajdują sie te schoweczki a między nimi żarówki.

Kupując auto nie dostałem żadnego pilota do tego ustrojstwa ani info od Niemca że wogóle jest Webasto.

Co moge zrobić aby zacząć z tego korzystać???

Postaram sie dołączyć zdjęcia jak to wygląda.

ZDJĘCIA
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 21:26 przez MrBartek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#82 Post autor: rafant4011 » 18 lis 2015, 22:13

kolego firma Webasto wyprodukowała twój jak i mój irokez i oznaczyła go swoją naklejką :D ;)
a ta czarna "skrzynka" jak to określiłeś z naklejką to wspornik dachowy...
niestety pilota do tego nie dokupisz... ;)
Jak u siebie po raz pierwszy to też zobaczyłem, to byłem zaskoczony i dowiedziałem się nowego niusa że Webasto to nie tylko ogrzewanie postojowe...
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 22:16 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz_F
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2015, 19:09
Lokalizacja: Kuj-Pom
Model:

#83 Post autor: Mariusz_F » 18 lis 2015, 22:43

Potwierdzam. Z firma Webasto mam do czynienia że względów zawodowych. Produkują nie tylko agregaty grzewcze ale również szyberdachy, dachy skladane itp. Prym w tym wiedzie szczególnie ich włoski oddział.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#84 Post autor: Flora » 17 kwie 2016, 23:16

Rozgrzeszony pisze:Witam
Pod oświetleniem pasażerów znalazłem element oznaczony dużym napisem webasto, kto wie co to może być?
Wrzuć fotkę, bo tak to można włożyć z fusów. Pewnie będzie to konsola właśnie od webasto.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 08:08 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 531
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#85 Post autor: tOmki » 18 kwie 2016, 10:22

Jak taki płaski czarny cienki plastik - to pewnie antena.
Obrazek

Awatar użytkownika
profesor
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice /TST/
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: z18xer
Plec:

Instalacja Eberspacher/Webasto + Klimatronik

#86 Post autor: profesor » 11 sty 2018, 23:25

Witam

Rok temu zakupiłem po taniości "sprawne" wodne "Analogowe" Ogrzewanie Postojowe typu Hydronic Eberspacher B4WSC + Zegar.
Przy testach "na stole" niestety okazało się że świeca żarowa, łożyska w silniczku dmuchawy jak i oczywiście sterownik jest uszkodzony być może przy rozbieraniu eberka sam uwaliłem CPU.

Elementy wymieniłem a w sterowniku wymieniłem CPU na swój autorski na bazie Arduino , program działa jak oryginalny bazując na pdf z eberka jak i webasto , oczywiście z dodanymi kilkoma ficzerami dla wygodności używania ale nie o tym chciałem... mianowicie eberek pali i grzeje wodę ,chcę go zainstalować w aucie i o ile z elektryką nie mam problemu to mam dylemat z fizycznym montażem i wpięciem w układ nagrzewnicy w komorze silnika.

Głównie chciałem zasugerować się manualem instalacyjnym do ZafiryB Webasto ThermoTop C
URL:http://автоотопитель.рф/manual/Opel_GM/ ... _b_d_D.pdf
Oczywiście w manualu nie ma wszystkiego bo to opis do zestawu KIT z rurkami okablowaniem itd.

Mam kilka pytań do osób które zakładały Weasto/Eberspacher mianowicie:
- montaż z przodu przy prawym nadkolu?
- w eberku króćce wody mają fi 20 a jaka średnica wewnętrzna węży jest w zafirce ?
- którędy najprościej puścić węże ?.
- w Klimatroniku z AUTO wystarczy podpięcie pod złącze X5 w REC czy trzeba podpinać w panelu sterowania klimatyzacji ?
Dzięki za zainteresowanie tematem i dobre rady ewentualnie jakieś fotki.
Zafira B 1.8 Benzyna
Ostatnio zmieniony 11 sty 2018, 23:36 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.

Sebek8989
Posty: 2
Rejestracja: 31 lip 2018, 00:41
Imię: Sebastian
Auto: Zafira B 1.9cdti 150
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

[B]Webasto

#87 Post autor: Sebek8989 » 20 wrz 2019, 18:51

Witam rozwiązał może ktoś podłączenie webasta do REC.
z góry dziękuję i pozdrawiam

Mag
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
Imię: Mag
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
Model: Z16XE
Oznaczenie silnika: Z16XE

[B]Webasto

#88 Post autor: Mag » 21 lut 2020, 12:10

Witam, mam Zafi A, z zamontowanym Webasto Thermo Top z owalnym programatorem. Urządzenie ma przerdzewiałe rury, programator się sam włączał i zjadał akumulator. Samochód mam od niedawna, więc odkrywam dopiero co i jak. Przede wszystkim silnik się nie dogrzewa. Jest nowy termostat, nowy czujnik temp. płynu chłodzącego i nowy płyn. Stary był w kolorze wody z sadzawki i już wiem, że trzeba przepłukać układ specjalnym preparatem. Webasto wyłączyłam wyjmując trzy bezpieczniki przy przewodach. Silnik nadal grzeje sie do 85 stopni, spada do poniżej 80,potem znów powoli i mozolnie nagrzewa do ok. 85 stopni. Przejechałam ok. 18km po mieście bez korków.
Pytanie, czy niedziałające webasto może blokować przepływ płynu chłodniczego i powodować niedogrzewanie silnika? Jak prawidłowo odłączyć Webasto od układu chłodzenia - da się samodzielnie? I tak będę go płukać, a więc spuszczać płyn, ale jeśli odłączanie jest jakąś filozofią to nic na siłę i pojadę pokornie do mechanika ;)

Awatar użytkownika
mariusz131
Zafiromaniak
Posty: 2233
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

[B]Webasto

#89 Post autor: mariusz131 » 21 lut 2020, 17:23

Obieg płynu chłodzącego przechodzi przez Webasto. Musisz dobrać się do niego i rozpiąć węże z Webasto i połączyć że sobą stosując jakiś kawałek rurki. Ja u siebie tak zrobiłem na czas naprawy Webasta. Jeżeli nie będziesz chciał naprawiać piecyka to możesz całkowicie pozbyć się tych węży, ale musisz zamknąć obieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”