[B]Amortyzatory i Resory/Sprężyny/Przód i Tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
szymek
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 08 sty 2011, 11:33
Lokalizacja: wielkopolska
Model:

[B]Amortyzatory i Resory/Sprężyny/Przód i Tył

#1 Post autor: szymek » 05 lut 2011, 18:20

Amortyzatory przód-jakiej firmy na fabryczny montaż?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 22:33 przez Rybka, łącznie zmieniany 5 razy.

Szymon78

#2 Post autor: Szymon78 » 17 lut 2011, 13:18

ja założyłem KAYAB-y (nie sa drogie, znana marka) i jak narazie spisują sie dobrze.

a jakie GM montuje jako nowe?- nie wiem :(

DaRek7

#3 Post autor: DaRek7 » 20 lut 2011, 00:59

Pytałem ostatnio w ASO o amortyzatory przednie ale nie byli chętni żeby zdradzic jakie idą na pierwszy montaż :( za to chętnie chcieli mi je sprzedac i zamontowac... trochę ponad 1300PLN za sztukę bez montażu :roll: - zrezygnowałem :lol:

Chyba też kupię KAYAB-y, są OK, i zostanie dużo na... :piwo:

ronin

#4 Post autor: ronin » 20 lut 2011, 21:47

Ja wybiorę Bilstein jak przyjdzie właściwa pora

DaRek7

#5 Post autor: DaRek7 » 20 lut 2011, 23:25

Ja wybiorę Bilstein


Tak,to tez bardzo dobra marka i często montowane w opelkach

Awatar użytkownika
wastom
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2014, 22:41
Lokalizacja: Malbork
Model:

amortyzatory i sprężyny

#6 Post autor: wastom » 05 wrz 2014, 19:54

Witam
posiadam następujące amortyzatory :
przedni lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/444 ... 79b80.html
tylny lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8d ... c1b85.html
proszę o podpowiedz czy to amorki do zwykłego zawieszenia czy do obniżonego ?
sprężyna tylna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cba ... fb127.html
przednia niestety bez numerów :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... ca2aa.html
do jakiego zawieszenia są te sprężyny

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: SD72 » 05 wrz 2014, 20:04


Awatar użytkownika
wastom
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2014, 22:41
Lokalizacja: Malbork
Model:

#8 Post autor: wastom » 05 wrz 2014, 20:56

dzięki
ale interesuje mnie czy przypadkiem mam amorki do zwykłego zawieszenia a sprężyny podejrzewam że są obniżone , ponieważ na większych nierównościach mocno uderzają w odboje jest to mocno odczuwalne

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#9 Post autor: Bodek » 05 wrz 2014, 22:58

Powinny być takie:

Obrazek

resor:

Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
wastom
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2014, 22:41
Lokalizacja: Malbork
Model:

#10 Post autor: wastom » 05 wrz 2014, 23:11

dziękuję bardzo
czyli czeka mnie wymiana sprężyn

Awatar użytkownika
Aksmeizop
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:16
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#11 Post autor: Aksmeizop » 11 mar 2015, 15:08

Witam byłam ostatnio na warsztacie w związku ze wspomaganiem ( cieknie olej z przekładni kierowniczej koszt 1500 zł ale to inny dział) i mechanik powiedział że mam zatarte górne mocowania amortyzatorów przednich, czy jeśli tego teraz już w tej chwili nie naprawie to mogą wyniknąć z tego jakieś poważne konsekwencję? no i koszt takiej naprawy to 500 zł !!!
Co mnie nie zabiję to wzmocni...

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#12 Post autor: rafant4011 » 07 wrz 2015, 14:07

Koledzy jakie amory polecacie na tył?? Jakie macie doświadczenia? :help:
olejowe? gazowe? czy olejowo-gazowe? jakiej firmy?
Myślałem o BILSTEIN lub SACHS
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2015, 14:16 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#13 Post autor: Bodek » 07 wrz 2015, 16:38

Wymieniłem na KYB
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: rafant4011 » 07 wrz 2015, 19:51

masz gazowe, te co ja prezentowałem są olejowo-gazowe. ma ktoś wiedzę na temat w czym cię różnią gazowe lub olejowo-gaz? o co w tym chodzi?
Parametry pracy?... :nie_wiem:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#15 Post autor: Bodek » 07 wrz 2015, 20:00

rafant4011 pisze:masz gazowe, te co ja prezentowałem są olejowo-gazowe. ma ktoś wiedzę na temat w czym cię różnią gazowe lub olejowo-gaz? o co w tym chodzi?
Parametry pracy?... :nie_wiem:
Amortyzatory gazowe

Oczywiście chodzi nam o amortyzatory olejowo-gazowe. W tym przypadku konstrukcja składa się tylko z jednej rury, w której zainstalowano tłok. Poza olejem czynnikiem tłumiącym jest jeszcze sprężony gaz (azot), który jest stłoczony w dolnej części rury i oddzielony od oleju ruchomą przegrodą.

W takim przypadku amortyzator cały czas zachowuje kontrolę nad kołem, bo gaz "pracuje" szybciej niż olej. Dlatego amortyzator gazowy szybciej reaguje na nierówności nawierzchni i powoduje, że koło lepiej do niej przylega.


Amortyzatory olejowe

Są dwa podstawowe rodzaje amortyzatorów: olejowe i olejowo-gazowe. Te ostatnie obiegowo zwane po prostu gazowymi. Stosowany jest jeszcze inny podział: na amortyzatory dwururowe i jednorurowe. Te pierwsze to właśnie amortyzatory olejowe, w których w jednej rurze (obudowa) umieszczono drugą z tłokiem i zaworami.

Obudowa jest tylko zbiornikiem na olej hydrauliczny, który jest czynnikiem tłumiącym. Zawory przepuszczają olej pomiędzy obiema rurami. Całą pracę amortyzator olejowy wykonuje w wewnętrznej rurze.

Zaletą amortyzatorów olejowych jest prosta budowa (co ma wpływ na umiarkowana cenę) i stosunkowo wysoka trwałość. A jeśli już dojdzie do uszkodzenia, to pomijając sytuacje ekstremalne (np. najechanie podczas szybkiej jazdy kołem na poprzeczną przeszkodę) amortyzatory olejowe powoli tracą swoją sprawność.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”