Problemy związane z rozrusznikiem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
radzio1408
Posty: 4
Rejestracja: 29 lis 2015, 20:16
Lokalizacja: Bożewo/Płock
Model:

#46 Post autor: radzio1408 » 01 gru 2015, 20:46

koledzy czy rozrusznika szukac tak pod akumulatorem zeby w niego stuknac??

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#47 Post autor: Bodek » 01 gru 2015, 21:03

radzio1408 pisze:koledzy czy rozrusznika szukac tak pod akumulatorem zeby w niego stuknac??
Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#48 Post autor: Mariusz 79 » 01 gru 2015, 21:05

Z tyłu silnika pod kolektorem ssącym. najlepiej w niego uderzyć od spodu, a jak nie masz kanału to pozostaje jakiś drążek przystawić do rozrusznika i stuknąć w drążek.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 21:12 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Banan
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
Lokalizacja: UK
Model:

#49 Post autor: Banan » 22 lut 2016, 16:51

pomocy panowie... :)

zafirka A chyba z 2001 roku, 1.6
na ilu srubach trzyma sie rozrusznik?
to co wymacalem i odkrecilem, bo dostep jest naprawde nieciekawy.

jedna m8 pod spodem, jedna szpilka m8 od strony silnika. oczywiscie 2 przewody elektryczne: prądowy i sterowanie.

odkrecilem i rozrusznik ani drgnie. szarpalem mocno. czy tak moze go trzymac ta gorna szpilka? niestety mialem tylko dzisiaj 1 godzinke na grzebanie, wiec musialem odpuscic.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#50 Post autor: Mariusz 79 » 22 lut 2016, 17:44

Witam, wpisałem u wujka Googla rozrusznik opel zafira 1.6 i na zdjęciach wygląda jakby były tylko dwie śruby.

Banan
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
Lokalizacja: UK
Model:

#51 Post autor: Banan » 22 lut 2016, 18:34

Mariusz 79 pisze:Witam, wpisałem u wujka Googla rozrusznik opel zafira 1.6 i na zdjęciach wygląda jakby były tylko dwie śruby.
to jedna z pierwszych rzeczy co zrobilem :)
siedzi jak przyklejony...

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#52 Post autor: Mariusz 79 » 22 lut 2016, 19:02

To wydaje mi się że jedynym sposobem jest uderzać młotkiem z wyczuciem przez np drewno aż ( odpuści).

Skasowany użytkownik 6483

#53 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 22 lut 2016, 19:50

A czy przypadkiem nie jest tam mocowanie na 3 śruby? Pamietam jak mi kumpel wykręcał rozrusznik to jedna śruba była tak perfidnie ukryta ,że nie szło jej "namierzyć" . kto wie czy to nie jest ta trzecia śruba , która trzyma rozrusznik. Jednak nie pamietam na ilu śrubach u mnie był ten rozrusznik, tyle ,że pamiętam fakt ,że strasznie trudno było jedną wymacać :lol:

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#54 Post autor: Mariusz 79 » 22 lut 2016, 20:30

Wszystkie znaki na niebie wskazują że są tylko dwie śruby górna i dolna, możliwe jeszcze że są tam takie tzw tuleje prowadzące ( coś jak w głowicy) i one tak się zapiekły. Ps a czy w książce Sam naprawiam nie ma opisu demontażu rozrusznika?.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 21:02 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#55 Post autor: Jaymzarf » 29 lut 2016, 14:23

Dla kolegów miewających problemy z rozrusznikiem - nie zawsze zaskakujący bendix.

Głównym winowajcą bywa syf ze skrzyni sprzęgłowej. Rozmawiałem z mechanikiem bo mnie ta przypadłość dopadła i stwierdził iż to może być oznaką powolnego końca dwumasy.
Rzeczywiście, jak wyjął rozrusznik to w okolicy bendiksa mnóstwo pyłu, podobnego jak przy hamulcach, a w skrzyni sprzęgłowej podobnie. Czyszczenie rozrusznika, wymiana tulei i śmiga... aż znów się syfu nie zbierze...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
milka325
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 15 lut 2016, 18:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: śląskie
Auto: zafira A 2.0 Turbo OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Plec:

#56 Post autor: milka325 » 06 maja 2016, 18:56

Witam. Mam problem z moją zośką z20let.A mianowicie dziś rano wsiadłem do auta i nie zagadała,czyli kontrolki przygasły a rozrusznik nie zakręcił nawet.Teraz odpaliłem na kable i zapaliła ,pochodziła z 30 min,podjechałem pod sklep ,zgasiłem i znów powtórka nawet nie zakręciła.Odpaliłem znów na kable przyjechałem pod dom. Zgasiłem i teraz znów odpalała normalnie a ładowanie na zapalonym ma 14.10 pod pełnym obciążeniem. Ja myśle że albo coś robi zwarcie albo rozrusznik sie kończy .A co Wy na to? :(
OPEL ZAFIRA 2002 2.0T OPC =lpg stag AC 250+barracuda

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1893
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#57 Post autor: Dziadek13 » 06 maja 2016, 20:23

Jak pali na kable a teraz pali normalnie wygląda na problem z klemami (nie ma dobrego kontaktu).

Awatar użytkownika
milka325
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 15 lut 2016, 18:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: śląskie
Auto: zafira A 2.0 Turbo OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Plec:

#58 Post autor: milka325 » 06 maja 2016, 21:11

No więc tak. Teraz byłem zobaczyć czy odpali i jak postała 2 godziny to znów zero reakcji.Więc może coś pobiera prąd?? Był tylko alarm i centralny włączony.
OPEL ZAFIRA 2002 2.0T OPC =lpg stag AC 250+barracuda

Skasowany użytkownik 16629

#59 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 07 maja 2016, 07:26

Podjedź do jakiegoś handlarza z akumulatorami. Większość z nich ma sprytne urządzonko do sprawdzania akumulatora i powie Ci jaką pojemność ma aku w rzeczywistości. Jeżeli będzie dobrze to sprawdź pobór prądu czyli najprostszy multimetr pomiędzy klemę (chyba minusową jak dobrze pamiętam) a akumulator i sprawdzaj jaki jest pobór na postoju, może coś żre prąd, ale to raczej wątpliwe skoro wcześniej było ok... Jeżeli masz multimetr możesz sprawdzić inaczej jeszcze, zanim spróbujesz odpalić auto podepnij woltomierz i sprawdź ile V jest na aku i jak bardzo spada przy odpalaniu. Jeżeli napięcie będzie w porządku czyli ok. 12,5V i więcej i nie odpali to może to być rozrusznik, jeżeli będzie poniżej 12V to aku. Jeżeli będzie wysokie napięcie i niewiele będzie spadać podczas próby odpalenia to mogą też być klemy

Powodów może być kupa, aku przede wszystkim do sprawdzenia, potem wszystkie masy przy silniku/rozruszniku, później sprawdzić pobór

Mam nadzieję, że szybko się uporasz, bo szkoda, aby OPC stała :)

Awatar użytkownika
milka325
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 15 lut 2016, 18:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: śląskie
Auto: zafira A 2.0 Turbo OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Plec:

#60 Post autor: milka325 » 07 maja 2016, 13:36

Dobra :) zaraz wezne aku od autka żony i zobacze co i jak. Ale jestem i tak ciekaw jak rozrusznik wygląda . Chłopaki dziś w pracy gadali że oczko w aku będzie zielone ale może dostać zwarcie na celi i nie trzyma prądu.
OPEL ZAFIRA 2002 2.0T OPC =lpg stag AC 250+barracuda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”