[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dandi
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 14 lut 2009, 21:05
Lokalizacja: L U B I N
Model:

[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

#1 Post autor: dandi » 28 cze 2009, 21:52

Witam
posiadam Zafirkę 1,9 CDTI (DTH) - ostatnio wyskoczył mi błąd 1901-58 usterka przewodu elastycznego czujnika filtra spalin, jeden czujnik znalazłem - jest na filtrze DPF - czujnik jest czysty, ma sprawdzony obwód elektryczny, nie wiem gdzie jest ten drugi czujnik (bo są dwa) na filtrze jest tylko jeden, gdzie go szukać ?
Filtr działa poprawnie - występuje normalne wypalanie sadzy
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 15:21 przez dandi, łącznie zmieniany 2 razy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry » 29 cze 2009, 11:48

drugi jest z tego co sie orientuje gdzies za filtrem ;)

Awatar użytkownika
dandi
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 14 lut 2009, 21:05
Lokalizacja: L U B I N
Model:

#3 Post autor: dandi » 29 cze 2009, 16:29

Lorry pisze:drugi jest z tego co sie orientuje gdzies za filtrem ;)
dzięki ale tyle to ja też wiem
tylko gdzie dokładnie?
gdzieś w okolicy komory silnika?(kolektor wydechowy?)
w pobliżu filtra mam tylko jeden

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry » 29 cze 2009, 16:34

nie wiem niestety dokładnie, ja jestem posiadaczem benziny :> rafaum miał jakieś przygody, gdzieś było poruszone w którymś wątku a propos dpfa

imalas
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 14 cze 2009, 23:13
Lokalizacja: tutejszy
Model:

#5 Post autor: imalas » 30 cze 2009, 19:52

Podobno od roku modelowego 2007 jest już tylko jeden czujnik ciśnienia, a odniesieniem w określeniu stopnia nasycenia DPF jest ciśnienie atmosferyczne. :lol:

wodzo
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 18 cze 2009, 18:35
Model:

#6 Post autor: wodzo » 20 lip 2009, 21:39

Witam
ja również zmagam się z tym problemem a mianowicie pojawił mi się wczoraj ten sam błąd
tzn: P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego, zapaliła mi się kontrolka z kluczem i po podpięciu pod kompa wyskoczył ten błąd, zrobiłem wypalanie filtra na postoju kompem i narazie jest ok zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i błąd się narazie nie pojawił, może ktoś już rozwiazał ten problem czy to rzeczywiście czujnik czy jakiś problem z wypalaniem?

a30dam

#7 Post autor: a30dam » 26 lip 2009, 01:18

Witam wszystkich , w mojej Zafirce pojawił się ten san problem który tu opisujecie -P1901-58 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego , badane i diagnozowane Op-comem, dodam że nasycenie filtra mam w 22%, Wgrany najnowszy soft czy ktoś wie o co chodzi z tym przewodem elastycznym

Berbatow

Filtr spalin

#8 Post autor: Berbatow » 04 wrz 2009, 08:34

Z filtr wychodza dwie rurki i jeden kabel elektryczny.A teraz pytanie co jest ten czujnik?
Bo chyba ten kabel jest niby termometer.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#9 Post autor: kicaj » 04 wrz 2009, 10:02

imalas pisze:Podobno od roku modelowego 2007 jest już tylko jeden czujnik ciśnienia, a odniesieniem w określeniu stopnia nasycenia DPF jest ciśnienie atmosferyczne. :lol:
potwierdzone w ASO

Berbatow

Identyfikacja usterki P1901- przewod elastyczny

#10 Post autor: Berbatow » 24 wrz 2009, 23:11

Dzisaj dalem Zafire do ASO na wymiane rozrzadu i pompy i przy tym powiedzalem im ze by sprawdzili caly system przewodow DPF filtra. I jaka niespodzianka jeden przewod gumowy od DPFa byl totalnie przetarty!!! Dopiero jutro jade po Zafirke to zrobie zdjecia tego przewodu i pokaze. Zapytam takze gdzie bylo to miasto przetarcia.Caly problem rozwianzany!!!!

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#11 Post autor: kicaj » 24 wrz 2009, 23:22

oo ciekawe co piszesz, Berbatow, wczesniej o tym nie slyszalem
daj znac co i jak, zdjecia mile widziane, a i napisz ile kosztowala naprawa - bo moze zaczniemy jezdzic do ostravy ;)

dienkuim a na schle ;)

Berbatow

#12 Post autor: Berbatow » 24 wrz 2009, 23:31

kicaj pisze:oo ciekawe co piszesz, Berbatow, wczesniej o tym nie slyszalem
daj znac co i jak, zdjecia mile widziane, a i napisz ile kosztowala naprawa - bo moze zaczniemy jezdzic do ostravy ;)

dienkuim a na schle ;)
Jutro dam znacz.


przewod elastyczny czujnika roznicy cisnienia filtra DPF Zafira B 150k i czujnik.
Koszty naprawy 15 zlotych samy przewod i 100 zlotych robota w ASO.
Nietrzeba mienicz czujnik.



Scaliłem. Maciek
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, 12:06 przez Berbatow, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#13 Post autor: kicaj » 28 wrz 2009, 11:52

Berbatow, wielkie dzieki za info jestem dzis znow w ASO wiec sie dopytam ;)

Awatar użytkownika
s1lo
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2009, 14:15
Lokalizacja: polska
Model:

#14 Post autor: s1lo » 21 paź 2009, 20:08

Koledzy, czy ktoś mi moze powiedzieć jak sprawdzić nasycenie filtra w silniku 1,9 ctdi?

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#15 Post autor: kicaj » 21 paź 2009, 23:18

tylko przez podpiecie do kompa

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”