[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
yaszczomp
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2011, 08:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:

#256 Post autor: yaszczomp » 17 cze 2011, 12:35

Szymon78 pisze:mogę ale jak odczytam oznaczenia z węza... zaporponowano mi dośc specyficznego producenta niemieckiego - wąż w oplocie wysokotemperaturowym do 1200C+ guma 700C
Koledzy - i mnie dopadł błąd 190158 i jak przeglądam forum w tym temacie, to pojawiło mi się kilka pytań:
- jaka jest rzeczywiście średnica tych elastycznych przewodów - w tym wątku jest mowa o 8 i 10mm, natomiast tutaj o 6 i 10 - co ciekawe obie wartości podaje Szymon78
- jaka temperatura jest wymagana dla tych przewodów - w TUBES Katowice powiedzieli mi że gumowe węże wytrzymują max. do 300 stopni (z powłoką teflonową) - o co i ew. gdzie jeszcze szukać takich przewodów?

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź - planuję dzisiaj zrobić zakupy i jutro zabrać się za wymianę.

Szymon78

#257 Post autor: Szymon78 » 17 cze 2011, 23:19

8 i 10 tam sa ale jak wspomniałem ja kupiłem o 0,5 mniejsze by lepiej dopasować (śmiało można kupić nawet 7 i 9) do krućców.... te co ja kupiłem są właśnie te 300C i to w zupełności wystarcza. Temp spalin za DPF-em jest na poziomie 80C

w tubesie poproś o przewody wysokotemperaturowe w oplocie siatkowanym.. zapewne rozpoznasz te ze zdjęcia. Powiedz do czego dokładnie potzrebujesz to ci doradzą..

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#258 Post autor: Anony Mous » 03 lip 2011, 23:52

U mnie wczoraj P190175, kontrolka z kluczem+spadek mocy. Jako, że trochę jechała (do 2200 obrotów na 5 biegu i 90 kmh, aż bałem się wyprzedzać), to pojechałem tam, gdzie miałem jechać. Po przejechaniu 30 km zaczęło się wypalanie, zniknęła kontrolka i wróciła moc. Nawet ciężko poiwedzieć, że ją przegoniłem, gdyż więcej jak 2500 obrotów nie szła. Powrót do domu 60 km już bez zakłóceń.

Wieczorem po powrocie sprawdziłem - po 60 km nasycenie na poziomie 24%, czyli jak zwykle, róznica ciśnienia 0 KPH, skasowany P1901 (75) za duża róznica ciśnień - nieobecny.

I teraz pytanie - skutek widziałem, ale co było przyczyną? Jeszcze wieczorem na kanale sprawdziłem przewody gumowe przy DPF i, zdejmując podszybie, przy filtrze paliwa do czujnika róznicy ciśnień - bz. Przewód czujnika temperatury, ten w osłonie który odchodzi z puszki - bz. Nie wiem, jakie było nasycenie filtra przed wyjazdem. Mogło się zdarzyć, że żona jeżdżąc ostatnio przerwała procesy wypalania, ale kontrolka świec jeszcze nie migała.

Kiedyś rhaaziel miał taki jednorazowy przypadek:
rhaaziel pisze:Osobiście znam tylko 190175 który miałem wraz z kontrolką samochodzika z kluczem, po sprawdzeniu wszystkich czujników DPF i wypaleniu filtra (którego od dwóch dni już nie mam jupiiii) w warsztacie Opla problem ustąpił i więcej się nie pojawił.
W przyszłym tygodniu przede mną spooora podróż, a następne wypalanie zdarzy się pewnie gdzieś za Wrocławiem lub w Czechach. Jak wpadnie mi tam w tryb serwisowy i z niego nie wyjdzie :?: :/

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#259 Post autor: Anony Mous » 04 lip 2011, 15:56

tycik pisze:U mnie wczoraj P190175, kontrolka z kluczem+spadek mocy. J
poczytaj mój ostatni post
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... 872#108872

niuniek8
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Pleszew
Model:

kod błędu 190158

#260 Post autor: niuniek8 » 14 lip 2011, 00:38

Witam wszystkich forumowiczów. W mojej zafirze pojawiły się 3 błędy 0400 SA, 190158 i 190205. Czytając na forum co należało by zrobić w takim przypadku to wnioskuje, że przede wszystkim sprawdzić elastyczne przewody przy PDFie. Nigdzie nie moge doczytać objawów jakie u mnie wystąpiły a mianowicie świeci czek i po wykasowaniu pojawia sie kluczyk serwisowy....który po kilku odpaleniach auta znika ale pojawia sie znowu czek. Komputer niby pokazuje błąd EGRa. Można rozpedzić autko do 2000 obrotów (totalny brak mocy) i to z wielkim trudem. 3 razy zdarzyło mi się ,ze kiedy odpaliłem po chwili postoju (czek siweci oczywiscie caly czas) autkiem dało się normalnie jechać (obroty normalne 2-3-4tys.) ale po 200-300 m znowu zwała i zamulacz....
Mechanik sprawdził EGR i stwierdził, że nie wygląda źle ale jak wyskakują takie błędy to najlepiej wymienić...Myślicie, że to wystarczy? I oczywiście przewody elastyczne sprawdzić? Jestem na wakacjach i możliwości działania mam ograniczone...:( dlatego każda rada może być cenna.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#261 Post autor: Anony Mous » 14 lip 2011, 07:53

EGR z przepustnicą i kolektorem do czyszczenia a przewody elastyczne do sprawdzenia.Brak mocy do 2 tys obr sugeruje problemy z EGR-em.Awarii przewodów elastycznych też nie należy ignorować,bo moze doprowadzić to do totalnego zapchania filtra DPF.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#262 Post autor: Harry200 » 14 lip 2011, 07:59

A kiedy zaobserwowałeś ostatnie wypalanie DPF.. :?:

niuniek8
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Pleszew
Model:

kod błędu 190158

#263 Post autor: niuniek8 » 14 lip 2011, 09:27

Jechałem na trasie ok 400 km i jakoś na początku trasy wypalał...raczej z tym nie miałem problemów, zazwyczaj co około 400 km wypalanie.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#264 Post autor: Lorry » 14 lip 2011, 11:06

Kod 0400 sugeruje zepsutą cewkę w EGRze. Przeczyszczenie nie zaszkodzi ale warto popatrzyć czy iglica dobrze chodzi. Jak padła to wymienić EGR.

Resztę opisali koledzy ;)

zbigor
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 22 sty 2011, 08:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#265 Post autor: zbigor » 14 lip 2011, 11:35

EGR do czyszczenia a zapewne do wymiany. Jeśli będziesz czyścił to koniecznie wyczyść miejsce gdzie karboewana rurka od EGR wchodzi w przepustnicę. Tam jest zwykle najwiecej lepkiej mazi. Bad 1901 to najczęsciej nieszczelne elastyczne rurki od DPF ale na grodzi silnika a nie przy DPF. JAk dobrze poszukasz to w sieci znajdziesz manual kolegi "Amberek" jak to naprawić w Astrze H. Widziałem to albo na autokąciku w dziale Astry albo na forum AKP.
Błąd 1902 to drugi czujnik temperatury spalin. Jeśli po naprawie EGRa i zlikwidowaniu przyczyny błędu 1901 ten bad nie zniknie a raczej na pewno tak będzie to niestety masz 7 stówek w plecy na nowy czujnik bo zamienników nie ma a na alledrogo ciężko cos trafić
pzdr
zbigor

krzy_s
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#266 Post autor: krzy_s » 19 lip 2011, 12:52

Miałem problem z tym błędem i uszkodzonymi przewodami elastycznymi. Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli że muszą najpierw podpiąć do kompa i posprawdzać (126zł), odwiedziłem polecany gdzieś na forum serwis (Sosnowiec - Naftowa 1) i po 45minutach autko było naprawione. Jeden przewód był pęknięty ale dało się z niego jeszcze coś zrobić. Koszt 120zł za naprawę, komp i skasowanie błędu. Zobaczymy jak długo na tym pojeżdżę, mam nadzieję, że będzie dobrze.

niuniek8
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Pleszew
Model:

typ węża

#267 Post autor: niuniek8 » 22 lip 2011, 15:51

Czy ktoś kupował ten wąż od TUBES ? Bo mają tak duży wybór i zastosowań, że trudno dopasować a oznaczenia odczytane ze zdjęcia wklejonego wcześniej za wiele nie pomagają... Wiemy tylko, że wąż wysokotemperaturowy o średnicy 8 i 10 mm i po 30 cm wystarczy na całkowitą wymianę... Dzwoniłem do oddziału w Gdyni i podają taki do 80*C , nie mają do 300 jak to ktoś wcześniej pisał... A może koś potrafi wskazać dokładnie jaki produkt i jakie oznaczenia w ich katalogach należy zakupić? http://www.tubes.com.pl/index.php/przemyslowe.html
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 17:16 przez niuniek8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dark
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:50
Lokalizacja: Chojnice
Model:

Błąd ECN 190175

#268 Post autor: Dark » 24 lip 2011, 19:37

Witajcie :)
Mam taki problem, ostatnio zapaliła mi się kontrolka samochodu z kluczykiem auto straciło moc (na wyświetlaczu błąd ECN 190175). Podjechałem do ASO okazało się że jest zawalony DPF panowie zaproponowali wypalanie serwisowe, po zabiegu autko powróciło do życia nawet spalanie na postoju spadło z 0,8 do 0,3. Pan z serwisu powiedział że teraz przydała by się jakaś trasa i powinno być OK.
Ale…. Mam takie pytanie sprawdzając błędy (pedał gazu i hamulca ) pojawia mi się nadal błąd ECN 190175 hmmm czy jest możliwe że zainicjuje mi się wypalanie z tym błędem ? czy jechać na kasowanie do serwisu? Dzięki za odpowiedzi :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#269 Post autor: Harry200 » 24 lip 2011, 21:42

Jak wypalali Ci DPF w serwisie to błąd na pewno skasowali,ponowne kasowanie błędu bez usunięcia przyczyny na niewiele się zda..

Awatar użytkownika
Dark
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:50
Lokalizacja: Chojnice
Model:

#270 Post autor: Dark » 25 lip 2011, 09:35

Właśnie wróciłem z ASO panowie jednak zapomnieli o wykasowaniu błędu, po ponownym podłączeniu pod komputer błąd został usunięty. Nasycenie filtra 92% (różnica ciśnień 0), a więc teraz czekam na mój pierwszy raz xD.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”