[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomkey
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:05
Lokalizacja: W-WA / Grodzisk Maz.
Model:

#286 Post autor: tomkey » 28 sie 2011, 20:19

Zapomniałem dodać , że ostatnio jeździłem po leśnych drogach i w paru miejscach mogło to spowodować , że tej pierniczony przewód się przerwał .....oby to było to !!!!! Bo jak czytam posty Gosi to włosy mi dęba stają :shock:
T.

Awatar użytkownika
aszifo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:52
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#287 Post autor: aszifo » 28 sie 2011, 20:52

Ja też miałem przejścia z DPF-em, oczywiście bardzo możliwe że jeszcze będę w przyszłości miał, natomiast aktualnie wypala mi się co 650-700 km na mieście, przy czym podczas urlopowego wyjazdu na trasie autostradą do Niemiec, po przejechaniu dystansu 950 km sprawdziłem stopień zapełnienia i wyszło 66% i 1050 km od ostatniego wypalania. DPF wypalił się po 1250 km.
kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti, zafira C 2,0 CDTI

TuneFORCE
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 cze 2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Model:

#288 Post autor: TuneFORCE » 29 sie 2011, 08:52

Przewód elastyczny uszkodzony albo padnięty czujnik różnicy ciśnień z tym błędem mieliśmy i taki i takie przypadki.

Awatar użytkownika
tomkey
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:05
Lokalizacja: W-WA / Grodzisk Maz.
Model:

#289 Post autor: tomkey » 29 sie 2011, 13:30

Wróciłem z serwisu i już po kłopocie .
Po podpięciu techa czytamy , że nasycenie filtra 98 % , ostatnie wypalanie 1120 km temu !!!
Ciekawa sprawa , bo na ogół to co mi się udało wyłapać to wypalanie miałem po ok 700 km . Może dlatego przebieg między wypalaniem się zwiększył bo sporo ostatnio w trasie byłem ??? Tylko czemu się jakoś to wcześniej nie zainicjowało , nogi lekkiej raczej nie mam .
W każdym bądź razie człowiek poradził mi , żeby próbować wypalić go naturalnie czyli tryb manualny 3-4 tyś obrotów , kasować jak się pokaże błąd i dalej ! Udało się !!!!! Co prawda przejechałem z 50 km i z 15 razy kasowałem ten cholerny pomarańczowy samochodzik ale już jest czysty bydlak . Nasycenie spadło do 3 % !!!

W każdym bądź razie dojrzałem do ważkiej decyzji - WYWALAM CHWASTA !!!!

Oczywiście do egr-a też zaglądnę i go wypucuje bo jest na pewno syf .

Dzięki za pomoc i podsunięcie wątków . Trochę mnie to zdołowało na początku ale- co nas nie zabije to nas wzmocni ;)

T.

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#290 Post autor: hatson » 11 wrz 2011, 20:52

Witam,

no i mnie trafil 190158. Normalnie w tym roku zaliczam wszystkie typowe usterki ZB, opisywane na forum. Pociesza mnie tylko to, ze znajomi maja nowsze auta innych marek i tez ciagle jakies wieksze lub mniejsze problemy. Kupie se kurde Benza 124 i bede jezdzil bez stresu.

U mnie po odpaleniu auta i przy spokojnej, powolnej jezdzie nic sie nie dzieje. Dopiero, gdy troszke przycisne, to zapala sie autko z kluczykiem. Auto jakos widocznie nie slabnie. Jechalem po Autobahnie i mimo zapalanego kluczyka, wlaczylo sie wypalanie. Stawiacie na przewod ?

Pozdrawiam
Pawel

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 18:12 ]
Witam,

Mam jeszcze pytanko odnosnie tych przewodow. Bylem w sklepie z takimi bajerami i gosciu proponuje mi przewod paliwowy w takim oplocie, wzmocnionym. Przewody te sa na max 120 stopni C i 15Bar. Nie wiem, czy to wystarczy ?

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 17:06 ]
Witam,

wlazlem w koncu jakos pod auto i dorwalem sie do tych przewodow. Faktycznie jeden z nich, ten grubszy byl jakby przepalony. Zlapalem za niego, to calkowicie sie ulamal. Nie wiem tylko, skad wzieliscie srednice 8 i 10. Ja zamowilem takie przewody paliwowe w oplocie i du**. Tam sa srednice 6 i 8. W efekcie zostawilem ten ulamany oryginalny przewod na tym metalowym i na niego zalozylem 8mm. Troche jednak nie jestem przekonany, co do panujacych tam temperatur. Ten oryginalny, sztywny przewod wygladal jakby byl przetopiony. W kazdym razie zesztukowalem go tym moim. Zobaczymy co bedzie.

Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

Awatar użytkownika
tomione3010x
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 gru 2010, 19:45
Lokalizacja: Nowa Wieś
Model:

#291 Post autor: tomione3010x » 27 wrz 2011, 13:22

witam,no i mnie dopadł błąd 1901(uszkodzony przewód)-w trakcie wypalania filtra.Co ciekawe filter wypalił sie do konca prawidłowo.Po wykasowaniu op-comem błąd więcej sie nie pojawił,wiec mam pytanie.Pojawi sie ponownie dopiero przy kolejnym wypalaniu ,czy tylko coś sie mojej Zosi pomyliło?Czy moze kolejnego wypalania nie bedzie do usunięcia awarii-ale jakiej awarii skoro komp wiecej tego błędu nie pokazuje?Poradźcie co robić.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#292 Post autor: Anony Mous » 27 wrz 2011, 13:35

Jeśli po wykasowaniu błędu nie ma tzn,ze jest ok.Jeśli wystąpi ponownie to zasygnalizuje kontrolką natychmiast...bez czekania do następnej regeneracji filtra.

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#293 Post autor: hatson » 27 wrz 2011, 15:24

Witam,

u mnie po zalozeniu nowego przewodu, blad zniknal i wlaczylo sie wypalanie. Niestety przewod jest jednak za slabo na temperature i dlugo nie pociagnie. Jutro wlaze pod auto naloze ten oryginalny plastikowy, a ten ktory kupilem, dam do gory przy czujniku. Tam juz chyba nie ma takiej temperatury. Jeszcze raz podkreslam, ze ta sa srednice 6 i 8 ,a nie 8 i 10.

Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawia Pawel
Zafira B 1.9 CDTI 120 PS
Ducato 2.8JTD 128 PS

Awatar użytkownika
tomione3010x
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 gru 2010, 19:45
Lokalizacja: Nowa Wieś
Model:

#294 Post autor: tomione3010x » 29 wrz 2011, 11:39

Dzieki za pomoc .więc spokojnie dojade do soboty,a w sobote trzeba będzie dla pewności zobaczyć te przewody.Czasem straszy mnie ta moja Zośka,a później okazuje sie ze nerwy były zbędne.Pozdro dla wszystkich i bezawaryjnej jazdy.

flex159
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2010, 21:21
Lokalizacja: mazowieckie,gostynin
Model:

#295 Post autor: flex159 » 01 paź 2011, 17:39

Witam.
Mnie również dopadł błąd 190158.Czytając Wasze posty wychodzi ,ze chodzi o wadliwy przewód czujnika wiec powiedzcie,proszę ,czy chodzi tu o przewody w bezpośrednim sąsiedztwie filtra (zerkałem,wyglądają na całe)czy może są jeszcze jakieś inne???
Powiedzcie czy mozna podjąć sie naprawy na własną rękę ,czy zostaje serwis?
Z góry dziękuję i pozdrawiam....

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#296 Post autor: Anony Mous » 02 paź 2011, 08:39

Jak masz dostęp do kanału to sam naprawisz...chyba,że masz problem z założeniem i ściągnięciem gumki hehe ;)

Misiu_tg
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2010, 18:41
Lokalizacja: Wiesbaden
Model:

p1901-58

#297 Post autor: Misiu_tg » 08 paź 2011, 19:44

Witam wszystkich

Od tygodni mecze sie z ta usterka p1901-58. Oba weze przy DPF wymienione na orginaly. NIestety nic to nie pomoglo. Gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny tej usterki??
Pozdrawiam
MISIU

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

Re: p1901-58

#298 Post autor: Anony Mous » 08 paź 2011, 20:02

Misiu_tg pisze:Witam wszystkich

Od tygodni mecze sie z ta usterka p1901-58. Oba weze przy DPF wymienione na orginaly. NIestety nic to nie pomoglo. Gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny tej usterki??
Pozdrawiam
przeczytaj te przypadki:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8227

MAKAR
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2011, 18:22
Lokalizacja: Rumia
Model:

#299 Post autor: MAKAR » 10 paź 2011, 18:50

Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy ZB z DPF-em.
Zdecydowałem się przyłączyć, gdyż skorzystałem z rad, które są tu umieszczane.
U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.Dojście fatalne, ale ciesze się, że udało mi to sie zrobić dzieki informacjom zawartym na forum-za co bardzo dziekuję.Przegoniłem auto na wysokich obrotch, kontrolka nie zapala sie, ale też załaczyło mi się wypalanie filtra.Dawno się się wypalał, ale auto ma dobrą moc, czy nasycenie filtra mozna sprawdzić tylko kompem?
Pzdr,

Makar
Makar

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#300 Post autor: Anony Mous » 10 paź 2011, 19:07

MAKAR, tak - tylko "komp" w znaczeniu - fejs diagnostyczny podlaczony do laptopa lub jakis uniwersalny fejs diagnostyczny uzywany czesto przez mechanikow (fejs ma swòj wyswietlacz, wiec nie potrzebuje laptopa).
Nie odczytasz tego bezposrednio z auta - np.na w Test Mode komputera pokladowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”