[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#316 Post autor: kicaj » 24 paź 2011, 22:23

pards pisze:Czasami jak chcę odpalić silnik, nie kręci rozrusznik, tylko pulsuje kontrolka z kluczem
stad ten drugi blad, odnosnie immo

pards
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 25 mar 2011, 01:56
Lokalizacja: Gdynia
Model:

#317 Post autor: pards » 29 paź 2011, 15:31

Witam
Dzisiaj w końcu wszedłem pod samochód. Okazało się, że jest przerwany przewód
elastyczny ten szerszy 8x1. Pojechałem do kilku sklepów i wszędzie wysyłali mnie do opla.
Podobno musi być oryginał.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
aszifo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:52
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#318 Post autor: aszifo » 29 paź 2011, 15:54

pards pisze:Witam
Dzisiaj w końcu wszedłem pod samochód. Okazało się, że jest przerwany przewód
elastyczny ten szerszy 8x1. Pojechałem do kilku sklepów i wszędzie wysyłali mnie do opla.
Podobno musi być oryginał.
Pozdrawiam
Ty nie mów w sklepie do czego Ci to potrzebne, tylko kup kawałek wężyka gumowego, najlepiej wzmacnianego o wymaganej średnicy, dwie objemki i sobie to zesztukuj. Będzie działało. Wielu forumowiczów już to przerabiało w tym ja. Powodzenia.
kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti, zafira C 2,0 CDTI

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8511
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#319 Post autor: Anony Mous » 29 paź 2011, 15:54

Z tego co pamiętam to chłopaki kupowali przewody poza ASO w śmiesznej cenie. Zapytaj kolegę Marki

pards
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 25 mar 2011, 01:56
Lokalizacja: Gdynia
Model:

#320 Post autor: pards » 05 lis 2011, 15:47

Witam
Przewód wymieniony, kontrolka z kluczykiem już się nie świeci, ale cały czas po wypedałowaniu widać błąd 1901.
Czy trzeba wykasować komputerem, czy samo zniknie?
Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#321 Post autor: Harry200 » 05 lis 2011, 15:55

Najlepiej wykasować komputerem,ale jak nie świeci to nie ma sie czym przejmować.Powinno się samo wykasować po iluś odpaleniach bez występowania tego błędu..

Awatar użytkownika
Rysiek13
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 18 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: ok. Żywca
Model:

#322 Post autor: Rysiek13 » 18 lut 2012, 18:07

Koledzy proszę o pomoc.
Dzisiaj wyskoczył błąd 245258.
Po lekturze z forum wczołgałem się pod samochód / warunki kiepskie :)/
i zobaczyłem, że urwany jest elastyczny przewód w komorze silnika, który idzie od rurki w górę. Bardziej "namacałem" niż dopatrzyłem, że ta rurka w punkcie mocowania wężyka jest jakby zakończona zgrubieniem.
Moje pytanie czy ten przewód można jakoś zastąpić czy tylko serwis - mile widziene będą rady jak zabrać się za wymianę, czy trzeba coś odkręcać, zdejmować czy od przodu czy od tyłu itd :) .
Dużo pisano wcześniej o przewodach ale dotyczy to głównie jak rozumiem przewodów w okolicy DPFa. Jak czegoś niedoczytałem to przepraszam. Pozdrawiam.
zdradziłem Renault

TuneFORCE
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 cze 2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Model:

#323 Post autor: TuneFORCE » 18 lut 2012, 18:12

Kup przewód odporny na wysoka temperaturę o takim samym przekroju i długości i będzie ok.

Awatar użytkownika
Dark
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:50
Lokalizacja: Chojnice
Model:

#324 Post autor: Dark » 25 lut 2012, 11:47

Witajcie :)
wczoraj podczas jazdy pojawiła mi się nasza ukochana kontrolka z kluczykiem -autko straciło moc błąd różnica ciśnień ..... mój zachwyt był wielki, i właśnie dzięki temu we wtorek wyrywam chwasta (koszt 1500zł niby nie poznam że został wyrwany czyli obudowa zostaje)
mam nadzieje że moje problemy znikną (to tylko nadzieja xD)
pozdraiwam

pmok
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2010, 18:48
Lokalizacja: Płock
Model:

#325 Post autor: pmok » 12 lip 2012, 14:11

Witam, forum jest the best, potwierdzam błąd 190158 - pęknięty przewód igielitowy czujnika ciśnień DPF na połączeniu ze stalową rurką pod osłoną silnika. Wielkie dzięki remont tani jak barszcz.

Kovval
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:40
Lokalizacja: Chełm
Model:

#326 Post autor: Kovval » 23 lip 2012, 21:28

pmok pisze:Witam, forum jest the best, potwierdzam błąd 190158 - pęknięty przewód igielitowy czujnika ciśnień DPF na połączeniu ze stalową rurką pod osłoną silnika. Wielkie dzięki remont tani jak barszcz.
A jaka jest średnica tego przewodu i ile cm wystarczy?
Mam ten sam błąd. Opcom od razu odczytał uszkodzenie przewodu elastycznego. Nie wiem o który chodzi, a że nie drogi to "gips" to wymieniłbym wszystkie jak już wejdę pod auto.
proszę napiszcie jakiej długości i średnicy powinne być wężyki wychodzące z DPF-u jak i ten elastyczny który idzie do czujnika.
Dzięki z góry i pozdrawiam.

Misha1908
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:17
Lokalizacja: Dębica
Model:

#327 Post autor: Misha1908 » 28 lut 2016, 20:40

Witam, mam problem z moją Zafirką B (120KM 1.9CDTI) 2005
otóż:

Świeci się CHECK którego powodu nie wykazuje skanowanie komputerem
oraz Klucz z autem którego oznaczenie błędu to: P1901.

Filtr cząstek był czyszczony specjalnym płynem (Wurth) oraz przepalony.

Po tej operacji czujnik nadal się świeci (skacze na nim napięcie 1.0V-1.2V)

ale to nie wszystko.

Przepływomierz przed zapaleniem silnika wykazuje wartość 2320g :shock: ,
po zapaleniu silnika wykazuje na postoju skaczącą wartość od 15-17g :?:
Bardzo ciężko pali 5-15 sek :shock: , na gorącym silniku od razu. (świece nowe, akku również, wartość ładowania po zalapeniu 14V przed 12,5V)

Obroty falują wraz z przepływomierzem. Szarpnięcia podczas przyśpieszania oraz duże spalanie.
Przy przyspieszaniu słychać świst z prawego wylotu powietrza do kabiny.
Mam dylemat czy te problemy są powiązane.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 20:53 przez Misha1908, łącznie zmieniany 1 raz.

dampat
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#328 Post autor: dampat » 29 lut 2016, 19:45

może by tak wyczyścić przepustnice i poprawic luty, od razu wyczyścić egr i boot sensor

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#329 Post autor: kołatek » 15 mar 2017, 21:59

Witam. zapchał mi się dpf(98%). Wymontowałem, wypłukałem i przed uruchomieniem błąd się nie pojawił, (bez kasowania!!!), kilka dni było ok. Dziś znów błąd 190175, komputer pokazuje 40 % nasycenia dpf. Przewody do czujnika wyglądają dobrze, może czujnik ciśnień, jak go sprawdzić. Normalnie jest odpowiednie przyspieszenie, później coś zafaluje przy przyspieszaniu na średnich/niskich obrotach i po chwili włącza sie tryb serwisowy. Może ktoś coś podpowie?

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#330 Post autor: kołatek » 31 mar 2017, 13:20

Sorry, za posta pod postem, ale szukam pomocy. Znalazłem w końcu pęknięty przewód tuż przy ścianie grodziowej. Nie pomogło, wymieniłem czujnik, nadal błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”