Silnik gaśnie w czasie jazdy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 16629

#151 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 07 kwie 2016, 19:54

adask04 pisze:No tutaj chyba ewidentnie jest coś z elektryką.

Dzwoniłem dziś do elektryka i powiedział że wymienił już całą wiązkę CAN i dalej nic więc to na pewno nie przewody ... Bada dalej bo najprawdopodobniej jakiś czujnik robi zwarcie
Albo ABS, albo skrzynia albo jakiś kąt skrętu czy coś.

Powiedział że pierwszy raz ma taki przypadek a moje auto mu po prostu "wjechało na ambicję" i musi to znaleźć.
Niezły elektryk - CAN i jakiś kąt skrętu to raczej nie ta bajka, ale jedno cieszy - Zosia wjechała mu na ambicję i widać, że chyba gościu chce to rozgryźć, szacun, oby tylko nie skasował za pół wartości auta

Powodzenia Adamie, zrób to wreszcie to się spota zrobi ;)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#152 Post autor: Janus » 08 kwie 2016, 00:41

adask04 pisze:(...) Bada dalej bo najprawdopodobniej jakiś czujnik robi zwarcie
Albo ABS, albo skrzynia albo jakiś kąt skrętu czy coś.
(...)
Nie jestem elektrykiem (samochodowym) ale to bzdura. Każde zwarcie czujnika natychmiast zaloguje błąd. Czujnik skrętu to tylko kiedy auto ma wg VIN ESP. Jeżeli jest sam ABS + TC to nie ma czujnika skrętu...

PS dalej jestem za tym, aby całkowicie odłączyć wtyczki od sterownika skrzyni biegów i pojeździć Zosią bez elektronicznego sterowania skrzynią...
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2016, 00:45 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#153 Post autor: adask04 » 08 kwie 2016, 18:26

Odwiedziłem dziś moją Zosię, elektryk powiedział że czujnik ABS odpada bo jeździł i też mu zgasła ;/ Mówi że zostały dwie próby albo ten czujnik skrętu albo skrzyni.
Skoro kolega Janus twierdzi że to może być czujnik skrzyni, jeśli faktycznie by tak było to czy takie coś jest drogie ? można to naprawić czy będę musiał wtedy odwiedzić macherów od ASB ? A może Wy macie jakieś dojścia do takiego sterownika gdyby faktycznie to było to...

P.S z innej beczki co jakiś czas mi rośnie wskaźnik pomocy na forum hehe mam już 5 i zastanawiam się komu ja tyle razy pomogłem hehe ;)
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2016, 18:28 przez adask04, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#154 Post autor: Bodek » 08 kwie 2016, 18:51

adask04 pisze:...

P.S z innej beczki co jakiś czas mi rośnie wskaźnik pomocy na forum hehe mam już 5 i zastanawiam się komu ja tyle razy pomogłem hehe ;)
http://www.zafiraklub.pl/search.p ... &gh=helped
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#155 Post autor: Janus » 08 kwie 2016, 22:48

Na razie każ odłączyć fachmanowi całkowicie skrzynię (wypiąć wtyczkę ze sterownika, nie wyjmować żadnych bezpieczników). Przejedź autem na zasadzie zmian biegów 1-2-3-D itp itd.
Silnik wejdzie w tryb awaryjny (bo przestanie widzieć sterownik skrzyni). Zobaczysz czy nie będzie gasł.

Co do naprawy skrzyń to jest temat jak z regeneracją pomp w naszych DTI - kasują jak za zboże, a co robią naprawdę?... Nie wie nikt, nawet oni sami :P Na razie nie myśl o naprawianiu skrzyni tylko wyeliminuj sterownik
Janusz

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#156 Post autor: adask04 » 09 kwie 2016, 15:06

. Przejedź autem na zasadzie zmian biegów 1-2-3-D itp itd.
tzn cały czas mam za kazdym razem zmieniac od 1 do D czy tylko za 1 razem ?
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 15:07 przez adask04, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#157 Post autor: Janus » 09 kwie 2016, 22:37

adask04 pisze:
. Przejedź autem na zasadzie zmian biegów 1-2-3-D itp itd.
tzn cały czas mam za kazdym razem zmieniac od 1 do D czy tylko za 1 razem ?
A jak Pan uważa ;-) możesz wbić od razu D i jechać :)
Janusz

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#158 Post autor: adask04 » 12 kwie 2016, 17:04

Kolejne próby:
- Jazda z wypiętym czujnikiem ABS
- Jazda z wypiętym czujnikiem kąta skrętu
- Jazda z wypiętym sterownikiem skrzyni biegów

Nic z powyższych prób nie dało rezultatu ;/;/

Gość już zgłupiał, mówi że już nie ma pomysłów.
Jutro sprawdzi jeszcze
- czujnik położenia wału
- czujnik wałka rozrządu.

Nie wiem co mam robić...
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

Awatar użytkownika
konradviking
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: 22 maja 2013, 15:13
Lokalizacja: Sułów
Model:

#159 Post autor: konradviking » 12 kwie 2016, 23:43

Sprzedaj to i dopłać do sprawnego, napisz jaki jest problem i obniż odpowiednio cenę, zawsze możesz nie wspominać o tym że sytuacja jest krytyczna i elektronicy rozkładają ręce, napisz tylko że się nie znasz, a to prawdopodobnie problem z ECU

no przecież potrzebujesz samochodu a jak nikt nie potrafi pomóc to przecież pieszo nie będziesz chodził

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#160 Post autor: Janus » 13 kwie 2016, 00:35

adask04 pisze:
Podsumujmy fakty:
1. Komputer zmieniałeś, o ile dobrze kojarzę
2. Wyeliminowałeś inne sterowniki poza ECU
3. Zostaje wiązka silnika albo coś, co robi zwarcie/spadek napięcia w instalacji (przydałby się jakiś wskaźnik na pokładzie)


Myślę że tak na szybko przydałby się inny komp na testy, z wyłączonym immo.
Skrzynię zostawisz odłączoną żeby nie bawić się w programowanie. Jeżeli będzie jeździć - komp. Jeżeli dalej będą problemy - to nie wina sterownika ale osprzętu silnika.
Janusz

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#161 Post autor: adask04 » 13 kwie 2016, 17:09

Hej.

No póki co poszukałem informacji o tym czujniku wału korbowego który ma mi sprawdzić i natrafiłem na strone http://warsztatowiec.info/czujniki-zrod ... nformacji/

I tam jest napisane:
Objawy niesprawności i jej przyczyny
W przypadku awarii związanych z czujnikiem położenia wału korbowego można zaobserwować następujące objawy:

przerywanie pracy silnika,
zatrzymanie się silnika,
zapis kodu błędu w pamięci sterownika.
Lista najczęstszych powodów takiego stanu rzeczy obejmuje zaś:

wewnętrzne zwarcia w czujniku,
przerwanie przewodów łączących czujnik ze sterownikiem lub brak kontaktu w ich połączeniach,
zwarcia tych przewodów,
mechaniczne uszkodzenia koła sygnałowego,
zanieczyszczenie głowicy czujnika metalowymi opiłkami."
Na innej z kolei https://www.motointegrator.pl/uslugi/20 ... ice/20515/
"O czym jeszcze należy pamiętać?

Jazda z uszkodzonym jakimkolwiek czujnikiem silnika – o ile w ogóle jest możliwa – może doprowadzić do awarii innych elementów silnika oraz jest groźna dla bezpieczeństwa ruchu, gdyż może powodować zgaśnięcie silnika w najmniej oczekiwanym momencie, na przykład podczas opuszczania skrzyżowania."
Czyżby w końcu bingo ?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 17:10 przez adask04, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

Awatar użytkownika
konradviking
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: 22 maja 2013, 15:13
Lokalizacja: Sułów
Model:

#162 Post autor: konradviking » 13 kwie 2016, 20:49

Ale wtedy wywala błąd w stylu "Uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, za niski sygnał wyjścia" A u Ciebie tak nie jest wiec to nie to.

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#163 Post autor: adask04 » 17 kwie 2016, 10:21

No i wymieniony czujnik wału. Gość 3 dni jeździł... autko hulało. Wczoraj podjechałem odbieram.
Na próbę ze 4 odpalenia i zgaszenia...nic :) Zagrzewanie silnika aż do rozgrzania i nic :)
Wyjechałem, przyjechałem do domu, autko fajnie jeździ.
Po południu pojechałem po moją kobietę do roboty jakieś 8 km elegancko, obroty równiutko fajnie się wkręca, nie gaśnie. Włączyłem sobie radyjko. Przyjechałem troche wcześniej i stanąłem troche za blisko drzew a chciałem bagażnik otworzyć więc przekręcam zapłon żeby podjechać z 1 m do przodu a tam kontrolka ESP ;/;/ mówie nosz jasny ch**
I pierwsza myśl... jechał dobrze jak radio nie grało. Wyłączyłem radio przekręcam i kontrolka zgasła... Dzwonie oczywiści i powiedział że jak najbardziej radio może robić zwarcie i kazał mi pojeździć bez radia. Bez radia spokojnie wróciłem pod dom kolejne 8 km i na parkingu podczas toczenia zgasł ... Ale odpalił za 1 i zaparkowałem. Później około 20:20 jechaliśmy do kina jade sobie 70 dojeżdżam do krzyżówki wciskam hamulec i zgasł ... Ale znów odpalił za 1. W drodze powrotnej z kina także stoje na swiatłach, zielone... ruszam robie lewoskręt i kicha zgasł...znów odpalił za 1. Dziś pojechałem odwieźć moją na jazdy. Mówię spróbuje na lpg. Jadę jadę i już na parkingowej drodze zgasł... odpalam i toczę się dalej... mówie do mojej ale chociaż odpala juz za 1 chociaz. I zgasł. Przekręcam a tu kontrolka "check" mruga czyli... nie odpali ;/;/;/ ( no to przechwaliłem ) Zamieniam kluczyki kontrolka sie swieci...zamieniam znowu ... mruga.... zamieniam znowu i kicha dalej druga ;/
W końcu odpaliłem ale świeci sie ESP ale ruszam a skrzynia nie jest w trybie awaryjnym i podjechałem 50 m i zaparkowałem. Ona poszła na jazdy a ja do domu wracam. Zgasł...kontrolka mruga...wyciągam kluczyk i lekko telepe nim w stacyjce. Na zaplon...swieci sie. Podjechałem do Kauflanda. Wracam i wkładam kluczyk znowu lekko telepiąc nim odpalił ale kontrolka ESP sie swieci i co dziwne skrzynia także nie jest w trybie awaryjnym co wcześniej zawsze sie działo po zaswieceniu sie tej kontrolki....Co jeszcze bardziej dziwne przez całą drogę jakieś 2 km przy ruszaniu nie słyszałem tego świszczącego odgłosu "jakby turbiny" tylko czysty dzwiek silnika, natomiast w tamta strone słyszałem i wczoraj tez. Podjeżdżam na parking u siebie i auto zgasło... Więc znów telepe kluczykiem ( jakby to miało pomoc ;p ) i odpalił ale ... świszczący odgłos powrócil ... Eh... teraz zastanawiaja mnie 2 rzeczy...
1) Co jest do ch** tej Zośce że gaśnie... Czy radio może powodować zwarcie ? Czy stacyjka może rozłączać zapłon ( nie immo tylko stacyjka...niewiem czy jest tam jakaś kostka albo coś ... )
Gość zauważył jeszcze że na zapłonie na ułamek sekundy zółta kontrolka z wentylatorkiem mrugnie, jest to ledwo zauważalne mrugnięcie.

2) Co może powodować zmiane odgłosu silnika ;/... tzn do normalnego odgłosu dodawać taki swiszczący odgłos turbiny. Czyli jednak dobrze pamiętam że po zakupie tego odgłosu nie było.

K***a chyba dam nagrodę jakąś dla kogoś kto naprawi mi auto ...

No to tyle moich wypocin... w poniedziałek powrót na warsztat ;/ Ale po wymianie czegokolwiek to ja bede nim jezdził a nie on bo u niego zawsze jest ok;/

No to się nacieszyłem jazda ;/ Dziś jeszcze jadę z moja do niej i pozniej wracam więc zrobię jakieś 37 km jeśli macie jakieś patenty na sprawdzenie czegoś to piszcze. Ale nie o odłączeniu skrzyni bo już była odłączana i nic nie pomogło. Tam siedzi coś co robi zwarcie.
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#164 Post autor: gRZENIU » 17 kwie 2016, 12:12

A jakiej firmy czujnik wału :?: Ople nie lubią zamienników i może się okazać ,że po wymianie na zamiennik przez chwilę było oki , a później znów czujnik szfankuje :?: :!:

Awatar użytkownika
adask04
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 17 sie 2015, 15:35
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#165 Post autor: adask04 » 17 kwie 2016, 14:51

Nie wiem jakiej firmy powiem mu to jutro.

Obecnie po przejechaniu kolejnych 18 km auto zgasło chyba ze 3-4 razy. Ze 2 nie chciało odpalić przez 2 min. Ale dojechałem. I znów o dziwno całą drogę swistu nie było, tylko piekny odgłos silnika. Zobacze jak bedzie w drodze powrotnej.

Jeszcze jedna rzecz która zaobserwowałem: Bardzo rzadko ale czasem sie zdarzy ze wciskam hamulec uruchamiam auto włączam na D i puszczam hamulec i auto rusza ale w 1 sekundzie po ruszeniu słychac tak jakby spod pedału hamulca taki dzwiek metaliczny jakby jakas sprezynka odskakiwala. Nic to nie powoduje i zdarza sie bardzo rzadko po prostu po ruszeniu "cos" brzeknie i auto jedzie dalej.

Ja już sie z bratem smieje ze to pewnie jakas taka glupota ze ciezko stwierdzic np:

Komus kiedys nie chciala drukowac drukarka i mozna bylo sprawdzic wszystko a naprawilo sie przez przypadek a okazalo sie ze glosniki byly przy drukarce a jak je odstawili dalej to juz drukowala i nic innego...

Tak samo mial brat w Lupo... turbina mu sie nie zalaczala bo ... mial welurowe dywaniki... zmienil na gumowe i problem ustal ...

takze u mnie to zapewne bedzie zly kat pochylenia oparcia fotela ...;p :lol:
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 14:52 przez adask04, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Fiat 126p, 125p, Dwa Polonezy, BMW, Punto II, Tico, Astra F kombi, Scenic I FL...
... Nadszedł czas Zafiry.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”