[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#151 Post autor: gRZENIU » 21 mar 2016, 02:58

Sprawdź najpierw najprostszy sposób ... Kiedy odgrzybiałeś klimę ??? Robiłeś ozonowanie ???

vojti

#152 Post autor: vojti » 21 mar 2016, 17:19

Szyby robią się jakby tłuste. Pierwsza myśl to glikol :mysli:
Ja bym jeszcze raz sprawdził filtr kabinowy, czy od wymiany nie zamókł.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#153 Post autor: Janus » 21 mar 2016, 21:02

luka28071982 pisze:A skąd ten zapach po wyłaczeniu klimy i parują wszystkie szyby . czy może nieć to zwiazek z klimą ?
Jak klima chodzi to komorze wokół parownika skrapla się para wodna. Jeżeli otwory odwadniające są pozatykane, to w klimie cały czas będziesz miał wilgoć. Pewnym sposobem zmniejszającym ten efekt, jest wyłączanie klimy przed zakończeniem jazdy, tak aby dmuchawa miała okazję osuszyć/nagrzać parownik. W dłuższej perspektywie pomaga i nieczuć tak zapachu starych zgniłych szmat :P
Janusz

Awatar użytkownika
luka28071982
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2014, 20:23
Lokalizacja: Poddębice
Model:

#154 Post autor: luka28071982 » 26 mar 2016, 17:30

Witam
Chyba znalazłem powód parowania szyb.
Okazało sie że gąbka pod dywanikem koło mumeru VIN jest cała mikra - chyba mam nieszczelność w nagrzewnicy tylko zadziwia mnie fakt że nie zauważyłe praktycznie ubytku płynu.
Czy to może mieć jakiś związek z klimą ?


EDIT

Czy lepiej jest wymienić nagrzewnicę na nową czy kupić zestaw naprawczy do starej , a jeśli nowa to jaką możecie polecić?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 17:57 przez luka28071982, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#155 Post autor: Mariusz 79 » 26 mar 2016, 18:06

Witam, czy lepiej kupić nową nagrzewnice czy naprawiać starą :mysli: to zależy co jest uszkodzone jeśli tylko oringi to naprawiać, a jeśli jest dziurawa to wymieniać. Jeśli nie ubywa ci płynu to znaczy ze układ jest szczelny, i nie ma się co zajmować nagrzewnicą, musisz w pierwszej kolejności się upewnić czy dywanik jest mokry od płynu chłodniczego, czy od zwykłej wody. I dopiero jak odpowiesz na to pytanie będzie możliwa dalsza pomoc. Pozdrawiam.
Moja rada wysusz dobrze dywaniki i usuń problem jak najszybciej, poprzedni właściciel w mojej Zafirce bagatelizował problem wody pod dywanikiem , i ja teraz muszę walczyć z dziurą w podłodze (rdza).
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 19:00 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#156 Post autor: Janus » 26 mar 2016, 18:28

luka28071982 pisze:Witam
Chyba znalazłem powód parowania szyb.
Okazało sie że gąbka pod dywanikem koło mumeru VIN jest cała mikra - chyba mam nieszczelność w nagrzewnicy tylko zadziwia mnie fakt że nie zauważyłe praktycznie ubytku płynu.
Czy to może mieć jakiś związek z klimą ?
Może być woda skraplająca się wokół parownika klimy. Może być jakaś nieszczelność i woda dostaje się do kabiny. Szyby parują bo woda z pod dywaników też minimalnie ale paruje...
Janusz

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#157 Post autor: grzes » 26 mar 2016, 21:36

Zdarza się, że woda dostaje się do kabiny przez nieszczelną uszczelkę przedniej szyby. Zwróć uwagę czy przypadkiem w czasie opadów nie pojawia się jej więcej. Słyszałem o takim przypadku w śród znajomych przynajmniej dwa razy. Właśnie w aucie rodziców najprawdopodobniej jest ten problem-woda pod nogami pasażera, płynu chłodniczego nie ubywa a woda smakuje jak woda. Powodzenia.

Skasowany użytkownik 16629

#158 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 26 mar 2016, 23:31

Koledzy, nie kombinujcie skąd może lecieć woda do wnętrza auta, bo:
1. Kolega Łukasz już sam znalazł skąd cieknie
2. Nie czytacie wcześniejszych postów albo tylko po łebkach
3. Jeżeli ktoś pisze, że po umyciu szyb parują i robią się tłuste to na pewno jest nieszczelna nagrzewnica - płyn chłodzący jak paruje to na "tłusto" i szukać trzeba wycieku z nagrzewnicy (nieszczelna/uszkodzona/oringi itp.) co oczywiście wiąże się z demolką w aucie niestety

Wracając do tematu - Łukasz, współczuję problemu i radzę tak jak Mariusz - sprawdź skąd cieknie i jeżeli oringi to tylko ich wymiana, jeżeli nagrzewnica to wymień na nową i problem z głowy. Jeżeli chodzi o sprawdzenie skąd cieknie to zastosuj prostą, banalną metodę - rozłóż gazety po stronie pasażera, najlepiej zwykłe czarno-białe... jeszcze lepszy efekt jeżeli wywalisz dywaniki i wykładzinę, ale to już trochę roboty... zacznij od zdemontowania schowka (raptem 4 śrubki) i obserwacji z latarką, może już tam coś zauważysz, a zobaczysz napewno jak odchylisz tapicerkę z podłogi

Powodzenia dobry człowieku

Awatar użytkownika
wiercik0
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#159 Post autor: wiercik0 » 27 mar 2016, 00:27

Sprawdź jeszcze na początek zanim rozgrzebież auto czy masz drożne odprowadzenie skroplin z klimy poza bude auta. Lubią się zatykać i woda może się przedostawać na dywan.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#160 Post autor: gRZENIU » 27 mar 2016, 03:25

kacza1982 pisze:Kolega Łukasz już sam znalazł skąd cieknie
Nie znalazł skąd cieknie a tylko skutek dostającego się jakiegoś płynu, sam dokładnie nie jest pewny z jakiego powodu jest mokry dywanik... Tylko przypuszcza ...

kacza1982 pisze:Nie czytacie wcześniejszych postów albo tylko po łebkach
Rafał właśnie czytamy całe posty i kolaga stwierdził, brak ubytku płynu... a że parują na tłusto to mogą być różne przyczyny ...

Może kiedyś kolega lub jego poprzednik miał problemy z nagrzewnicą już kiedyś i pozostałości glikolu zostały w dywaniku. Druga sprawa to taka ,że mogą to być skropliny z klimy , a trzecia opcja to może być zatkane odprowadzenie wody z podszybia ... Czwarta to dziura w podłodze...

To są typowe usterki jeżeli nie ma ubytku płynu ...

Skasowany użytkownik 16629

#161 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 28 mar 2016, 09:13

Mea Culpa Grzeniu :uklon:

bartekjj
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 24 gru 2013, 15:06
Lokalizacja: kielce
Model:

#162 Post autor: bartekjj » 31 mar 2016, 23:17

Witam
jeśli mogę to wtrące się w dyskusje.
u mnie szyby parują "bardzo" szczególnie zimą, w okresach deszczowych troche mniej. problem polega na tym że wtedy zwykle mam sporo wilgoci pod dywanikiem od strony kierowcy(zimą bywa tak że naciskając wykładzine pod dywanikiem normalnie wypływa kałuża wody). Musze znależć którędy woda dostaje się do środka. pod samochodem nie widze żadnej dziury w podłodze a kanaliki w podszybiu nie wyglądają na zatkane. Planuję rozebrać całą wykładzine pod dywanikiem, może wtedy znajde co jest nie halo. i stąd moje pytanie: czy miał już ktoś tą przyjemność rozbierać wykładzine pod dywanikiem? czy dużo jest przy tym zabawy? jeśli ktoś może coś poradzić to z góry dziękuje :piwo: pozdrawiam

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#163 Post autor: Mariusz 79 » 01 kwie 2016, 19:53

Witam, ja jak wyciągałem dywanik to:
1. Odłączyć akumulator ( pamiętaj że rozkodujesz radio)
2. Odłączyć przewody elektryczne i odkręcić przednie siedzenia,
3. Demontaż wszystkich maskownic progu wewnętrznego, tunel itp.
Reszta sama wyjdzie ( w praniu). Zabawy trochę jest, ale to nic skomplikowanego.

Awatar użytkownika
N0B0DY
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 mar 2015, 14:48
Lokalizacja: Olsztyn
Model:

#164 Post autor: N0B0DY » 13 gru 2016, 11:52

Witam wszystkich, odświeże temat. Jak włącze nawiew to parują odrazu jak włącze klime to troche lepiej ale jak stoi auto bo jak zaczynam jechać to po kilku minutach nic nie widzę. jeżdze na TAXI i to jest tragedia to parowanie. filtr wymieniony Węglowy, wczoraj gadałem z kolegą co ma zafire to on normalnie nadmuch włacza i bez klimy i nic nie paruje. Wogle to jakiś dziwny zapach jest jak włącze nadmuch na ciepło np. bez klimy, taką stęchlizną czuć. co trzeba zrobić? udać się gdzieś gdzie się zajmują klimatyzacją żeby przeczyścili , odgrzybili czy co oni tam robią. poprostu niemam pojęcia co robić. może ktoś podpowie. Tak sie nieda jeżdzić.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#165 Post autor: Flora » 13 gru 2016, 11:54

A może dywaniki są wilgotne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”