[TUT/B]Czyszczenie boost sensor w silniku Z19DTL; DT; DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
rafalle
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2009, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#16 Post autor: rafalle » 26 kwie 2011, 22:13

tico0 pisze:
DD pisze:To, w czym umieszczony jest boost sensor to kolektor?
Tak
DD pisze:Jest sens to czyścić?
Zrób to i się przekonaj ;)
1. Czy ktoś wie jak się to czyści w Z19DTH ?
2. Co się dzieje po wyczyszczeniu? turbo lepiej reaguje ?

norbert_p

#17 Post autor: norbert_p » 27 kwie 2011, 07:01

rafalle pisze:2. Co się dzieje po wyczyszczeniu? turbo lepiej reaguje ?
Silnik lepiej chodzi: praca równiejsza, mniejsze lub brak drgań podczas przyspieszania, lepszy "dół" czyli lepszy ciąg od niższych obrotów. Oczywiście nie oczekiwaj cudu. Poza tym takie czyszczenie tego sensoru najlepiej połączyć z czyszczeniem EGR oraz przepustnicy. Takie wash & go. Wtedy na pewno będzie można zauważyć różnicę.

DD
Mieszkaniec
Posty: 212
Rejestracja: 01 gru 2009, 21:32
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#18 Post autor: DD » 27 kwie 2011, 07:14

Sorry, ale chyba wyraziłem się nie precyzyjnie. Pytając czy jest sens to czyścić miałem na myśli kolektor. Bo czujnik boost sensor warto wyczyścić. Podaje on informację o ciśnieniu tam panującym, więc jeśli jest zabity na amen stwardniałą mazią to na pewno w jakimś stopniu fałszuje odczyt ciśnienia w kolektorze.

norbert_p

#19 Post autor: norbert_p » 27 kwie 2011, 07:19

DD pisze:Pytając czy jest sens to czyścić miałem na myśli kolektor.
Na pewno tak, ale z tym jest na pewno więcej roboty. Wg mnie kolejność powinna być następująca:
- czyszczenie lub wymiana na nowy zaworu EGR + zaślepka, aby ograniczyć dostawanie się dodatkowego syfu,
- czyszczenie przepustnicy,
- czyszczenie boost sensora,
- jeśli to niezbyt skomplikowane to maksymalne wyczyszczenie kolektora, w którym na pewno jest sporo syfu...
-montaż wszystkich części.

Szymon78

#20 Post autor: Szymon78 » 28 kwie 2011, 19:57

1. Czy ktoś wie jak się to czyści w Z19DTH ?
tak jamo jak w DT/DTL.. ulokowany w tym samym miejscu.. pewnie nawet jest identyczny.
Ja swoj wyczyściłem z tej dwardej masy i juz troche km zrobiłem ale nie odpowiem czy lepiej chodzi... jakoś nie czuję zmiany

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#21 Post autor: Anony Mous » 30 kwie 2011, 00:12

Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie. Można w sumie zmienić tę śrubę na normalna i wtedy kluczem np oczkowym odkręcimy bez problemu

zbigor
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 22 sty 2011, 08:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#22 Post autor: zbigor » 30 kwie 2011, 08:25

kaliope pisze:Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie
Jeśli w DTH jest tak samo jak w DT to spokojnie wejdzie. Wystarczy kupić kupić taki prętowy w kształcie "L" i odpowiednio skrócić krótszą końcówkę żeby sie zmieściła między śrubkę a EGR.
pzdr
zbigor

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#23 Post autor: Piotr » 30 kwie 2011, 08:40

kaliope pisze:Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie. Można w sumie zmienić tę śrubę na normalna i wtedy kluczem np oczkowym odkręcimy bez problemu
A ja odkręcałem już po wymianie EGR. Minuta roboty, tylko trochę sposobem. Mam komplet bitów do wkrętarki. Kiedyś w OBI były na promocji malutkie wkrętarki z ogromną ilością bitów w ładnej aluminiowej walizeczce. Wybrałem odpowiedni bit i włożyłem go do tej śruby. Na wszelki wypadek podłożyłem szmatę. Na ten bit nałożyłem od góry regulowany klucz (chyba nazywa się on szwedzki)i mocno skręciłem. Jedno pociągnięcie i resztę odkręciłem już ręką.

staszekh
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 kwie 2011, 21:54
Imię: Staszek
Lokalizacja: warmia i mazowsze
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#24 Post autor: staszekh » 23 maja 2011, 16:26

W dth odkręcałem bez wyciągania egr (czyszczony 2 tyg wcześniej). Wystarczyła grzechotka z przedłużką. czujnik czyszczony razem z przepustnicą, więc mam już komplet;) Po przejechaniu ok. 10 km zaczęły falować wolne obroty, trochę to wyglądało na wypalanie DPF-a, więc dla pewności przegoniłem auto i wszystko jak na razie się ustabilizowało. Muszę powiedzieć, że efekt jest zadowalający - zniknęła "dziura" w okolicach 2000rpm, więc myślę że taką kompleksówkę należy wrzucić do czynności obsługowych.

Calculus
Posty: 3
Rejestracja: 24 maja 2011, 14:18
Lokalizacja: Kraków
Model:

#25 Post autor: Calculus » 30 maja 2011, 22:35

Z tego co się doczytałem, to boost sensor jest odpowiedzialny również za testowanie EGR. Myślę, że na jałowych obrotach, w momencie otwarcia zaworu EGR ciśnienie powietrza w kolektorze się zwiększa, boost sensor wykrywa to zwiększone ciśnienie i komputer dostaje potwierdzenie otwarcia zaworu (Co by było gdyby EGR zasysał powietrze z filtra powietrza a nie z wydechu?).
Podejrzewam, że u mnie Boost Sensor jest uszkodzony, bo silnik nie ma mocy i się nie chce zbierać poniżej 2000 obr./min. Cewka EGR jak nowa, zawór działa idealnie. Zauważyłem, że auto dużo lepiej się zbiera przy niższych temperaturach na zewnątrz - poniżej 16° C.
Może komuś się udało rozebrać ten czujnik?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2011, 23:05 przez Calculus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#26 Post autor: kubik_CDTi » 30 maja 2011, 22:39

Zafira 8v ogólnie ma to do siebie,że strasznie puchnie w wysokich temperaturach.
jak jest zimno to chodzi jak szatan,a jak upalnie no to mam wrażenie,że muli strasznie.
Chipped by MR Motors

Calculus
Posty: 3
Rejestracja: 24 maja 2011, 14:18
Lokalizacja: Kraków
Model:

#27 Post autor: Calculus » 30 maja 2011, 23:50

No tak, ale częściowy spadek mocy to normalne, klimatyzacja i gorzej schłodzone powietrze w IC dają o sobie znać. Ja ostatnio nie mogłem pod górkę wyjechać na 1 biegu. Czy ktoś założył taki czujnik nowy, nieoryginalny?

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#28 Post autor: ADAMO_16 » 29 cze 2011, 14:20

Boost Sensor wyczyszczony, wyglądał jak czopek wyjęty z d... i cały z g.... ! Miałem taki problem że przy ok 2100-2300 były przerwy w mocy i turbo upuszczało powietrze.Po czyszczeniu czujnika i egr problem znikł.Czyszczenie przy przebiegu 97000 (egr wymieniony przy 57000)Jeszcze pozostała przepustnica do wyczyszczenia :)
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

sebaolkusz
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 18 cze 2011, 20:07
Lokalizacja: Olkusz
Model:

#29 Post autor: sebaolkusz » 29 cze 2011, 16:38

Witam. Czy w silniku 1.9 100KM jest ten czujnik BS. Raz zdazyl sie brak mocy przy = 2000. Tym bardziej interesuje mnie obecnosc filtra DPF. Poczytalem troche ale wiekszosc ma 120 lub 150 KM Zafirke posiadam od tygodnia i musze przerobic kilka tematow.

Dzieki za wszelkie wskazowki.

Tekst pisany z telefonu ( brak PL ).

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#30 Post autor: kicaj » 20 wrz 2011, 13:45

a w wersji Z19DTH tez jest boostsensor? jesli nie to co? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”