[TUT/B]Czyszczenie boost sensor w silniku Z19DTL; DT; DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#31 Post autor: Anony Mous » 20 wrz 2011, 13:58

Jest.I zamontowany jest w tym samym miejscu jak na foto na pierwszej stronie.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#32 Post autor: kicaj » 20 wrz 2011, 15:11

to proponuje zmienic temat oraz uporzadkowac tematy... ;) odnosnie boostsensora, egru i kolektora...

norbert_p

#33 Post autor: norbert_p » 26 wrz 2011, 08:38

Treść postu zgodnie z sugestią autora przeniosłem do pierwszego postu w niniejszym temacie jako uzupełnienie postu autora tematu
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 08:55 przez norbert_p, łącznie zmieniany 1 raz.

Gal74
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2011, 23:05
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#34 Post autor: Gal74 » 19 lis 2011, 23:25

Witam,
jestem nowy w klubie więc bardzo prosze o wyrozumiałość jeśli popełnię jakąś gafę ( nie ten temat, powtórzenie już istniejacego na forum pytania itd. itp.). Mam ogromną prośbę do doświadczonych forumowiczów. Otóż potrzebuję namiar do sprawdzonego, pewnego serwisu w warszawie lub okolicach, któremu mógłbym zlecić czyszczenie egr, przepustnicy, boost sensora. Moja Żośka (2006, DTI 150KM) ostatnio troche muli i pokazuje błąd 010008 i 227956. Po dogłąbnym przeanalizowaniu tematu w internecie - przede wszystkim na "zafiraklub" - doszedłem do wniosku, że tylko tutaj mogę otrzymać pomoc. Wiem, że czyszczenie można zrobić samemu ale ja po pierwsze niestety nie mam za bardzo czasu na eksperymety :? , po drugie nigdy tego nie robiłem :roll: , po trzecie nie ufam swoim zdolnościom :/ . Bardzo proszę Was o pomoc.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#35 Post autor: kicaj » 20 lis 2011, 11:53

Gal74 pisze:estem nowy w klubie więc bardzo prosze o wyrozumiałość jeśli popełnię jakąś gafę
pomaga przeczytanie regulaminu i przeszukanie forum...
bardzo pomaga i tobie i nam...
Gal74 pisze:Otóż potrzebuję namiar do sprawdzonego, pewnego serwisu w warszawie lub okolicach, któremu mógłbym zlecić czyszczenie egr, przepustnicy, boost sensora.
nie jestem z warszawy (i cale szczescie ;) ) ale moze ktos doradzi... mozesz tez tu zagladnac: http://forum.opel24.com/143-Mazowieckie/

Gal74
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2011, 23:05
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#36 Post autor: Gal74 » 20 lis 2011, 12:16

Zanim zdecydowałem się napisać, przeszukiwałem forum (nie tylko to zresztą) i oczywiście jest wiele informacji o tym jak czyścić, natomiast mnie interesuje sprawdzony serwis, który mógłby to za mnie zrobić, z przyczyn podanych przeze mnie w poprzednim poście.

Aston

#37 Post autor: Aston » 20 lis 2011, 15:08

Napisz na PW to dam Ci namiar do mojego mechanika mieszkasz niedaleko więc myślę że warto :)

Awatar użytkownika
wiesiek74
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13
Lokalizacja: KBC.......
Model:

#38 Post autor: wiesiek74 » 02 maja 2013, 00:11

Witam. od kilku dni walczyłem z wyłączoną turbiną i brakiem błędów /co dodatkowo utrudniało diagnozę/ wyczyściłem zaworek sterujący geometrią turbiny, za radą mechanika wyczyściłem EGR i zrobiłem z nim "chińską kombinację"a problem był banalnie prosty: zasyfiony Boost sensor, wymontowanie i czyszczenie bardzo proste w porównaniu do EGR.
Dzięki za opis co i jak. :piwo:

Wieża
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#39 Post autor: Wieża » 09 mar 2014, 23:14

dzięki za opis - dziś wyczyściłem. Odkręcić się da krótkim ampulem 5, potem czujniczkiem do dołu w kieliszku od syropu, wlanie benzyny ekstrakcyjnej do poziomu okienek i obserwacja, jak czarny syf spływa na dno :) potem precyzyjne i delikatne doczyszczenie pędzlem i cienkim wkrętakiem i z powrotem do dziury, choć nie udało mi się przywrócić żółtego koloru na "dzyndzlu" :lol:

wrażenia po pierwszej jeździe: silnik jest bardziej elastyczny i chętniej wchodzi w obroty - kultura, znaczy się, wróciła ;)

pozdrv

czarny
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2013, 21:58
Imię: Bartosz
Lokalizacja: wieluń
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI 120KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTI
Plec:

#40 Post autor: czarny » 27 cze 2014, 23:29

Witam
Powiedzcie mi czy przez zabrudzony czujnik auto źle zniera się do 2000 a pod kompem na nie włącząny silniku są różne ciśnienia ( na tym czujniku jest o 20 barów mniej) a po odpaleniu na biegu jałowym jest troszeczkę wyższe od ciśnienia atmosferycznego mieżonego z przepływki.

czarny
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2013, 21:58
Imię: Bartosz
Lokalizacja: wieluń
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI 120KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTI
Plec:

#41 Post autor: czarny » 04 lip 2014, 21:52

Witam
Musze się pochwalić że po wyczyszczeniu czujnika wszystko wrociło do normy. Na szczęście wydałem tylko na rozlpuszczalnik :D

Awatar użytkownika
xi0nc
Posty: 4
Rejestracja: 19 sty 2018, 03:36
Imię: Michał
Auto: Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

[TUT/B]Czyszczenie boost sensor w silniku Z19DTL; DT; DTH

#42 Post autor: xi0nc » 24 lut 2018, 02:51

Cześć,

Jakieś 1000 km po kupieniu auta 1,9dth wywaliło mi błąd P2259. Po przeczytaniu tematu zabrałem się za wyczyszczenie EGR, przepustnicy i boost sensora.
Po złożeniu wszystkiego i podłączeniu opcoma pojawił się nowy błąd- P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
Czy jest szansa, że to moja ingerencja przyczyniła się do pojawienia tego problemu?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 02:59 przez xi0nc, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”