ZA - hamulce

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#106 Post autor: kamil12luty » 10 wrz 2014, 00:52

Zastanawiam sie na wsadzeniem wiekszych tarczy hamulcowych( bo i tak mam do wymiany). wyczytałem ze pod 15" felge wejda max 288mm. Nie mogę tylko nigdzie znalesc jakie od jakiego auto dopasować zaciski, żeby wchodzily do ZA bez wiekszej rzeźby, ktoś moze orientuje sie ??
jak ktos chce poprawić hamulce na forach radzą zeby lepiej zainwestować w wieksze tarcze i zaciski niż nacinane czy nawiercane w oryginalnej wielkości . dlatego moje pytanko

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#107 Post autor: wamka18 » 07 mar 2016, 18:48

Mam mały problem bo u ojca w ZA padły oba zaciski lucasa a że ojciec w przeciwieństwie do mnie nie jest za rozrzutny jeśli chodzi o auta to zaczęliśmy szukać używek na kasacji-szrocie (ja bym kupił dwa nowe :) ) no ale że trafić lucasa a na do datek sprawnego to graniczy z cudem ale za to typ boscha bez problemu. Po przeczytaniu postów na forach w szczególności AG to jest możliwość przekładki z boscha na lucasa. No to bez większej kombinacji uznałem że da rade i w drugą stronę no i zakupiliśmy zaciski boscha z jarzmami i tarczami za 60zł. Dzisiaj podjąłem próbę montażu ale nie udaną. Okazało się że niby wszystko pasuje otwory na śruby, przewody oprócz tego że odsadzenie od otworów przy piaście a tarczą jest za duże i tarcz zamiast być na środku jarzma ociera o bok. Po oględzinach doszłem do wniosku że te otwory do której jest przykręcane jarzmo są na takiej grubej blasze która jest montowana pomiędzy piastą a tylną belką-osią i po porównaniu z bertone bo ona ma boscha zaciski to faktycznie jest ta blacha cieńsza. I teraz się zastanawiam czy jak bym wymienił tą blachę to już wszystko będzie pasować czy coś jeszcze będzie potrzebne do przekładki żeby dwa razy nie jeździć i czy w ogóle da rade zrobić taki przeszczep :?:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1938
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#108 Post autor: ryba1 » 07 mar 2016, 21:42

kamil12luty, po co Ci większe tarcze do silnika 1.8???większę tarcze to tylko rzeźba.możesz włożyc tarcze 308mm z zafiry A opc ale musisz mieć też jarzma i min 16 koło.kup dobre gładkie tarcze i dobre klocki

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#109 Post autor: wamka18 » 09 mar 2016, 04:40

No i się przekłada udała tylko trzeba mieć aby zrobić przekładkę z Lucasa na Boscha zaciska, jarzmo i uchwyt do którego jest przykręcane jarzmo jest on zamontowany pod piastą między tarczą kotwiczną a belką tylnej osi. No i do całego zestawu oczywiście odpowiednie klocki bo tarcze pasują i wszystko musi być z auta o takiej samej ilości szpilek co biorca.

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#110 Post autor: Maćku » 09 mar 2016, 07:09

Oj oj ja zmieniałam bosch na lucas( nowe)... bez problemów poszło wszystko z Boschem będzie miał problem bo jest bardzo awaryjny przerabiałem ten temat w połowie Lutego i decyzja padła na nowe lucasa...

I tak Jak pisałem wcześniej żadnej różnicy nie odczułem podczas wymiany ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Organ18
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:56
Lokalizacja: Zabrze
Model:

:(

#111 Post autor: Organ18 » 21 mar 2016, 20:39

Mam problem drodzy bracia i siostry :) W moim dupowozie zostały wymienione 4 x tarcze no i klocki przy okazji lewy tylny cylindererk ale objawy mam nadal podobne jak przed wymianą a mianowicie przy ok 5 max 10km/h gdy mam się już prawie zatrzymać załącza mi sie ABS :/ mam drżenie na pedale hamulca ale po chwili ustępuje i auto się zatrzymuje . Zdarza się to co któreś zatrzymanie , śnieg był to OK mógł się załączać , po deszczu raczej nie powinien ale to robił , a jak słońce świeciło to też się załączał . Podłączyłem go pod mało zaawansowany komputer niż w autoryzowanych serwisach i nic nie wykrył w zasadzie jedną rzecz że problem z centralnym zamkiem ;) Odpowietrzany był u mechanika po wymianie hamulców , płyn jest więc niby OK czy znacie podobny przypadek i jak zaradzić ??

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Re: :(

#112 Post autor: Janus » 21 mar 2016, 20:49

Organ18 pisze:Mam problem drodzy bracia i siostry :) W moim dupowozie zostały wymienione 4 x tarcze no i klocki przy okazji lewy tylny cylindererk ale objawy mam nadal podobne jak przed wymianą a mianowicie przy ok 5 max 10km/h gdy mam się już prawie zatrzymać załącza mi sie ABS :/ mam drżenie na pedale hamulca ale po chwili ustępuje i auto się zatrzymuje . Zdarza się to co któreś zatrzymanie , śnieg był to OK mógł się załączać , po deszczu raczej nie powinien ale to robił , a jak słońce świeciło to też się załączał . Podłączyłem go pod mało zaawansowany komputer niż w autoryzowanych serwisach i nic nie wykrył w zasadzie jedną rzecz że problem z centralnym zamkiem ;) Odpowietrzany był u mechanika po wymianie hamulców , płyn jest więc niby OK czy znacie podobny przypadek i jak zaradzić ??
Przyczyna jest prozaiczna - któryś czujnik świruje (zanika sygnał) albo za duża różnica w rozmiarze kół/opon, ewentualnie duża różnica ciśnienia w oponach. Nie jest tak że kiedy to się dzieje to masz mocno obciążone auto??
Janusz

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#113 Post autor: wamka18 » 21 mar 2016, 22:02

Janus pisze:za duża różnica w rozmiarze kół/opon
-koła mogą być takie same średnicą ale nawet duża różna wysokości bieżnika może wpływać na takie zachowanie.

Awatar użytkownika
luken66
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 16 sty 2015, 15:37
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#114 Post autor: luken66 » 24 mar 2016, 19:54

Witam
Panowie nie trzyma mi ręczny na kole tylnym od kierowcy. Ściągnąłem zacisk, wykręciłem tłoczek i jak ruszam dźwigienką to ten trzpień z gwintem wysuwa się około 5mm. To mało, dużo, czy tak ma być?

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#115 Post autor: Maćku » 25 mar 2016, 06:16

Zaciski bosch czy lucas? jak masz Bosche to cały ten mechanizm podejrzewam będzie trzeba wymienić... i za pół roku może się sytuacja powtórzyć
Obrazek

Awatar użytkownika
Organ18
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:56
Lokalizacja: Zabrze
Model:

Re: :(

#116 Post autor: Organ18 » 25 mar 2016, 11:06

Janus pisze:
Organ18 pisze:Mam problem drodzy bracia i siostry :) W moim dupowozie zostały wymienione 4 x tarcze no i klocki przy okazji lewy tylny cylindererk ale objawy mam nadal podobne jak przed wymianą a mianowicie przy ok 5 max 10km/h gdy mam się już prawie zatrzymać załącza mi sie ABS :/ mam drżenie na pedale hamulca ale po chwili ustępuje i auto się zatrzymuje . Zdarza się to co któreś zatrzymanie , śnieg był to OK mógł się załączać , po deszczu raczej nie powinien ale to robił , a jak słońce świeciło to też się załączał . Podłączyłem go pod mało zaawansowany komputer niż w autoryzowanych serwisach i nic nie wykrył w zasadzie jedną rzecz że problem z centralnym zamkiem ;) Odpowietrzany był u mechanika po wymianie hamulców , płyn jest więc niby OK czy znacie podobny przypadek i jak zaradzić ??
Przyczyna jest prozaiczna - któryś czujnik świruje (zanika sygnał) albo za duża różnica w rozmiarze kół/opon, ewentualnie duża różnica ciśnienia w oponach. Nie jest tak że kiedy to się dzieje to masz mocno obciążone auto??
Jade na pusto i bez pasażerów ;) zobacze ciśnienie ale wątpie by coś było źle . Tak przy okazji zapytam chciał by ktoś do zafiry B rolete bo jak kupowałem mojego to w moim nie było a sprzedawca dał mi tą do B oczywiście dogadać się można co do ceny bądź zamiana na roletke A z dopłatą.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2422
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Plec:
Kontakt:

#117 Post autor: Mat86radom » 23 kwie 2016, 10:40

Montował może ktoś z użytkowników na przód zestaw Mikoda GT (nawiercane i nacinane tarcze)??? Miałem takie tarcze w poprzednim aucie z klockami TRW i nie narzekalem. Teraz zastanawiam się czy aby nie wrzucić do zośki taki zestaw :?:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1938
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#118 Post autor: ryba1 » 23 kwie 2016, 13:06

Mat86radom, najlepiej będą się sprawować gładkie tarcze.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2422
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Plec:
Kontakt:

#119 Post autor: Mat86radom » 23 kwie 2016, 13:25

ryba1 pisze:Mat86radom, najlepiej będą się sprawować gładkie tarcze.
na tyle mam komplet trw, a co powiesz o przodzie w takim zestawie?

Awatar użytkownika
OpelGreg
Mieszkaniec
Posty: 322
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:41
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: południe
Auto: Zafira B Opc 241KM '08
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Birthday
Plec:

#120 Post autor: OpelGreg » 23 kwie 2016, 13:29

miałem założony zestaw tarcz i klocków Mikoda GT nawiercane i nacinane do Zafiry 1.8 -po jakimś czasie auto przestało hamować ! ponieważ Mikoda daje gwarancję dożywotnią na swoje tarcze wysłałem do reklamacji - panowie z Mikody stwierdzili że na tarczach zeszklił się materiał cierny klocków hamulcowych i zamiast poinformować mnie o tym telefonicznie /zostawiłem kontakt / i przetoczyć swoje tarcze oczywiście odpłatnie postanowili mi odesłać swój produkt w takim stanie jaki wysłałem ! najlepsze jest to że zakupiłem klocki do tych tarcz takie jakie mi polecił ich sprzedawca / niestety nie uwzględnili tego w reklamacji stwierdzając że cała wina leży po stronie klocków ! / za takie załatwienie reklamacji stwierdziłem że ze swoimi certyfikatami euro powinni handlować na targu ..... tarcze poszły do śmietnika tyle miałem z Mikody - osobiście nie polecam
VERONI2468

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”