ZA - hamulce

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#136 Post autor: ekmir » 09 wrz 2017, 08:43

Zdemontowałem zacisk i jarzmo.
Jarzmo już zostało zregenerowane.
Mam problem z tłoczkiem. Udało się go wykręcić ale nie chce wyjść środek tłoczka.
Po zdjęciu zawleczki udało się wyjąć sprężynę spiralną i łożyskową płytkę.
Niestety nie mogę wyjąć wewnętrznego tłoczka , który ma w środku gwint do wkręcenia w zacisk.

Proszę o pomoc - jak go wyjąć ?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#137 Post autor: Sumik » 09 wrz 2017, 15:20

Trzeba go mocno szarpnąć bo prawdopodobnie jest zapieczony na uszczelnieniu. Jak tylko zdemontowałeś wewnętrzny pierścień segera to musi puścić.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#138 Post autor: ekmir » 09 wrz 2017, 15:39

Zdemontowałem w obu tłoczkach wewnętrzny pierścień segera.
Niestety ten wewnętrzny tłoczek z gwintem w obu przypadkach nie chce wyjść :(

EDIT: - posty pisane w krótkim odstępie czasu należny scalić - Tunio999

Ostatecznie udało mi się wyjąć/wyciągnąć ten wewnętrzny "tłoczek" z wewnetrznym gwintem.
Niestety troszkę został z zewnętrznej strony potraktowany szczypcami.
To chyba nie będzie przeszkadzać w roli jaką spełniać będzie w zregenerowanym zacisku ?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 19:03 przez ekmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#139 Post autor: ekmir » 14 wrz 2017, 09:42

Możecie pomóc w ustaleniu, do czego służą (gdzie powinny być zamontowane) poszczególne elementy (chodzi o elementy gumowe - od 2 do 8 ):
Załączniki
ZESTAW-NAPRAWCZY-REPERATURKA-TYL-TLOCZEK-38-TRW-full-ZAFIRA.jpg
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, 09:44 przez ekmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#140 Post autor: Maćku » 15 wrz 2017, 06:31

Postaram się trochę pomóc, bo coś kojarzę z pracy na swoimi zaciskami tyle, że boscha

2 to gumka tłoczka
3. dodatkowa guma którą też dajesz przy tłoczku sądzę iż to nawet jest metalowa obejma na uszczelkę nr 2
4. uszczelki prowadnic zacisku
5. nie pamiętam dokładnie ale na 90% jest to uszczelniacz z tyłu zacisku od hamulca ręcznego
6. nie kojarzę tej uszczelki :/
7. oring odpowiedzialny też za ręczny lub w zależności od wymiaru może być do odpowietrznika
8. tu też nie pomogę nie przypominam sobie takiej uszczelki
Obrazek

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#141 Post autor: ekmir » 15 wrz 2017, 12:37

3. chyba wchodzi w zacisk, uszczelnia tłoczek
7. to nie jest uszczelka na wewnętrzny tłoczek z gwintem, który jest wewnątrz tłoczka ?
Załączniki
tloczek.JPG
tloczek.JPG (33.88 KiB) Przejrzano 1180 razy

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#142 Post autor: tomzam » 15 wrz 2017, 18:25

3. - główny uszczelniacz tłoczka (2 to tylko oslona przeciwpyłowa)
6. - nie zawsze wsytępuje, usztywnia pracę prowadnicy zacisku - jeżeli jest to tylko na jednej z prowadnic
8. - osłonka odpowietrznika

reszta j.w.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#143 Post autor: ekmir » 21 wrz 2017, 21:30

zaciski tylne zostały zregenerowane, a hamulce z tyłu odpowietrzone.
Ręczny działa :)

Problem jest jednak nadal z twardym pedałem :(

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1921
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#144 Post autor: Dziadek13 » 21 wrz 2017, 21:59

Twardy hamulec to podciśnienie czyli pompa wakum i nie sprawne serwo.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#145 Post autor: ekmir » 21 wrz 2017, 22:06

Dostałem na potrzeby sprawdzenia pompę - jesśi wymiana pompy nic nie poprawi sytuacji to będzie oznaczało, ze trzeba wymienić serwo :(
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 22:06 przez ekmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

ZA - hamulce

#146 Post autor: miodzik » 02 gru 2017, 10:41

Mam pytanie..
Do wymiany mam zaciski. Ręczny w lewym kole to historia. Zaciski tanie nie są, ale są firmy zajmujące się regeneracją po 150 za szt.
Wchodzić w taki temat? Czy od razu nowe?
Jaka jest Wasza opinia?
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1921
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

ZA - hamulce

#147 Post autor: Dziadek13 » 02 gru 2017, 12:33

A jeśli to nie tajemnica to jakie zaciski posiadasz BOSCH czy LUKAS?.
Zobacz po ile są nowe,bo stare reg za 150 zł troche się nie kali przy tych cenach.
https://allegro.pl/kategoria/hamulce-ta ... &stan=nowe
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 12:45 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

ZA - hamulce

#148 Post autor: miodzik » 02 gru 2017, 15:33

Oczywiście zapomniałem napisać bo zawsze zapominam traktując oczywistość jakby była w każdej ZA.
Mam system boshowski.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1921
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

ZA - hamulce

#149 Post autor: Dziadek13 » 02 gru 2017, 16:31

To nowe bosch-ki masz po 150 zł a regenerowane 150 Zł więc wybór prosty.
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-opel ... cb07a252a6
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 16:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

#150 Post autor: miodzik » 02 gru 2017, 17:55

Heh. No raczej... dzięki.

Nie sprawdziłem Allegro. Poszedłem tylko do sklepu motoryzacyjnego który sąsiaduje z moją firmą. Usłyszałem cenę jakieś 380 za sztukę...
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”