ZA - hamulce

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

ZA - hamulce

#151 Post autor: dikeys » 05 sty 2018, 18:44

Pytanie może prozaiczne,czy do ZA OPC z tyłu montowane są zaciski takie same jak do zwykłej Zośki,chodzi mi o rozmiar zacisku?

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

ZA - hamulce

#152 Post autor: wamka18 » 06 sty 2018, 14:48

Tak takie same tylko występowały dwa systemy Boscha i Lukasa, ale tarcze są takie same ale klocki zależne od systemu. Co ciekawe w ZB OPC zaciski są takie same co w ZA tylko jarzma są inne bo są tarcze większe.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2018, 14:48 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.

iceman_n
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 12:41
Lokalizacja: DK
Model:

Skuteczność hamulców

#153 Post autor: iceman_n » 19 sty 2018, 17:16

Czy we wszystkich ZA hamulce są takie słabe? W Touranie wystarczy dotknąć pedał hamulca i auto prawie staje dęba, a w Zafirze już kolejny raz miałem nieciekawą sytuacje przy parkowaniu, bo żeby auto stanęło trzeba wcisnąć pedał dosyć mocno i głęboko - utrudnia to manerwrowanie, ale nie tylko - szybka jazda w zatłoczonym mieście jest utrapieniem, bo względem normalnych aut jest bardzo duże opóźnienie w reakcji przez te hamulce i trzeba się ciągle pilnować.
Jeździłem dwiema ZA i Astrą G i we wszystkich hamulce były bardzo podobne - słabe! Na suchym przy większej prędkości właściwie nie da się doprowadzić do włączenia ABSu, gdzie w Touranie zrobiłem to bez problemu. Czy w ZB albo Astrze H wygląda to tak samo? A może w ZA OPC jest jakieś inne serwo/pompa i można by było przełożyć?
Klocki i tarcze zmieniane były jakieś 5 tys. km temu, ale nie ma różnicy, tarcze i klocki TRW.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2018, 17:18 przez iceman_n, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

Skuteczność hamulców

#154 Post autor: tomzam » 19 sty 2018, 19:14

OPC ma większe tarcze i to robi różnicę
założyłem u siebie takie i czuć, mam jeszcze w planie założyć mocniejszą pompę hamulcową ale już same tarcze dają duży progres, nie bez znaczenia są tez klocki ham - TRW nie są najlepszą opcją

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3560
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

Skuteczność hamulców

#155 Post autor: wampir11111 » 19 sty 2018, 20:37

Tarcze i klocki hamulcowe z TRW to lipa ;)
Zafira A opc ma 308mm tarcze jak i Zafira B niektóre modele
Zafira B opc ma 321mm ;)
Mam Astre G i swap hamulcy z 256mm na 280mm i jest :ok: ale tarcze Zimermann i klocki ATE ;)

iceman_n
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 12:41
Lokalizacja: DK
Model:

Skuteczność hamulców

#156 Post autor: iceman_n » 19 sty 2018, 21:06

tomzam pisze:
19 sty 2018, 19:14
OPC ma większe tarcze i to robi różnicę
założyłem u siebie takie i czuć, mam jeszcze w planie założyć mocniejszą pompę hamulcową ale już same tarcze dają duży progres, nie bez znaczenia są tez klocki ham - TRW nie są najlepszą opcją
właśnie wydaje mi się że jest to bardziej kwestia wspomagania/pompy hamulcowej niż samych klocków - po prostu w touranie hamulce są takie że można by było spokojnie wyhamować naciskając pedał małym palcem u ręki, dopiero pod koniec robi się przyjemnie twardy
natomiast w ZA muszę od początku cisnąć mocno, tak jakby wspomaganie było za słabe, ale też sam skok pedału jest spory - kilka razy większy w porównaniu do tego Tourana
wampir11111 pisze:
19 sty 2018, 20:37
Tarcze i klocki hamulcowe z TRW to lipa ;)
Zafira A opc ma 308mm tarcze jak i Zafira B niektóre modele
Zafira B opc ma 321mm ;)
Mam Astre G i swap hamulcy z 256mm na 280mm i jest :ok: ale tarcze Zimermann i klocki ATE ;)
nie no zimermanna nie będę wkładał do auta którym woże ziemniaki, myślałem o jakichś miekkich klockach z textara
mógłbyś porównać (seryjne najlepiej, jeśli miałeś okazje jeździć) hamulce z AG do tych w ZB? chodzi mi właśnie o czułość pedału

dzięki za odpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6029
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Plec:
Kontakt:

ZA - hamulce

#157 Post autor: Wojti » 19 sty 2018, 21:09

Jeździłem ZA i ZB w obu przypadkach trzeba mocno wcisnąć :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3560
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

ZA - hamulce

#158 Post autor: wampir11111 » 19 sty 2018, 21:16

Jak i w Astrze jak i w Zafirze pedał jest ok. Kwestia płynu kiedy był wymieniany :mysli: i na jaki
Ja w Astrze mam płyn ATE SL.6 dot 4 a w Zafirze ATE TYP 200 i te płyny robią robotę ;)

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

ZA - hamulce

#159 Post autor: wamka18 » 19 sty 2018, 22:37

Nie powiem że tak jest na pewno, jakiś czas temu u kuzyna w AG pedał hamulca wpadał prawie w podłogę. Padło na pompę hamulcową że jest do wymiany. Po wymianie byłem bardzo zaskoczony tym jak hamuje bo jeździłem nie jedną AG AH ZA ZB i we wszystkich hamulce działały poprawnie ale nic po za tym. A u kuzyna jak się przejechałem to nie umiałem dusić hamulca bo za każdym razem prawie oboje lądowaliśmy na szybie :lol: . Od tego czasu zastanawiam się czy nie przeprowadzić u siebie jeszcze raz eksperymentu na Zafirze aby potwierdzić moją teorię że po prostu pompy mają swoje lata i hamują tylko poprawnie.

iceman_n
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 12:41
Lokalizacja: DK
Model:

ZA - hamulce

#160 Post autor: iceman_n » 20 sty 2018, 20:48

wamka18 pisze:
19 sty 2018, 22:37
Nie powiem że tak jest na pewno, jakiś czas temu u kuzyna w AG pedał hamulca wpadał prawie w podłogę. Padło na pompę hamulcową że jest do wymiany. Po wymianie byłem bardzo zaskoczony tym jak hamuje bo jeździłem nie jedną AG AH ZA ZB i we wszystkich hamulce działały poprawnie ale nic po za tym. A u kuzyna jak się przejechałem to nie umiałem dusić hamulca bo za każdym razem prawie oboje lądowaliśmy na szybie :lol: . Od tego czasu zastanawiam się czy nie przeprowadzić u siebie jeszcze raz eksperymentu na Zafirze aby potwierdzić moją teorię że po prostu pompy mają swoje lata i hamują tylko poprawnie.
jak byś się widział z kuzynem to spisz numery tej pompy :D

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 922
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

ZA - hamulce

#161 Post autor: wamka18 » 21 sty 2018, 10:46

Z kuzynem się widzę co tydzień ale Astre miesiąc temu wymienił na VC także nie mam dostępu do tej pompy. Z tego co wiem to nie była jakaś firmowa tylko zamiennik.

Skasowany użytkownik 21152

ZA - hamulce

#162 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 » 09 mar 2018, 15:04

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj. Niedługo biorę się za wymianę przewodów hamulcowych. Zośka jest z ESP czyli ma przewody przy pompie w stalowym oplocie. Czy nic się nie stanie, jak założę od początku do końca nowe przewody, ale już bez tego oplotu? Czemuś ma on służyć? chyba, że ktoś wiem jak znaleźć takie przewody, tak żeby mnie cena nie zabiła. Dobrze też wiedzieć, że nie tylko ja narzekam na słabe hamulce w Zośce. Kolega zmienił już tą pompę hamulcową? dało to coś?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 15:05 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

ZA - hamulce

#163 Post autor: Rybka » 09 mar 2018, 20:08

Panowie, za kolejne spamowanie w tematach technicznych dostaniecie +. Posty nie wnoszące nic do tematu skasowałem.

rafaellowarszaw
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Lokalizacja: Warszawa
Model:

ZA - hamulce

#164 Post autor: rafaellowarszaw » 23 kwie 2018, 10:16

ZA 1.8 16V NJOY 10/2003
Witam.
Mam pytanie
Podczas jazdy (po przejechaniu kilku kilometrów) przy prędkości powyżej 50km/h piszczy z tylnego prawego koła. Po delikatnym wciśnięciu hamulców pisk ustępuje, jednak po odpuszczeniu pedała pisk pojawia się z powrotem. Po przejechaniu kilku kilometrów felga od tylnego prawego koła jest ciepła. Co to może być??
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Rafał

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

ZA - hamulce

#165 Post autor: evillysy » 23 kwie 2018, 10:48

Prawdopodobnie klocek nie cofnął się do końca i trze o tarcze. Sprawdź na początek prowadnice klocka, wyczyść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”