[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
szczepan122
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2017, 09:22
Lokalizacja: Niemcy
Model:

nierówna praca silnika 1.9 cdti zafira B

#106 Post autor: szczepan122 » 14 cze 2017, 13:10

Witam, podepnę się pod temat, codziennie rano podczas odpalania silnik dluzej kreci i nierowno pracuje do momentu rozgrzania sie, swiece sa ok, przekaznik rownież, myslalem o wymianie wiązki ale u mnie w zafirze owej nie ma, jest ciag kabli. prąd niedochodzi do świec po włączeniu zapłonu







kicaj pisze:
Jaco pisze:Czy jest mozliwe ze w pewnym momencie ta swieca padnie i silnik stanie czy pozostale 3 wystarcza do jazdy?
sprawny diesel zapali nawet bez swiec
wiece wspomagaja poranny rozruch na zimno,
generalnie padnieta swieca/swiece moze spowodowac problem przy rozruchu jak zimne auto oraz bardziej twarda, nierowna prace do czasu az silnik sie zagrzeje.

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#107 Post autor: mirek2602 » 13 lis 2017, 07:23

Witam mam pytanie u mnie też wyskakuje ten błąd dziś zobaczyłem na świece i gadałem woltomierzem ustawionym na omy i na naj mniejsza wartość 3 sztuki pokazywały 0.7 a jedna mega dużo. Moje pytanko czy dobrze sprawdziłem i wniosek że jedna do kitu. Wymienię oczywiście wszystkie jakie polecacie? I jak jest z dojście do odkrecenia? Rozumiem że pod szybie do rozbiórki. Jakiego sprzętu używacie do odkrecenia? Pozdro
Kostka Mirosław Bożacin ul

Radzik
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2017, 21:56
Imię: Radek
Lokalizacja: Łódż
Auto: 1.7CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:

Świece Żarowe

#108 Post autor: Radzik » 19 gru 2017, 18:48

Koledzy chciałem się dowiedzieć jak w 1.7 CDTI długo grzeje wam świeczki Bo u mnie przy -4 C grzeje jakieś 3 sekundy i myślę ze trochę za krótko, i muszę przez to z 5/6 razy obrócić rozrusznikiem aby odpalić Zośkę.
RJ

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

[B] Swiece zarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#109 Post autor: czarekcw » 19 gru 2017, 21:57

A to słyszysz obroty rozrusznika? Ciekawe ciekawe.

Poczekaj aż pompa paliwa się wyłączy na zapłonie i wtedy odpalaj. Ja w Z19dth czekam jakieś 10 sekund.

Skasowany użytkownik 6483

[B] Swiece zarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#110 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 19 gru 2017, 23:23

Świece żarowe grzeją znacznie dłużej niz sie świeci kontrolka w liczniku więc warto odczekać pare sekund i wtedy odpalić. Zobac\zysz ,że Ci zapali bez problemu .

Radzik
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2017, 21:56
Imię: Radek
Lokalizacja: Łódż
Auto: 1.7CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:

[B] Swiece zarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#111 Post autor: Radzik » 20 gru 2017, 20:29

Drodzy posiadacze Zosiek moje zdanie na temat wymiany świec jest taka. Jak dasz coś od siebie to ona odwdzięczy się tobie. Brak rannej rozterki "ODPALI CZY NIE ? " Polecam świeczki NGK i jasna sprwa wymiana tylko 4 szt i zapominasz o sprawie W kilku klekotkach takie miałem.

Dodano po 3 minutach 4 sekundach:
jarecki69 pisze:
19 gru 2017, 23:23
Świece żarowe grzeją znacznie dłużej niz sie świeci kontrolka w liczniku więc warto odczekać pare sekund i wtedy odpalić. Zobac\zysz ,że Ci zapali bez problemu .




Odpala tylko inne przyzwyczajenia np. z Citroena czy WV i dlatego moje pytanko?
RJ

Skasowany użytkownik 6483

[B] Swiece zarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#112 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 20 gru 2017, 20:50

Odpalanie w dieslu VW to bajka, tam silnik odpala "od strzała". tutaj w naszych oplach jest to nieosiagalne niestety ale ja sie juz z tym pogodziłem :)

Yarecki
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 08 paź 2012, 11:16
Lokalizacja: Szczecin
Model:

[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#113 Post autor: Yarecki » 23 sty 2018, 08:04

Witam, odświeżę temat, u mnie błąd 038008, czyli błąd świec żarowych, jaką oporność świecy traktować jako dobrą ? zalecenia co do kupna świecy, czy warto oryginały, u mnie auto ma 146 tyś. i pierwszy błąd, z tym odkręceniem to faktycznie problemy?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, 08:05 przez Yarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel (Vectra, Zafira), Yamaha (XV 535, 1100)
798 822 061

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#114 Post autor: rafant4011 » 23 sty 2018, 11:47

Co do świec to tylko BERU, bodajże szły na pierwszy montaż...

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 540
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#115 Post autor: Mawerix » 23 sty 2018, 16:57

Yarecki pisze:
23 sty 2018, 08:04
jaką oporność świecy traktować jako dobrą ?
Jakakolwiek wartość będzie znaczyć że świeca jest sprawna, brak reakcji miernika przy pomiarze = uszkodzona świeca.

Yarecki
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 08 paź 2012, 11:16
Lokalizacja: Szczecin
Model:

[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

#116 Post autor: Yarecki » 23 sty 2018, 22:41

dzięki za info
Opel (Vectra, Zafira), Yamaha (XV 535, 1100)
798 822 061

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”