[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mariusz80
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2010, 19:58
Lokalizacja: Warszawa
Model:

Jakie świece?

#46 Post autor: Mariusz80 » 14 kwie 2011, 20:06

Tak jak w temacie.
Oczywiście do ZB 1.9 CDTi 88kW.
Które będą lepsze?
NGK DPower 36 (Y-534J), czy NGK YE07?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#47 Post autor: Bodek » 14 kwie 2011, 20:27

Ja kupiłem oryginalną w ASO, gość kazał podać mi VIN i dopasował świece, podobno w tych samych rocznikach były różne rodzaje (do 2007 i od 2007), a wymieniałem tylko jedną i mam rocznik 2007 - koszt 90 zł :!: - masakra.

DO 2007

OD 2007
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

imalas
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 14 cze 2009, 23:13
Lokalizacja: tutejszy
Model:

#48 Post autor: imalas » 14 kwie 2011, 21:46

Bądź tu mądry!
Właśnie trafiłem na info, że te stare tj. 1214040 to w Zafirach B do 03.2008 tuuuuuuu
Skrót info, bo pewnie link zniknie za jakiś czas:
ŚWIECE ŻAROWE – ORYGINAŁ BERU

ALFA ROMEO FIAT OPEL SAAB

1.9JTD CDTI TiD, 2.4JTD

/made in Germany/

NUMERY KATALOGOWE:

BERU: 0100226436 / GN041

UŻYTKOWE: GN 041 / DG122 / DG-122 / 0250202036 / 15959

OE FIAT / OPEL: 46754154 / 12 14 040 / 1214040 / 93 180 295 / 93180295


OPEL
· ASTRA H (06.2004 – …) – 1.9 CDTI

· SIGNUM (04.2004 – 09.2008) – 1.9 CDTI

· VECTRA C (04.2004 – 07.2007) – 1.9 CDTI

· ZAFIRA (07.2005 – 03.2008) – 1.9CDTI

Mam zagwozdkę, bo mam rok modelowy 2007, a data produkcji 30.08.2006, bez ASO chyba nie pokombinuję! :lol:

Aston

#49 Post autor: Aston » 17 kwie 2011, 17:02

pisz pw do MieHor niech Ci powie jakie daj mu VIN i załatwione ...

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#50 Post autor: szmurlo » 18 maja 2011, 12:01

Witam,

A czy możliwym powodem występowania kodu P 0380(08) może być niedoładowany akumulator (mający powiedzmy 12,2 V)? Świece dajmy na to są OK, ale za niskie napięcie dla świec? Zdaje się, że elektronika nie pozwala włączyć wówczas ich grzania. Miałem ten błąd, chociaż auto zapalało bez kłopotów.

Pozdrowienia dla zafiromaniaków.

Awatar użytkownika
maglo18
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 12 gru 2009, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#51 Post autor: maglo18 » 18 maja 2011, 12:23

Mam ten sam błąd auto zapałało całą zimę ale u mechanika padła diagnoza spalone dwie siwce. Tak że przy sprawnych dwóch świecach samochód zapala beż większych problemów.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#52 Post autor: szmurlo » 18 maja 2011, 12:35

Ale moje świece są zbadane i dobre.

jojos
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:23
Imię: Irek
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#53 Post autor: jojos » 18 maja 2011, 13:30

U mnie odpalał bez problemu na jednej dobrej.Kluczem do sukcesu był dobry akumulator.Po wymianie świec błąd 0380 zniknął.
szmurlo pisze:Ale moje świece są zbadane i dobre.
Jeżeli były sprawdzane poszukaj przyczyny w przekaźniku świec.Jest zamocowany na obudowie akumulatora na przodzie.Posprawdzaj wszelkie przewody
,,wszystkim się zdawało,
że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało''.

norbert_p

#54 Post autor: norbert_p » 19 maja 2011, 15:18

Jak można sprawdzić świece nie wykręcając ich z bloku? Można to wogóle zrobić?

Awatar użytkownika
aszifo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:52
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#55 Post autor: aszifo » 19 maja 2011, 17:23

Mnie kiedyś mechanik pokazał taki bardzo prosty sposób: odłączasz przewód zasilający od świecy, następnie podłączasz kabelek do + na akumulatorze i drugim końcem kabelka dotykasz świecy w miejscu gdzie podłącza się zasilanie. Jeżeli słychać że zaiskrzy, to znaczy że świeca jest ok. Próbowałem już tego sposobu w moim aucie i faktycznie się sprawdził.
kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti, zafira C 2,0 CDTI

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#56 Post autor: szmurlo » 13 cze 2011, 17:28

Czy to są świece, czy wtryskiwacze:

http://www.garnek.pl/szmurl1/15480837

??

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#57 Post autor: kubik_CDTi » 13 cze 2011, 19:20

szmurlo pisze:Czy to są świece, czy wtryskiwacze:

http://www.garnek.pl/szmurl1/15480837

??
Wtryski
Chipped by MR Motors

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#58 Post autor: szmurlo » 13 cze 2011, 21:01

Tak myślałem. Za dużo kabli, jak na zwykłe grzanie.

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#59 Post autor: Przemcio » 15 cze 2011, 12:18

Dla wszystkich ciekawych świec żarowych BERU .Na ich stronie napisali że sprawdzamy po 70-100 tys. km. :>
Większa wiedza daje większe możliwości.

GrzeŚ_79
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:34
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#60 Post autor: GrzeŚ_79 » 30 lip 2011, 21:28

A tu jest filmik dot. wymiany świec (w języku obcym :) )

Filmik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”