[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
tico0

#61 Post autor: tico0 » 01 sie 2011, 09:41

Film fajny tyle że to ZA.... nic wspólnego z ZB...

CHRIS7779
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:23
Lokalizacja: KRAKÓW
Model:

Swiece żarowe

#62 Post autor: CHRIS7779 » 09 sie 2011, 14:51

Przez pół roku miałem błąd świec żarowy ( jednej). Przy próbie wykręcenia okazało sie to niemożliwe. Serwis men stwierdził, że jedna świeca jest walnięta na jednym z cylindrów. Po nie udanej próbie po jakimś czasie błąd sam zniknął, a silnik zaczął jakby bardziej klekotać.
W czym może być problem.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km

norbert_p

#63 Post autor: norbert_p » 25 wrz 2011, 20:56

Czy uszkodzenie świecy żarowej zawsze zostanie zapisane błędem, który wychwyci OC? Czy może się tak zdarzyć, że uszkodzenie świecy żarowej na OC nie będzie widoczne?

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

Błąd świec żarowych w dieslu.

#64 Post autor: szmurlo » 25 lis 2011, 14:04

Witam,

Mam sprawdzone wszystkie 4 świece. Są OK.
Jednak alarm z błędem grzania powraca po kasowaniu. Wyświetla się też samochód z kluczykiem na panelu czołowym, który gaśnie, gdy silnik się nieco rozgrzeje.
Co może szwankować?
Da radę samemu dojść co i jak się złego dzieje?

Pozdrawiam,

WS

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#65 Post autor: Lorry » 25 lis 2011, 14:10

Skoro świece są OK to może przekaźnik od nich padł albo coś takiego...

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#66 Post autor: szmurlo » 25 lis 2011, 14:49

Znaczy: "Elektryku, witaj?

danio
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#67 Post autor: danio » 26 lis 2011, 07:35

W tym przypadku musisz szukać dobrego elektryka bo do zestrzelenia elementów jest wiele - przekaźnik, sterownik itp.

Mudmo

#68 Post autor: Mudmo » 26 paź 2012, 18:18

Witam
To że świece w danym modelu są różne wiemy już z poprzednich postów. Sam ostatnio przerabiałem ten temat. Ostatnio (od lipca) walczę z moja zośką, a dokładniej z problemami z uruchamianiem. Zaznaczę że opcom nie pokazał żadnych błędów. A problemy są. Po nocy cięzko odpala, ale i w dzień mam problemy. Mimo temperatury na zewnątrz oscylującej w ok. 20-25 stopni. Postanowiłem zacząć od wymiany świec. Zakupiłem nówki sztuki i wymieniłem. Okazuje się jednak że "nowe" są o jakieś 6 mm krótsze (dobierane po numerze vin). Problem jednak nie zniknął. Wymieniłem więc czujnik temperatury płynu - problem nie zniknął. Aku jest sprawny (przynajmniej w teorii- nie mam możliwości sprawdzenia go pod obciążeniem), świece wymienione, czujnik temperatury cieczy również. Filtr paliwa wymieniony, żadnych "zapowietrzeń" nie stwierdzono. Została mi tak na dobrą sprawę tylko wymiana modułu (koszt ok 200 zł). Ewentualnie zastanawiam się jeszcze nad tą długością świec. 6mm to może być akurat tyle, że za mało wystają i nie wystarczająco dogrzewają komorę. Zaznaczę że (troche eksperymentowałem) po odłączeniu czujnika temperatury cieczy znacząco wydłuża się czas grzania świec i wtedy problem z uruchomieniem znika. Zastanawiałem się żeby podmienić moduł od kogoś, ale nie bardzo mam od kogo. A wydac 200 na nowy - jak okaże sie że niepotrzebnie to przecież zwrócić się nie da (zwrotów elektroniki raczej nikt nie przyjmuje).
Zaznaczę że jedyny błąd jaki mi się pokazuje to "siłownik przepustnicy". Ale on jest "od nowości", a problem pojawił się w lipcu gdzie przy wysokich temperaturach ciężko było uruchomić zimny silnik.
Może ktoś ma jakiegoś pomysła?

PiterG
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 27 paź 2011, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Opel Zafira1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#69 Post autor: PiterG » 29 paź 2012, 22:33

Witam Wszystkich.
Dzisiaj w Zosi pojawił się błąd. Samochodzik z kluczykiem nie gaśnie z resztą kontrolek (poz. zapłon) przed odpaleniem. Po odpaleniu gaśnie. Generalnie samochód zapala bardzo dobrze. Po podłączeniu kompa wyskoczyło 38008 (stąd post w tym temacie), B0992 oraz B0993.
Znaczenie błędów znam. 2 godziny temu zostały skasowane ale po zrobieniu zakupów wróciły ... Macie jakieś sugestie od czego zacząć prace przy Zosi ?

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3460
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#70 Post autor: Maciek » 30 paź 2012, 22:06

PiterG pisze: Znaczenie błędów znam. 2 godziny temu zostały skasowane ale po zrobieniu zakupów wróciły ... Macie jakieś sugestie od czego zacząć prace przy Zosi ?
Coś dziwne te numery błędów... dokładnie tak były wyświetlone w kompie po odczycie?

PiterG
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 27 paź 2011, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Opel Zafira1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#71 Post autor: PiterG » 31 paź 2012, 07:42

Dokładnie takie były wyświetlone.
38008 od świec żarowych
B0992-00 Obwód elementu grzewczego 2, wadliwe działanie
B0993-00 Obwód elementu grzewczego 3, wadliwe działanie

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3460
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#72 Post autor: Maciek » 31 paź 2012, 08:12

Czyli teoretycznie 2 i 3 świeca do wymiany.
Z reguły wymienia się komplet...

PiterG
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 27 paź 2011, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Opel Zafira1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#73 Post autor: PiterG » 31 paź 2012, 12:03

Teoretycznie tak :)
Mam zamiar wymieniać komplet. Nie będę bawił się w pojedyncze sztuki. Wymienię pewnie w przyszłym tygodniu. Odezwę się po wymianie i napiszę czy błędy wracają.

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 18:17 ]
W dniu dzisiejszym nastąpiła wymiana świec. Na chwile obecną błąd nie powraca :D Wszystko jest ok :piwo: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#74 Post autor: Flora » 12 mar 2014, 10:48

Trochę odgrzeję temat. Krótko po zakupie samochodu okazało się, że akumulator nadaje się jedynie do wymiany. Wypedałowałem wtedy masę błędów, ale po wymianie akumulatora większość problemów zniknęła. Pozostał niestety błąd 38008. Samochód odpala raczej normalnie, przez chwilę pali się kontrolka z kluczem, ale po przejechaniu niewielkiego dystansu gaśnie.
Czy jest to błąd, który powinien sam zniknąć jeżeli świece są ok, czy trzeba go kasować ręcznie?

bosman242
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2012, 18:38
Lokalizacja: Jawor
Model:

#75 Post autor: bosman242 » 20 mar 2014, 11:49

Witam...z tym problemikiem poram się już jakiś dłuższy czas ... sprawdzałem świece (próbnikiem z żarówką) niby jest oki, natomiast należało by jeszcze raz wykręcić i sprawdzić oporność. Domniemam, iż nie jest taka sama na wszystkich świecach. Myślę tak: przymierzam się do wymiany rozrzadu, jak do tyłu silnika będę miał dostęp wymienię komplet świeczek. Chodz nie są to ,,tanie rzeczy" :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”