[B] Świece żarowe - silniki - 1,7 i 1.9 CDTI, common rail

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
jesion0102
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:28
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Model:

#76 Post autor: jesion0102 » 29 wrz 2014, 22:31

Witam

w temacie jest napisane żeby wykręcać przy zimnym silniku, byłem u dwóch mechaników i mówili żeby najlepiej rozgrzać silnik to jak to jest w końcu jak wy odkręcaliście?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3875
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#77 Post autor: janekW67 » 29 wrz 2014, 23:03

Większość głowic jest wykonanych z aluminium, a co za tym idzie,rozszerzalność cieplna aluminium jest większa niż stali. Jeśli głowica jest aluminiowa,a świeca stalowa,to rozgrzana głowica "ściska" świecę i jest ją trudniej wykręcić. Dlatego,lepiej wykręcać na zimnym.
Oczywiście!

jesion0102
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:28
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Model:

#78 Post autor: jesion0102 » 30 wrz 2014, 20:34

janekW67 pisze:Większość głowic jest wykonanych z aluminium, a co za tym idzie,rozszerzalność cieplna aluminium jest większa niż stali. Jeśli głowica jest aluminiowa,a świeca stalowa,to rozgrzana głowica "ściska" świecę i jest ją trudniej wykręcić. Dlatego,lepiej wykręcać na zimnym.
Dzięki też tak pomyślałem, nie wiem dla czego tak mi doradzili. Mam nadzieje ze nie urwę :lol:

tomekk85
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2014, 21:18
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#79 Post autor: tomekk85 » 02 gru 2014, 21:44

Witam,

mam problem związany z świecami żarowymi (Zafira 1.7 CDTi). Pojawiła mi się kontrolka z samochodzikiem, pojechałem na komputer no i wyszło że świeca żarowa jest do wymiany. Oddałem do mechanika i tu zaczyna się problem (zleciłem wymianę od razu wszystkich). Jednak zamiast szybkiej naprawy, skończyło to się tym że została ukręcona świeca u tego mechanika (oczywiście twierdzi, że i tak by mi się ukręciła bo była tak zapieczona). Kwestia że zabiera się teraz do zdjęcia głowicy bo nie potrafi jej wykręcić. W związku że nie jestem obcykany w te sprawy chciałem się podpytać na co zwrócić w tym przypadku szczególnie uwagę. Czy wystarczy jak wymieni samą uszczelka pod głowicą czy musi wymienić także inne uszczelki aby póżniej nie było problemów (oczywiście w związku z kosztami mechanik chce to napewno zrobić jak najszybciej i z wymianą tylko koniecznych elementów).
Aktualny przebieg to 113 000km.
Będę wdzięczny za porady.

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#80 Post autor: tomix » 30 gru 2015, 16:25

witam, proszę o pomoc, przy jakiej temp zewnętrznej oraz temp silnika włącza się grzanie świec ?, dzisiaj miałem 1 stopień na dworze, temp silnika 34 stopnie i prąd nie pojawia się na ,,fajkach'' świec , czy świece grzeją zawsze, nie zależnie od temp czy tylko w określonych warunkach ? (silnik wg mojego profilu )
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#81 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 30 gru 2015, 19:44

Grzanie świec związane jest z temp silnika i latem świece nie grzeją jak jest gorąco. Zimą powinny zawsze Ci grzać . Przynajmniej tak jest u mnie :)

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#82 Post autor: tomix » 30 gru 2015, 20:03

Jak by ktoś mógł sprawdzić ile czasu po przekręceniu zapłonu prąd podawany jest na świece na zimnym i ciepłym silniku mieli byśmy jakieś porównanie :piwo:
Obrazek

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#83 Post autor: tomix » 31 gru 2015, 07:06

Dzisiaj rano ( godz 6.30 temp -4 stopnie) sprawdziłem,że prąd był podawany na świece przez 20 sekund 8)
Obrazek

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#84 Post autor: tomix » 03 sty 2016, 18:30

koledzy, takie pytanie, czy dzisiaj przy -14 stopniach mój silnik powinien odpalić na trzech sprawnych świecach ?
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#85 Post autor: rafant4011 » 03 sty 2016, 19:34

powinien, jeśli poza tą jedną świecą wszystko jest ok to powinien. na początku trochę by nierówno popracował (na 3 garach) później wszystko wróciło by do normy.
PS; Ładną zafirkę masz w sygnaturze :> ;)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 19:35 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#86 Post autor: tomix » 03 sty 2016, 19:38

nie wiem, paliwo było w sumie kupowane miesiąc temu na orlenie( wtedy nie było jeszcze mrozów i mogło być paliwo bez dodatków zimowych ) + nalany depresator , nie wiem czy to mogło być przyczyną nie odpalenia :evil:
Obrazek

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#87 Post autor: tomix » 04 sty 2016, 17:19

Dzisiaj wykręciłem świece i okazało się, że były trzy spalone a jedna dobra, wcześniej sprawdzałem je niby starym indiańskim sposobem ,,na iskrzenie'' trzy iskrzyły jedna nie, myślałem, że trzy są dobre a jedna spalona a było na odwrót :mur:
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#88 Post autor: rafant4011 » 04 sty 2016, 18:49

miałeś problemy z wykręceniem? jakiś specjalny sposób masz?

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#89 Post autor: tomix » 04 sty 2016, 19:01

Sposobu jako takiego nie mam wcześniej przed wczoraj i wczoraj siknąłem trochę zwykłego odrdzewiacza, ogólnie bardzo ładnie się odkręciły, w brew opiniom odkręcałem na ciepłym silniku bo ,,jestem w gorącej wodzie kąpany'' , jak tylko przywiozłem świece ze sklepu musiały być wymienione :luz: , kolega który od 15 lat prowadzi auto naprawę mówił mi, że ogólnie w tych silnikach nie ma problemu z wykręceniem świec, oczywiście może być różnie, ale u mnie poszło jak po maśle :)


EDIT

były takie

http://allegro.pl/swiece-opel-zafira-ve ... 75762.html

a nowe kupiłem takie

http://allegro.pl/swiec-zarowe-denso-4s ... 26322.html (ładna przebitka, ja w sklepie zapłaciłem 240 pln :> )

na początku nie wiedziałem jakie kupić bo zdania były podzielone, ale czas pokarze co będzie dalej :)

Posty pisane w krótkich odstępach czasowych edytujemy i scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 13:33 przez tomix, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
jaro9
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 10 gru 2010, 17:15
Lokalizacja: Małopolska Kęty
Model:

#90 Post autor: jaro9 » 29 sty 2016, 12:38

Cześć. Mam taki problem.
Po przekręceniu stacyjki po chwili powinna zgasnąć żółta kontrolka samochodu z kluczykiem, ale tak się nie dzieje i gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem błedy OP-Comem i pojawia się błąd "P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego". Jak wiadomo - świece. Wymieniłem wszystkie 4 na oryginalne GM i dodatkowo sterownik świec. Skasowałem błąd Op-Comem wieczorem ale na drugi dzień znów błąd się pojawił. Dodam że samochód bez problemu odpalał przy -18 C. Co jeszcze może być powodem tego błędu.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 13:04 przez jaro9, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”