[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
shell'a
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 07 lut 2009, 15:01
Lokalizacja: Polska
Model:

#16 Post autor: shell'a » 25 wrz 2011, 23:08

może oszczędność materiału ? mniejszy radiator - ale pasuje

antek strażak
Posty: 1
Rejestracja: 04 cze 2012, 08:54
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Model:

#17 Post autor: antek strażak » 04 cze 2012, 09:15

mam pytanko po wymianie mostka szczotko trzymacza z regulatorem ładowanie 14,18v po ujechaniu około 5km zapala sie kontrolka ładowania ,ładowanie mierzone przy zapalonej kontrolce pokazuje 14,08v ,gasze odpala kontrolka nie swieci kawałek sie przejade zapala sie a ładowanie jest? przy odłączaniu alternatora były trzy przewody dwa na srubke 8 jeden z nich dyndał ? czy ma być przykręcony razem z tym drugim?

himenos
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2013, 20:24
Lokalizacja: Zary
Model:

#18 Post autor: himenos » 16 paź 2013, 13:33

Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanko
Jakiej firmy alternator najlepiej kupić

W sumie to w listopadzie 2012 wymienialem altka.A jakies 3 tyg.temu po przejechaniu okolo 5 km pod domem zauwazylem ze sie troche dymi z pod maski,macha do gory a tam z okolicy altka sie troche zakurzylo!sasiad ala mechanik rzucil okiem powiezchownie i mowi ze czasem nadmiar oleju z silnika(a byl nadmiar bo wczesniej byl wyminieny i zalalo sie troche za duzo)wycieknie na goracy silnik i moze sie zadymic!spoko,4 dni temu znowu to samo lekki dymek z pod maski,a dzisiaj rano zaswiecila sie kontrolka aku i wypedalowalem 621-622 ladowanie sprawdzone miernikiem daje 0,5v! czyli altek kolejny raz rozumie???

A ze mieszkam w skandynawi to wymiana mostkow,diod itp(tutaj takie zeczy tylko w servisie OPLA). cenowo wynosi wiecej niz nowy altek zciagniety w 4 dni z Polski...

Aha wczesniej przy pierwszej wymianie wyczytalem ze zoski maja DENSO 105A ktos doradzil zeby wstawic takiej samej firmy tylko wiekszy,a wiec zakupilem DENSO 140A plus nowy aku,a ten stary wymontowany w sumie to byl nie 105A a 130A.


Tak wiec teraz mam dylemat jaki zciagnac z polski,mysle o boschu?
Ktos cos moze doradzic???

Proszę nie pisać takich samych postów w różnych tematach :!: - Bodek
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, 18:47 przez himenos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#19 Post autor: URIEL71 » 23 gru 2015, 20:16

Witam wszystkich :)
Po przebojach i ładowaniu akumulatora kupiłem nowy alternator stary był firmy DENSO 130A,
czytając forum ludzie wymieniali na BOSCH więc kupiłem BOSCH 140A i tu pojawił się problem, jest inne mocowanie dwóch kabli i nie wiem co zrobić, w Denso jest tak
Obrazek
A w BOSCH jest tak
Obrazek
Pytanie mam czy podłączenie tych kabli jest obojętne, bo nie wiem teraz jak podłączyć kable w Bosch, muszę coś wykombinować.
Raczej warsztat nie w chodzi w role bo mieszkam w Norwegi a taka usługa kosztuje dużo jak już pisał kolega z posta wyżej, jak te kable podłączyć ?
Dziękuję z góry za pomoc

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#20 Post autor: URIEL71 » 26 gru 2015, 20:50

Czyli nikt nie wie co zrobić :cry:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#21 Post autor: gRZENIU » 26 gru 2015, 21:01

URIEL71, Poczekaj troszkę , okres świąteczny i odp. mogą być troszkę w późniejszym terminie ... Koledzy , którzy wymieniali na pewno pomogą ... ;) Cierpliwości ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1932
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#22 Post autor: ryba1 » 26 gru 2015, 21:07

URIEL71, nie możesz oddać i kupić taki sam???
URIEL71 pisze:Pytanie mam czy podłączenie tych kabli jest obojętne
nie jest.

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#23 Post autor: URIEL71 » 27 gru 2015, 16:43

ryba1, gdyby to było w Polsce tak bym zrobił, ale mieszkam w Norwegi i to jest problem, koszty wysyłki, urząd celny. Alternator pasuje tylko podłączenie kabli, mam już nawet pasującą złączkę tylko teraz jaki kabel w jaką dziurkę hahahaaa :shock: :lol:

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#24 Post autor: fredas » 27 gru 2015, 20:22

A jakoś kolorem przewodów lub sprawdź po zdjęciu szczotkotrzymacza :mysli: porównaj gdzie idzie dany przewód i powinno się udać :ok:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#25 Post autor: URIEL71 » 27 gru 2015, 21:50

Alternator mam już zamontowany, odpalałem z kablami podłączonymi na dwa sposoby i nie ma różnicy, boję się go rozbierać bo mam gwarancję na niego, fakt że jestem daleko od kraju, ale nie chcę stracić gwarancji na 1300 zł , gdybym wiedział że są dwa mocowania kabli w tych dwóch modelach altków to bym kupił Denso i było by po problemie, gość z którym się konsultowałem telefonicznie nic mi nie wspomniał o tym, a rozczarowanie przyszło gdy zacząłem go montować, na przyszłość dla innych kolegów chcących wymieniać altki upewnijcie się co do kabli, kurcze może ktoś przypadkowo zrobił fotkę bosch-owskiego mocowania i koloru kabli to by mi bardzo pomogło, komputer nic mi nie pokazuje że alternator nie ładuje, czy wtyczkę podłącze tak czy w odwrotną stronę :?

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#26 Post autor: URIEL71 » 29 gru 2015, 09:54

Witam ponownie udało mi się znaleść zdjęcie w internecie co do mojego Altka Bosch.
Tutaj jest niby to co do czego ma być podłączone tylko który kolor kabla do DFM a który do L

Obrazek
tutaj znalazłem fotki szczotko trzymacza i wszystko jest zalane plastikiem
Obrazek
Obrazek
Może teraz ktoś mi pomoże jaki kolor do jakiego pin :mysli:

Witam po raz kolejny jest już po 22.00, ale już z rozwiązaniem mojego problemu, piszę w tym poście bo nie chcę zaśmiecać.
Oto rozwiązanie mojego problemu, pomogła mi pierwsza fotografia którą zamieściłem rano, a rozwiązanie przyszło gdy ściągnąłem opaski termoskurczliwe z kabli uciętych przy altku, wiadomo musiałem je uciąć by podłączyć do bosch-a, załączam fotkę prawidłowo podłączonych kabli do Denso tak były podłączone u mnie w samochodzie.

Obrazek

Więc porównałem z pierwszą fotografią i Bingo :lol: , ładowanie utrzymuje się na 13,7do 14,01, w porywach myślę że jest oki.
Myślę że komuś się to przyda w przyszłości kiedy będzie stał z alternatorem w ręku i pytaniem jak teraz podłączyć kable :lol: oczywiście alternator Denso będzie regenerowany i będzie czekał jako zapasowy , Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 22:27 przez URIEL71, łącznie zmieniany 1 raz.

PETERSS
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#27 Post autor: PETERSS » 25 paź 2016, 19:11

URIEL71 pisze:Więc porównałem z pierwszą fotografią i Bingo :lol: , ładowanie utrzymuje się na 13,7do 14,01, w porywach myślę że jest oki.
Właśnie jestem po takim samym zabiegu tyle, że mam boscha 120 A i zamiast w aucie być ori altek denso to niespodzianka :D miałem założony magneti marelli 120A i podłączone były dwa przewody: do ładowania i do kontrolki a trzeci przewód zawinięty w wiązkę :lol:
Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu ładowanie z 13,0V skoczyło na 14,01V ale nie dało mi to spokoju bo z alternatora wychodziło 14,4 V a do aku nie dolatywało tyle i ...... okazało się że jeszcze mam do roboty przewód masowy (-) gorący jak diabli, a jak zrobiłem prowizoryczną masę do silnika z klemy (-) no to jak w książce 14,4 V :shock:
Stary altek ma padnięte łożyska i coś się w nim zmieliło bo pełno metalowych opiłków i pyłu - ale jak poprzednik pisał będzie regenerowany i na zapas :P Ach te ZOŚKI... :roll:

Ors
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2015, 08:18
Imię: Darek
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZB 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi

#28 Post autor: Ors » 18 sty 2018, 14:23

Dzień dobry,
potrzebuję kupić alternator do ZB VIN W0L0AHM758G013885.
czy BOSCH nr katalogowy GM 62 04 279 (140A) będzie pasował?
jakie jest oznaczenie silnika mojej zafirki?

Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
Darek /Ors/.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi

#29 Post autor: Bodek » 18 sty 2018, 14:55

Ors pisze:
18 sty 2018, 14:23
Dzień dobry,
potrzebuję kupić alternator do ZB VIN W0L0AHM758G013885.
czy BOSCH nr katalogowy GM 62 04 279 (140A) będzie pasował?
jakie jest oznaczenie silnika mojej zafirki?

Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
Darek /Ors/.
Twój silnik to Z19DT i według nr VIN posiadasz w aucie: K09 = ALTERNATOR,120A

Jak wpiszę Twój nr VIN, to znika mi nr części - zapytaj w ASO Opla.

W poprzedniej wersji katalogu dla Twojego nr VIN był nr części: 13308507 i nr katalogowy: 1202115, teraz widnieje to jako nr dla zakresu nadwozia od 9G...... , Twój jest 8G......
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 15:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Ors
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2015, 08:18
Imię: Darek
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZB 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi

#30 Post autor: Ors » 18 sty 2018, 15:09

Dzięki serdeczne
może uda się kupić warunkowo (jak będzie pasował) :-))

Niby pisze że pasuje do Z19DT, ale to jest automat i czasem śmieszne rzeczy wychodzą .... :-(

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 15:10 przez Ors, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”