[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#76 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 10 mar 2013, 21:38

Może Ci się układ zapowietrzył i dlatego masz chłodno w aucie. Może w nagrzewnicy przez to nie masz odpowiedniej ilości płynu i stąd to zimno ? :/

monter26
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 mar 2013, 16:33
Lokalizacja: stąd
Model:

#77 Post autor: monter26 » 23 mar 2013, 21:58

ja mam jeszcze inny problem...
słabo działa ogrzewanie... wskazówka całkiem z lewej nawet przez 15-20km...a później 90,100,110.....płynu na zimnym tyle ile trzeba ale gdy dojdzie do tych 110 stopni i zaglądam pod maske to zbiorniczek pusty...po odkręceniu korka płyn nagle gwałtownie wraca z układu do zbiorniczka aby po chwili gdzieś znowu zniknąć ... korek zbiorniczka mam nowy a na zbiorniczku ciągle mokro ... macie jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#78 Post autor: Rybka » 23 mar 2013, 22:18

Zapowietrzony pewnie układ chłodzenia masz.

herkules
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 23 sty 2013, 10:33
Lokalizacja: Białystok [BI]
Model:

#79 Post autor: herkules » 24 mar 2013, 09:39

u mnie jest już wszystko w porządku :) znalazłem przyczynę słabego ogrzewania ,mianowicie gdy rozbierałem deskę rozdzielczą przy składaniu linka z pancerzem była zamocowana ale pancerz nie był spięty metalową spinką. :| Teraz ogrzewanko działa jak ta lala :ok:

monter26
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 mar 2013, 16:33
Lokalizacja: stąd
Model:

#80 Post autor: monter26 » 24 mar 2013, 14:14

ROBERT17244 zapowietrzony to chyba on już nie jest bo ze 2 tygodnie dolewam i ciągle to samo...żadnych wycieków a już z 5 litrów płynu dolałem... odpowietrza się podobno samoczynnie ...

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#81 Post autor: Rybka » 24 mar 2013, 14:33

Oj to muszę cię zmartwić ale jeśli wciąż dolewasz a jego brak to uszczelka pod głowicą się kłania.

Podsyłam fajny temat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2007

monter26
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 mar 2013, 16:33
Lokalizacja: stąd
Model:

#82 Post autor: monter26 » 24 mar 2013, 20:32

Mam nadzieję ,że to nie uszczelka. Dzięki za link . Jutro sprawdzę poziom CO2 w zbiorniczku płynu analizatorem spalin i zobaczymy. :roll:

[ Dodano: Wto Mar 26, 2013 22:27 ]
Jednak uszczelka :-( tlenek węgla w zbiorniczku obecny...głowica już zdjęta i wszystko widać...niestety przedmuchy po tej gorszej stronie uszczelki czyli od strony bloku ....

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:40 ]
auto naprawione. Głowica planowana, zawory docierane ,uszczelniacze wtrysków wymienione, uszczelki (głowicy i wydechu) wymienione. Płynu już nie ubywa. Koszt naprawy z robieniem głowicy i częściami 1400 PLN

roberto
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
Imię: Robert
Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
Auto: Opel Zafira 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#83 Post autor: roberto » 08 maja 2014, 15:43

Witam mam pytanie dotyczące wskazań temperatury cieczy chłodzącej w trasie wskazówka pokazuje 0 albo pływa w zakresie 70 stopni w korkach dojdzie do 90 stopni ale przeważnie wskazówka jest w położeniu zerowym. A auto mam dopiero od 2 dni, jak napisałem w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki gdzie szukać usterki.

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1213
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#84 Post autor: ojciec polak » 08 maja 2014, 20:06

roberto, Napisałeś w dobrym dziale. Problem taki jak Twój był wielokrotnie poruszany. Poczytaj a dowiesz się wszystkiego. Moim zdaniem masz do wymiany kompletny termostat.

elofura
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:45
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Model:

#85 Post autor: elofura » 25 lis 2014, 12:03

Mam problem. Wskazówka na desce rozdzielczej w ogóle się nie rusza. Przejechałem 100 km i nawet nie drgnęła, powietrze leci ciepłe ale nie gorące. Pytanko czy to tylko czujnik? Czy termostat. Czy jeżeli podjadę na kompa pokaże jakieś błędy? Jaki polecacie termostat i czujnik do tego modelu?

Dziękuję i pozdrawiam.

Skasowany użytkownik 6483

#86 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 25 lis 2014, 13:35

Na początek sprawdź sobie czy Ci działa czujnik temperatury cieczy . Wypnij ten przewód przy termostacie i zewrzyj do masy, wtedy powinna Ci wskazówka skoczyć na przeciwległe pole a jesli nie , to masz jakis problem z elektryką.

PUSZEK30
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2012, 14:32
Lokalizacja: SZCZECIN
Model:

#87 Post autor: PUSZEK30 » 02 gru 2014, 05:14

witam wszystkich serdecznie.

proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tych sprawach,

mianowicie dwa dni temu zauważyłem wyciek pod swoim autem jak przyjechałem do pracy,kapał mi płyn chłodniczy nie z węża a raczej i najprawdopodobniej z łączenia chłodnicy z plastikiem z boku z lewej strony stojąc przodem do maski,węże były suche,
kolega stwierdził że rozszczelniła mi się chłodnica i warto kupić opiłki aluminiowe i wsypać do płynu i powinno to uszczelnić,kupiliśmy to na cpnie i wsypałem dwa male pojemniczki i dolałem płynu żeby zgadzał się stan, na dzień dzisiejszy brak wycieków,niby wszystko jest ok,ale teraz pojawił się problem z nagrzewnica,mianowicie wcześniej grzała super,a teraz jak auto ma 80-90 stopni to nie grzeje,leci zimne powietrze,nawet jak auto gazowałem na 3- 4,5 tys obrotów to też troszkę poszło ciepłego powietrza,ale to minimalnie i lipa. dalej zimno,bardzo proszę o pomoc,nie wiem co robić i jak za to się zabrać,pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#88 Post autor: Maćku » 02 gru 2014, 07:30

PUSZEK30, problem może być taki, że opiłki zablokowały elektrozawór do nagrzewnicy i możesz nie mieć obiegu i dopiero od strony powrotu na wysokich obrotach coś ciepłego płynu chłodniczego przechodzi - to ta gorsza wersja, ta bardziej optymistyczna to taka byś dobrze odpowietrzył układ! nagrzewnica jest najwyższym punktem obiegu chłodniczego.
Znajdź odpowietrznik, zagrzej auto i jak się zagrzeje przy odkręconym odpowietrzniku utrzymuj zakres obrotów silnika 2-3tys. ewentualnie możesz przedtym na zimnym silniku podpompować ręcznie wężami od chłodnicy na otwartym korku, a potem go odpal ;)
Obrazek

PUSZEK30
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2012, 14:32
Lokalizacja: SZCZECIN
Model:

#89 Post autor: PUSZEK30 » 02 gru 2014, 17:08

witaj MAĆKU,
dzięki śliczne za odp,szczerze pisząc to próbowaliśmy auto odpowietrzyć i z tego co widziałem pod maska to najwyższym punktem odpowietrzenia będzie wąż który idzie do parownika( auto ma zainstalowana instalacje gazową),opaskę popuściłem trochę wąż zdjąłem,i zrobiłem szczelinę żeby powietrze zeszło i zaczął delikatnie płyn nagrzany lecieć pod ciśnieniem,oczywiście nic to nie pomogło,auto trzyma swoja temp czyli w granicach 80-90 stopni,jeżeli możesz to proszę o fotki jakieś jak mogę auto odpowietrzyć,może ty masz swoja metodę lub wiesz dokładniej jak,

natomiast jeżeli chodzi o gorsza wersje z tym elektrozaworem od nagrzewnicy top możesz napisać mi co i jak trzeba będzie z tym zrobić?

miałem z kolega plan taki,żeby spuścić w garażu cały układ z płynu chłodniczego,zalać układ woda z kwaskiem cytrynowym i zagotować auto po czym je przepłukać i odkamnienić,a póżniej ponownie układ uzupełnić płynem chłodniczym,co o tym sądzisz?

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#90 Post autor: Maćku » 02 gru 2014, 19:13

PUSZEK30 pisze:jeżeli możesz to proszę o fotki jakieś jak mogę auto odpowietrzyć,może ty masz swoja metodę lub wiesz dokładniej jak,
ja auto mam od 2 miesięcy także na razie uczę się tak samo jak ty Opla, schemat wziąłem z doświadczenia jazdy w BMW, ale te układy działają tak samo w fiacie, BMW, Oplach, itp.
PUSZEK30 pisze:natomiast jeżeli chodzi o gorsza wersje z tym elektrozaworem od nagrzewnicy top możesz napisać mi co i jak trzeba będzie z tym zrobić?
Tu będzie trza spuścić płyn znaleźć ten elektrozawór on bodaj powinien być po środku ściany grodziowej na wysokości przepustnicy wyciągnąć go i przedmuchać bądź wymienić na nowy :/
PUSZEK30 pisze:miałem z kolega plan taki,żeby spuścić w garażu cały układ z płynu chłodniczego,zalać układ woda z kwaskiem cytrynowym i zagotować auto po czym je przepłukać i odkamnienić,a póżniej ponownie układ uzupełnić płynem chłodniczym,co o tym sądzisz?
Z tym kwaskiem nie wiem nie stosowałem i nie słyszałem by ktoś ze znajomych tak robił... co do odkamieniacza hmm... różnie z nim bywa może przeżreć aluminiową chłodnice mozę rozpuścić kamień, ale trza go zaraz spuścić by resztki kamienia nie pałętały się po układzie
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”