[B]Problemy związane z przepustnicą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
gosia

[B]Problemy związane z przepustnicą

#1 Post autor: gosia » 14 lis 2009, 19:38

Bardzo prosze o informacje odnosnie korpusu przepustnicy, bo taki blad sie wyswietlil na komputerze, koszt wymiany dosyc spory, bo ok 1200 zl, nie wiem czy moge na razie jezdzic i czym to grozi jesli tego nie wymienie. Mam niestety znikome doswiadczenie odnosnie spraw silnikowych, aczkolwiek czuje ze niedlugo bede fachowcem, jak tak dalej pojdzie, ciagle mam jakies problemy, jak nie filtr czastek stalych, ktory sie na razie sam wypalil dwukrotnie, swieca zarowa wymieniona, no i teraz ten korpus silnik 1.9 cdti rok 2006 czyli nie jakis stary raczej.

//wydzielone... następnym razem proszę pisać w odpowiednim temacie a najpierw wypadało by się przywitać :) //BajBus

--scalone--

Oczywiscie bardzo przepraszam! Witam wszystkich goraco! Poprostu taka bylam zaaferowana ta usterka ze .....generalnie mysle tylko o tym! Prosze o jakas wskazowke! Ten korpus w serwisie beda mieli za 10 dni dopiero, wiec stad moje pytanie czym grozi jazda z taka usterka, tzn. teraz zaden blad mi sie nie wyswietla i wszystko jest ok .
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:36 przez gosia, łącznie zmieniany 4 razy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry » 15 lis 2009, 20:42

Nie wiem jak w dieslach ale wiem że w mojej kiedyś było czyszczenie korpusu przepustnicy i to właśnie w ASO. Myśle ze nie trzeba tego wymieniać a wystarczy przeczyścic ;)

gosia

#3 Post autor: gosia » 16 lis 2009, 06:54

Lorry pisze:Nie wiem jak w dieslach ale wiem że w mojej kiedyś było czyszczenie korpusu przepustnicy i to właśnie w ASO. Myśle ze nie trzeba tego wymieniać a wystarczy przeczyścic ;)

Bardzo dziekuje za odpowiedz! :) Szczerze mowiac jestem zaskoczona ze to mozna wyczyscic bo niestety nie poinformowano mnie o tym .Widze ze jestes z Krakowa, wiec jesli masz jakies doswiadczenie odnosnie serwisow Opla w Krk to bardzo prosze o wskazowke gdzie najlepiej sie udac .Ja dotychczas korzystalam z Opel Marimex ,tym na wjezdzie do Krk.Jeszcze raz dzieki.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: Anony Mous » 16 lis 2009, 08:19

Gosia a pamiętasz numer błędu jaki wyskoczył?I czy chodzi o zawór EGR???

gosia

#5 Post autor: gosia » 16 lis 2009, 11:53

Marki pisze:Gosia a pamiętasz numer błędu jaki wyskoczył?I czy chodzi o zawór EGR???

Witam!Dzieki za odzew w sumie nie wiem jaki nr bledu,poniewaz pojechalam od razu na serwis ale nic mi nie mowili o zadnym EGR tylko ze trzeba wymienic korpus przepustnicy i tyle.Generalnie sie zastanawiali ze to moze przez to ze swieca zarowa byla walnieta ta kontrolka sie zapalala, wymienilam swiece i narazie jest ok tzn zaden blad mi nie wyskakuje no ale skoro mowili ze trzeba wymienic korpus to pewno trzeba ja tam niewiem .Ratunku zwariuje!Nie miala baba klopotu ,kupila sobie samochod!No nic jeszcze raz dzieki za zainteresowanie! :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry » 16 lis 2009, 14:24

No poprzedni właściciel robił ją właśnie w tym Marimexie, ale można jeszcze spróbować w Euromarket, tam kolega kicaj obsługiwał swoją cdti i ma namiary (nazwisko) na b. kompetentną i konkretną w tym względzie osobę wiec uderz do niego ;) Ja bym popytał w różnych serwisach Opla, bo każdy mówi co innego. Jesli masz gwarancje na auto to nie ma się co przejmować, a jeśli nie to ja zaryzykowałbym wizytę/konsultację w serwisie specjalizujacym się w Oplach, czyli Opel- Małek na Bronowicach. Dawniej był tam salon i ASO Opla, obecnie serwis ze specjalizacją w Oplach, wiec podejrzewam że wiedza i poziom usług ten sam lub wyższy, a cena zapewne niższa ;)

Ja póki co serwisuję ją poza ASO, ale chyba nie bawem się do jakiegoś przejadę bo maja teraz jakieś promocje :>


I zapraszamy na spota małopolskiego, konkretne info zapewne niebawem w odpowiednim temacie :)

gosia

#7 Post autor: gosia » 16 lis 2009, 15:25

Dzięki wielkie dobry człowieku!Tak sobie właśnie myślę,że popytam w innych serwisach,bo w sumie to różnie bywa z tymi diagnozami!Generalnie jeszcze raz dzięki ,bo naprawdę jestem zielona!Pozdrawiam serdecznie!Wątpię,że mogłabym w czymś pomóc Tobie, ale jeśli tylko bedę mogła to się postaram.

Awatar użytkownika
rysiaczek!vippp
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: 10 lis 2009, 14:18
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Model:

#8 Post autor: rysiaczek!vippp » 16 lis 2009, 16:30

Moja rada z daleka od serwisów, najlepiej im wychodzi wymiana z dobrego na nowe :lol:. Poszukaj może poza serwisem, czasem wystarczy przeczyścić.
Pozdr rysiaczek!vip

gosia

#9 Post autor: gosia » 16 lis 2009, 17:30

rysiaczek!vip pisze:Moja rada z daleka od serwisów, najlepiej im wychodzi wymiana z dobrego na nowe :lol:. Poszukaj może poza serwisem, czasem wystarczy przeczyścić.
witam!dzięki za radę.Spróbuję na początek przeczyścić a jak to nic nie da to trzeba będzie wymienić i trudno!Pozdrawiam!

--scalone--

Witam ponownie!A wiec Marki chyba jednak do tej calej przepustnicy doszedl jeszcze ten zawor EGR bo jak sobie dzisiaj szczytalam kod to jest jakis 04005A wiec wg tej listy ktora jest na forum to chyba to !Masakra!Szczerze mam dosyc jesli chodzi o ta bryke!Pozdrawiam!Czy nieprawidlowy sygnal zaworu EGR oznacza ze musze go wymienic?Czy ta sie to jakos moze wyczyscic albo cos?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, 11:51 przez gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: Anony Mous » 18 lis 2009, 08:34

Gosia a czy zapala się u Ciebie kontrolka serwisowa?Czy jest tak,że odczytujesz sama z pamięci kompa błędy za pomocą(h-ca i gazu)?Samochód jeździ normalnie?Korpus przepustnicy jak i sam zawór EGR można najpierw spróbować wyczyścić a nie zaraz wymieniać na nowy.Serwisy idą na łatwiznę i nabijają sobie kasę.Po co naprawić skoro mogą od razu wymienić na nowe.Tym błędem 0400 nie stresuj się za bardzo,bo ma go połowa Zafir na naszym forum(u mnie też)a auto chodzi jak żyleta.
Moja rada jest taka.Daj sobie spokój z serwisem przynajmniej w tej sprawie(chyba,że jakiś serwis wyczyści to za rozsądne pieniądze) i poproś kogoś z okolicy o namiar do dobrego fachowca aby na początek wyczyścił wspomniane elementy.
Te silniki nie są takie złe :).Powodzenia.

P.S.Mam wrażenie,że panowie w serwisie trochę Cię naciągają ;)

gosia

#11 Post autor: gosia » 18 lis 2009, 15:54

Witam gorąco!A więc tak,dzisiaj rano po przejechaniu 3km, pojawił się koszmar moich ostatnich dni-patrz kontrolka autko z kluczykiem.Po sczytaniu błędu ,wg wskazówek przedstawionych na forum,czyli hamulec+gaz, wyświetlił się wspomniany wcześniej kod 04005A.Co do tego,czy auto jeździ normalnie ,to błagam miejcie litość,bo naprawdę nie wiem co tzn.normalnie?Auto jeździ,odpala bez problemu,hamulec działa,gaz działa i szczerze mówiąc wystarczy mi to do szczęścia.Biegi zmienia normalnie do 6 ,tryb awaryjny się nie włącza,jeśli to jest normalnie?Zdaję sobie sprawę z tego,że w serwisie jestem traktowana jak przysłowiowa głupia blondynka i dlatego właśnie zapisałam się na to forum i jak już ktoś wcześniej powiedział- błogosławię tez dzień!Dzięki wielkie dla WSZYSTKICH za cenne wskazówki!Dzisiaj jestem umówiona z miejscowym specem -patrz mechanikiem i liczę,że się wszystko w końcu wyjaśni, o czym nie omieszkam poinformować.Szczerze mówiąc trochę się obawiam,ponieważ nigdy nie byłam u żadnego mechanika poza serwisem ,no ale cóż stosując się do Waszych wskazówek postanowiłam omijać serwisy jak narazie, a sama raczej tego nie naprawię.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 00:41 przez gosia, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: Anony Mous » 18 lis 2009, 16:29

Więc jeśli jest tylko błąd 0400 to zawsze lepiej spróbować wyczyścić EGR niż od razu kupować drugi.Na to zawsze będzie czas.Przy okazji czyszczenia EGR-a poczytaj ten temat :arrow: http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat ... Zsze_dziaL .Tutaj masz :arrow: http://sklep.k-tak.pl/za%C3%82%C5%9Alep ... 3c0d0e74c1 chyba najtaniej do kupienia tą zaślepkę.Dziś zamówiłem w tym sklepie telefonicznie i przy najbliższej okazji też zabieram się za EGR.

gosia

#13 Post autor: gosia » 18 lis 2009, 17:22

Marki pisze:Więc jeśli jest tylko błąd 0400 to zawsze lepiej spróbować wyczyścić EGR niż od razu kupować drugi.Na to zawsze będzie czas.Przy okazji czyszczenia EGR-a poczytaj ten temat :arrow: http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat ... Zsze_dziaL .Tutaj masz :arrow: http://sklep.k-tak.pl/za%C3%82%C5%9Alep ... 3c0d0e74c1 chyba najtaniej do kupienia tą zaślepkę.Dziś zamówiłem w tym sklepie telefonicznie i przy najbliższej okazji też zabieram się za EGR.
Dzięki wielkie jeszcze raz!Na razie jestem umówiona na czyszczenie tego zaworu EGR i wypalenie kompem tego DPF-a.Tak mi mechanik mówi,że na razie tyle!Zobaczymy co to da.W sumie w serwisie mówili,że trzeba wymienić korpus przepustnicy ,ale on nic nie wspomniał o tym!Także już sama niewiem o co biega?

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3460
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: Maciek » 18 lis 2009, 17:51

Nie ma się co spieszyć z ASO - najczęściej chcą pół auta wymienić (oczywiście na koszt właściciela), a jak usterka nadal występuje to rozkładają ręce.

Zrób EGR i DPF u tego mechanika i pojeździj trochę. Zobaczysz czy błąd nadal występuje.

gosia

#15 Post autor: gosia » 18 lis 2009, 18:46

No i jeszcze jak widzą kobietę, to już wogóle wcisnąć mi mogą wszystko,bo z reguły niestety nie mamy pojęcia w temacie silnik itp.,itd.Także dzięki za wskazówki!Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”