[B]Problemy związane z przepustnicą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
AndrzejK
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:52
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Głogów
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

Usterka siłownika przepustnicy

#46 Post autor: AndrzejK » 15 lis 2011, 19:27

Witam. Wczoraj OP-COM wykazał mi błąd który brzmiał ,,Usterka siłownika przepustnicy". Dziś odkręciłem przepustnice od kolektora i EGR'u. Przepustnica wygląda tak:

Obrazek

a tu elektronika:
Obrazek

i zębatki:
Obrazek

kolektor w środku:
Obrazek

Czy tam gdzie znajduje się płytka z elektroniką powinien być olej? I czy w ogóle powinno to być tak zanieczyszczone?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 17:25 przez AndrzejK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#47 Post autor: Anony Mous » 16 lis 2011, 07:06

Pamiętasz numer błędu ??
Miałem kiedyś problem z przepustnicą.
Problem był z przekroczeniem 3tyś obrotów.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#48 Post autor: Anony Mous » 16 lis 2011, 07:53

Tego oleju nie powinno tam być.Prawdopodobnie turbo "rzyga" olejem.

tico0

#49 Post autor: tico0 » 16 lis 2011, 08:05

Jak dla mnie to nie turbo.... więcej na temat oleju w elektronice przepustnicy jest tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308 po prostu ten typ tak ma przez nieszczelności na osi przepustnicy z biegiem czasu i przejechanych kilometrów dostaje się tam syf.....


na temat dlaczego się brudzi z innego forum.... i opisu czyszczenia...

"Dlaczego się brudzi
Skoro przez przepustnicę przepływa tylko powietrze i to w dodatku z filtra powietrza, to jak to możliwe że przepustnica się potrafi zabrudzić. Otóż do przepustnicy doprowadzone są dwie tzw. odmy czyli węże odpowietrzające skrzynię korbową i wkład węgla aktywnego. Niestety odpowietrzenie skrzyni niesie ze sobą odrobiny oleju, który osiada na przesłonie oraz w gardzieli przepustnicy....."
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 08:48 przez tico0, łącznie zmieniany 2 razy.

jojos
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:23
Imię: Irek
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#50 Post autor: jojos » 16 lis 2011, 08:12

Dawno nie widziałem tak zawalonej przepustnicy :( U mnie co jakiś czas też pojawiał się ten błąd.Wyczyść porządnie przepustnicę i ile dasz kolektor.Elektronikę najpierw wytrzyj z oleju a potem przemyj ,najlepiej izopropylenem http://allegro.pl/cleanser-ipa-izopropa ... 19210.html
i wszystko złóż do kupy.Powinno być ok.Błąd trzeba wykasować i najlepiej przeprowadzić test siłownika przepustnicy.Jeżeli masz tak zawalony kolektor na pewno przeczyść też boost sensor i przydało by się egr.A i sprawdź wąż do intercoolera jeżeli masz tam dużo oleju to trzeba zainteresować się turbiną

Awatar użytkownika
AndrzejK
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:52
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Głogów
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#51 Post autor: AndrzejK » 16 lis 2011, 19:33

EGR i przepustnica wyczyszczona, kolektor tyle ile się dało. Błąd od przepustnicy wykasowany i się nie nawrócił. Tera zostały mi jeszcze 2 błędy:

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Obecny

P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego (świeca żarowa)
(08) - Obecny

tico0

#52 Post autor: tico0 » 16 lis 2011, 20:25

Tu wszystko na ten temat: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308

P0400 – to będzie związane z niepoprawną pracą cewki. Czyli rdza, zapiekanie się cewki itp. Tutaj trzeba czyścić już znaną nam metodą z rozwiercaniem i wybijaniem na chamca cewki. Dużo trudniejsza praca i nie ma gwarancji sukcesu, gdyż jak ludzie już nie raz pisali, cewka/elektormagnes może się już tylko nadawać do śmieci. Tak więc trzeba się liczyć z wydatkiem, ewentualnie mieć w pogotowiu inny egr. Przeczytałem cały temat i kilka osób pisało, że mimo czyszczenia egr dalej mieli błąd p0400 (np Piotr na str 15 tego wątku). Tym bardziej to potwierdza, że problem przy tym błędzie leży w zapieczonej iglicy a nie sadzy wokół klapki zaworu. A oczywiście jak zlecamy komuś czyszczenie egr, to czyszczą tylko to co widać, bez wybijania cewki....i ludzie się dziwią....co się dzięje...zawór czyszczony a błąd nie znika.

Zamieszczam filmik z prawidłowo działającą iglicą, która nie ma wychodzić jak po masełku tylko jak z procy wystrzelona, na 6mm. Wciśniecie jej też wymaga delikatnej siły, czuć, że sprężyna stawia opór
http://www.youtube.com/watch?v=G0iWAI1dDOc


P0380

Usterka w obiegu prądowym wstępnego nagrzewania.
Dotyczy zacisków:
ECM: 52, 93 (XC53)

Sprawdź prawidłowość działania następujących części składowych:
R23A świeca żarowa - cylinder 1
R23B świeca żarowa - cylinder 2
R23C świeca żarowa - cylinder 3
R23D świeca żarowa - cylinder 4

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#53 Post autor: Anony Mous » 16 lis 2011, 20:36

@Tico nie zgodzę się z śmiercią cewki. Spokojnie rozebrać, wyczyścić i będzie git. W razie czego służę pomocą.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

Re: Usterka siłownika przepustnicy

#54 Post autor: Anony Mous » 17 lis 2011, 12:10

AndrzejK pisze:
Czy tam gdzie znajduje się płytka z elektroniką powinien być olej? I czy w ogóle powinno to być tak zanieczyszczone?
każdy ma jakaś ilość oleju...ale ja miałem może dwie łyżeczki....a tu cała elektronika aż pływa w oleju.....dziwne...

tico0

#55 Post autor: tico0 » 17 lis 2011, 14:21

tEREk pisze:@Tico nie zgodzę się z śmiercią cewki.
Nie twierdzę że umarła ;) tylko podpowiadam co może być przyczyna tego błędu i podpowiadam gdzie na forum znaleźć rozwiązanie....

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#56 Post autor: Anony Mous » 17 lis 2011, 14:28

Jeśli auto nie ma DPF-a to nawet nie brudziłbym sobie rąk czyszczeniem cewki EGR-a tylko wyłączyłbym go programowo.Raz wydane pieniądze a spokój dożywotni.

Awatar użytkownika
AndrzejK
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:52
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Głogów
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#57 Post autor: AndrzejK » 17 lis 2011, 20:12

Niestety Zafirka ma DPF. Dziś jeszcze wyczyściłem boost sensor i wszystko poskładałem do kupy. Te dwa błędy nadal mam ale jak narazie one w ogóle nie przeszkadzają w jeździe. Zafira pali jak trzeba :)

norbert_p

#58 Post autor: norbert_p » 20 lis 2011, 21:32

AndrzejK pisze:a tu elektronika:
http://www.fotosik.pl/pok...5a078a5c35.html
Dziwne, że elektronika jest tak zaklejona olejem... U mnie po rozebraniu nie było ani kropli. Po prostu czysto i sucho. Natomiast w samej przepustnicy było trochę oleju (bardziej nagaru).

kamik
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:57
Lokalizacja: Oświęcim
Model:

#59 Post autor: kamik » 13 lut 2012, 21:53

Witam,
Ja tak od miesiąca pomykam moja Zafirą z błędami związanymi z siłownikiem przepustnicy. Jak ją ostatnio rozbierałem, elektronika była całkiem zalana olejem i szczerze powiem, że byłem przekonany, iż tak ma być. Ale do rzeczy czy ma ktoś może schemat podłączenia pinów wtyczki przepustnicy, bo chciałem ją wymontować i popróbować na stole tzn. podłączyć pod zasilacz, miernik i spróbować przesterować. Czy ma ktoś może doświadczenie z gruntownym jej czyszczeniem tzn. całości z siłownikiem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacek_gti
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 mar 2010, 18:10
Lokalizacja: podkarpackie
Model:

#60 Post autor: jacek_gti » 11 mar 2013, 12:22

Mam ostatnio pecha, padła mi przepustnica. Czyszczenie nic nie dało wyskakuje błąd znany wszystkim i auto przechodzi raz w tryb awaryjny raz włącza się tylko kontrolka silnika.
Nie wiem tylko gdzie kupić nową nigdzie praktycznie nie ma. Jedyną nową znalazłem na allegro.
Czy po winie da się dojść jaką kupić.
Proszę o pomoc
WIN W0L0AHM7552220485
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”