Tu wszystko na ten temat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
P0400 – to będzie związane z niepoprawną pracą cewki. Czyli rdza, zapiekanie się cewki itp. Tutaj trzeba czyścić już znaną nam metodą z rozwiercaniem i wybijaniem na chamca cewki. Dużo trudniejsza praca i nie ma gwarancji sukcesu, gdyż jak ludzie już nie raz pisali, cewka/elektormagnes może się już tylko nadawać do śmieci. Tak więc trzeba się liczyć z wydatkiem, ewentualnie mieć w pogotowiu inny egr. Przeczytałem cały temat i kilka osób pisało, że mimo czyszczenia egr dalej mieli błąd p0400 (np Piotr na str 15 tego wątku). Tym bardziej to potwierdza, że problem przy tym błędzie leży w zapieczonej iglicy a nie sadzy wokół klapki zaworu. A oczywiście jak zlecamy komuś czyszczenie egr, to czyszczą tylko to co widać, bez wybijania cewki....i ludzie się dziwią....co się dzięje...zawór czyszczony a błąd nie znika.
Zamieszczam filmik z prawidłowo działającą iglicą, która nie ma wychodzić jak po masełku tylko jak z procy wystrzelona, na 6mm. Wciśniecie jej też wymaga delikatnej siły, czuć, że sprężyna stawia opór
http://www.youtube.com/watch?v=G0iWAI1dDOc
P0380
Usterka w obiegu prądowym wstępnego nagrzewania.
Dotyczy zacisków:
ECM: 52, 93 (XC53)
Sprawdź prawidłowość działania następujących części składowych:
R23A świeca żarowa - cylinder 1
R23B świeca żarowa - cylinder 2
R23C świeca żarowa - cylinder 3
R23D świeca żarowa - cylinder 4